تمهیدات ویژه اورژانس برای راهپیمایی اربعین حسینی

به گزارش مهسان بلاگ، معاون فنی و عملیات اورژانس کشور از تمهیدات و آماده باش اورژانس برای راهپیمایی اربعین حسینی اطلاع داد.

تمهیدات ویژه اورژانس برای راهپیمایی اربعین حسینی

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، به ایام پیاده روی اربعین حسینی نزدیک می شویم و شیعیان و محبان سیدالشهدا هم نوا با حضرت زینب و اسرای کربلا پای در راه جاده می گذارند و عزم سفر به سرزمین کربلا می نمایند، جمعیت کثیری از عاشقان امام حسین علیه السلام از گوشه گوشه کشور کوله بار می بندند تا به خیل عظیم راهپیمایان اربعین حسینی بپیوندند، زائران بسیاری در روزهای آینده راهی سرزمین عشق می شوند تا به ندای هل من ناصر ینصرنی امامشان لبیک گویند،

زائران اربعین حسینی در طول سفر همراه داشتن بعضی اسباب و وسایل ضروری و توجه به بعضی نکات مانند رعایت بهداشت بسیار لازم است، جمعیت زیادی از زائران ایرانی در راهپیمایی اربعین شرکت می نمایند و نهادهای بهداشت و درمان کشور باید امکانات را برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در طول جهت پیاده روی در ایران و عراق فراهم نمایند.

یکی از نهادهای مهم در حوزه سلامت اورژانس کشور است چرا که در شرایط اورژانسی باید به یاری مردم بیاید و نجات بخش جان مردم باشند، در این جهت سازمان اورژانس کشور همه ساله امکاناتی را برای خدمت رسانی بهتر به زائران اربعین حسینی فراهم می نماید، به همین دلیل سراغ یکی از معاونان اورژانس کشور رفتیم تا از آماده باش ناوگان اورژانس برای امداد رسانی به زائران اربعین حسینی آگاه شویم.

امکانات اورژانس پیش بیمارستانی برای اربعین حسینی

محمد نوری معاون فنی و عملیات اورژانس کشور با اشاره به تمهیدات اورژانس برای مراسم پیاده روی اربعینسال جاری اظهار کرد: برای مراسم پیاده روی اربعین تعداد یک هزار و 100 دستگاه اورژانس زمینی در نظر گرفته شده است که این تعداد در مقایسه با سال گذشته به اندازه 200 دستگاه افزایش داشته است.

او ادامه داد: سازمان اورژانس کشور 44 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 15 فروند بالگرد برای مراسم پیاده روی اربعین سال جاری در نظر گرفته که در مقایسه با سال گذشته 5 بالگرد به اورژانس هوایی و 9 اتوبوس آمبولانس به ناوگان زمینی برای خدمت رسانی به زائران اربعین اضافه شده است.

نوری اعلام کرد: برای مراسم اربعین سال جاری تعداد 5 دستگاه خودروی ارتباطات و 4 دستگاه خودرو تعمیرگاه سیار در نظر گرفته شده است تا در صورت احتیاج به عنوان پشتیان به ناوگان اورژانس خدمت رسانی کند.

اعزام 3 هزار و 600 تکنسین اورژانس به مرزهای ایران

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور با اشاره به آمار تکنسین های اورژانس اعزام به راهپمیایی اربعین حسینی گفت: در مراسم پیاده روی اربعین سال جاری تعداد 17 هزار نفر تکنسین اورژانس به عنوان نیرو های عملیاتی فوریت های پزشکی در آمادگی کامل به سر می برند و 3 هزار و 600 تکنسین فوریت های پزشکی به مرزهای کشور اعزام می شوند.

آماده باش 6 بیمارستان و 412 تخت بیمارستانی در مرزها

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور اعلام کرد: سازمان اورژانس کشور تعداد 9 بیمارستان سیار و 3 کلینیک سیار برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی سال جاری راه اندازی می نماید.نوری با اشاره به تعداد بیمارستان های مرزی و بیمارستان های پشتیبان در سایر استان ها برای امدادرسانی به زائران اربعین حسینی اشاره نمود و گفت: 6 بیمارستان در خط مرزی و 91 بیمارستان پشتیبان نماینده برای مراسم پیاده روی اربعین سال جاری در نظر گرفتیم که از این تعداد 22 بیمارستان پشتیبانی نماینده حلقه اول و 69 بیمارستان پشتیبانی نماینده حلقه دوم هستند.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور ادامه داد: 412 تخت در بیمارستان های خط مرزی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی سال جاری در نظر گرفته شده و 182 تخت های به بخش های CCU و ICU و اورژانس این بیمارستان ها اضافه نموده ایم.معاون فنی و عملیات اورژانس کشور با بیان اینکه امکان وقوع حوادث غیر مترقبه و حملات شیمیایی وبیولوژیکی همواره وجود دارد، گفت: باید پدافند غیر عامل همواره آماده باش باشد و از این رو 20 دستگاه آمبولانس CBRNE و 4 بیمارستان CBRNE در راهپیمایی اربعین حسینی سال جاری در آماده باش کامل قرار دارند.

راه اندازی 4 فروند بیمارستان هوایی برای خدمت رسانی به زائران حسینی

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور گفت: در مراسم پیاده روی اربعین سال جاری 4 فروند بیمارستان هوایی و 9 باب مقر تاکتیکی عملیاتی EOC در نظر گرفته شده است.

او یاد آوری کرد: سازمان اورژانس کشور 56 عدد درمانگاه سرپایی برای مراسم پیاده روی اربعین سال جاری در نظر گرفته است.

نظارت 160 تیم بهداشتی بر موکب های اربعین حسینی

بهداشت و پیشگیری و نظارت بر رعایت بهداشت در موکب ها در طول جهت پیاده روی اربعین بسیار حائز اهمیت است از این رو همه ساله در کنار نیروهای اورژانس کشور شماری از کارشناسان و نیروهای بهداشتی در طول جهت راهپیمایی اربعین حسینی علاوه بر رعایت بهداشت در موکب ها و مکان های استراحت توصیه های بهداشتی لازم را به زائران می نمایند.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور با بیان اینکه رعایت بهداشت در جهت پیاده روی اربعین همچون خدمات درمانی حائز اهمیت است، گفت: 845 نیروی مدیریتی بیماری ها سال جاری در طول جهت راهپیمایی اربعین برای شناسایی و پیشگیری از ابتلای زائران به بیماری مشغول به فعالیت هستند و 160 تیم 2 یا 3 نفره نیرو های بهداشت محیط بر موکب های زائران اربعین حسینی نظارت می نمایند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

بازگشت به صفحه رسانه ها

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

cruisero.ir: کشتی کروز، نمایندگی کشتی کروز ایران، MSC، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان کشتی کروز

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 18330

به "تمهیدات ویژه اورژانس برای راهپیمایی اربعین حسینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمهیدات ویژه اورژانس برای راهپیمایی اربعین حسینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید