جوانه زدن جوانان با تصمیم درست الکنو، در المپیک ستاره می شوند؟

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی والیبال ایران با راهنمایی ولادیمیر الکنو مربی عظیم دنیای والیبال گام در سومین دوره مسابقات لیگ ملت ها گذاشته است. تیمی که در چند سال اخیر با هدف جوانگرایی راهی مسابقات لیگ ملت ها می شد اما در نهایت جسارت استفاده از بازیکنان جوان بعد از ولاسکو در هیچیک از مربیان خارجی دیده نشد.

جوانه زدن جوانان با تصمیم درست الکنو، در المپیک ستاره می شوند؟

بدون ترس از نقدها

ولادیمیر الکنو اما روز شنبه در بازی مقابل روسیه نشان داد بر پایه برنامه ریزی که انجام داده است و بدون ترس از نقدها پیش می رود. سرمربی تیم ملی در نشست خبری پیش از آغاز مسابقات در صحبت هایش مطرح نمود از جوانان در لیگ ملت ها استفاده خواهد نمود تا ترکیب تیم المپیکی ایران را شناسایی کند.

کارتی که الکنو رو نکرد

عملکرد الکنو در مقابل تیم ملی روسیه شبیه به اقدامی بود که توماس ساملوو در لیگ ملت های 2019 در ارومیه انجام داد. جایی که ایگور کولاکوویچ سرمربی سابق ایران در خانه با ترکیب اصلی مقابل تیم جوان روسیه نهاده شد و با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد اما ساملوو با هدف آماده سازی تیمش برای مسابقات مهم و حیاتی انتخابی المپیک توکیو بازیکنانی را مقابل ستاره های ایران چید که نتیجه آن را چند ماه بعد در خانه دید.

تیم جوان روسیه در لیگ ملت های 2019 مقابل ایران بازنده شد اما در مسابقات حساس انتخابی المپیک در روسیه برابر ایران به راحتی پیروز شد و جواز حضور مستقیم در المپیک توکیو را کسب کرد تا ایران راهی مسابقات قاره ای برای کسب سهمیه المپیک گردد.

آماده سازی جوانان

ساملوو لیگ ملت های 2019 را فدای آماده سازی بازیکنان جوانش و کسب سهمیه المپیک کرد کاری که این بار ولادیمیر الکنو در حال انجامش است. سرمربی تیم ملی والیبال ایران که طلای المپیک 2012 لندن را در کارنامه دارد در حال میدان دادن به جوانانی است که در المپیک توکیو می توانند ستاره های تیم ملی شوند. درخشش صابر کاظمی، آرمان صالحی، امیر حسین اسفندیار و میثم صالحی نشان داد 13 بازی به جای مانده و تقابل با غول های برزیل، آمریکا و لهستان می تواند تیمی را برای المپیک آماده کند که هیچ تیمی توان رقابت با ایران را نداشته باشد.

ایجاد فضای رقابتی بین باتجربه ها و جوانان

نکته مهم دیگر رقابتی است که می تواند بین بازیکنان با تجربه و جوان با انگیزه برای پوشیدن پیراهن تیم ملی در المپیک توکیو شکل گیرد و همین رقابت در نهایت شکل گیری تیم ملی قدرتمندی را نوید خواهد داد.

اقدام درست سرمربی تیم ملی

محمود افشاردوست در تبادل نظر با خبرنگاران درباره عملکرد الکنو و استفاده از جوانان در بازی مقابل روسیه گفت: الکنو کار بسیار خوبی کرد. با توجه به اهدافی که قبل از حضور در مسابقات لیگ ملت ها مطرح نمود؛ مبنی بر استفاده از جوانان و آماده سازی تیم برای المپیک و اختیاری که فدراسیون به درستی به او داد، در همان راستا این اقدام انجام شد.

وی ادامه داد: ضروری است که جوانان تحت شرایط سخت زندگی والیبالی را تجربه نمایند تا در المپیک به هدف اصلی فدراسیون برسند. بازیکنان باتجربه خود را اثبات نموده اند و در لحظات حساس به تیم یاری خواهند کرد. باید در کنار بازیکنان باتجربه، جوانان هم آپدیت شوند و حرکت الکنو به همین خاطر بود. بازیکنان جوان هم شجاعانه بازی کردند و عملکرد خوبی به نمایش گذاشتند؛ فارغ از نتیجه.

شایستگی کسب نتیجه در المپیک

عضو هیئت رئیسه فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که آیا با نمایش بازیکنان جوان مقابل روسیه به المپیک می توانیم امیدوار باشیم، گفت: قطعاً می توان امیدوار بود چرا که این جوانان در تیم ملی زیر نظر مربیان خوبی کار می نمایند و بعلاوه در مقطع باشگاهی آموزش خوبی از مربیان ایرانی دیده اند. مربیان ایرانی با والیبال روز جهان اختلافی ندارند و تنها از نظر تجربه کمی عقب تر هستند. در نهایت می توانیم به تیم ملی در المپیک امیدوار باشیم البته منظورم این نیست که بار روانی زیادی بر دوش تیم ملی بگذاریم. این جوانان شایسته کسب نتایج خوب در المپیک هستند. در لیگ ملت ها هم می توانیم نتایج خوبی به دست آوریم. قطعاً با یاری معروف شرایط تیم بهتر خواهد شد.

عظیم جزیده هم در تبادل نظر با خبرنگاران درباره حضور بازیکنان جوان در بازی مقابل روسیه گفت: آغاز خوبی با تیم ژاپن نداشتیم چرا که بدون ملاقات تدارکاتی در مسابقات حاضر شدیم و عدم هماهنگی نشان داد که تمرینات به تنهایی کافی نیست و حتماً باید بازی تدارکاتی پیش از آغاز مسابقات برگزار گردد. در بازی دوم الکنو می دانست که بازی را مقابل روسیه واگذار می نماید به همین علت ترکیبی را در زمین استفاده کرد که بتواند بازیکنان مد نظر خود در المپیک را محک بزند.

زمان انتقاد نیست

مربی تیم ملی والیبال تأکید کرد: در بازی مقابل تیم هایی مانند برزیل، لهستان و آمریکا که بازیکنان عظیم خود را به همراه دارند، با چنین ترکیبی موافق هستم تا تجربه بازیکنان جوان افزایش یابد. برای حفظ شخصیت تیم ملی هم با آمدن معروف و حضرت پور، خیال مربی راحت تر می گردد. با توجه به شوکی که در بازی نخست به تیم وارد شد، تیم از نظر روانی اُفت کرد و حضور دوباره معروف می تواند انگیزه ها را افزایش دهد.

جزیده ادامه داد: در حال حاضر هم با تیم ملی در ارتباط هستیم، برگه های بررسی مرتب به ما ارسال می گردد چرا که هدف ما آماده سازی تیم برای المپیک است. باید به آرامش برسیم و به موضوعات منصفانه نگاه کنیم. باید وقت کافی به سرمربی تیم ملی داده گردد که خودش را محک بزند. چهار ماه بیشتر زمان نداریم و الان زمان مناسبی برای انتقاد نیست. باید تیم ملی و بازیکنان را به آرامش برسانیم.

زنگ خطر برای حضرت پور

وی در پاسخ به این سوال که بازیکنانی مانند صابر کاظمی و آرمان صالحی در بازی مقابل روسیه چطور بودند؟ گفت: تیم ملی در المپیک باید با ترکیب 12 نفره حاضر گردد و این یعنی حضور یک لیبرو در ترکیب. آرمان صالحی در بازی مقابل روسیه بی نظیر بازی کرد و این می تواند زنگ خطری برای حضرت پور باشد. صابر کاظمی هم عالی بود و او قطعاً می تواند یاری بسیاری به تیم ملی کند. بعلاوه میثم صالحی بازیکن خوبی است که به او امیدوار هستیم. کار سختی در پیش داریم. باید اجازه دهیم تیم تمرکز داشته باشد و در حال حاضر آرامش مهم ترین رکن برای تیم ملی است.

pariha.com: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

malayro.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 92593

به "جوانه زدن جوانان با تصمیم درست الکنو، در المپیک ستاره می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوانه زدن جوانان با تصمیم درست الکنو، در المپیک ستاره می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید