خبرنگاران افزایش مبتلایان به کرونا در آمریکای لاتین؛ تأیید نخستین مورد در ونزوئلا

به گزارش مهسان بلاگ، تهران- خبرنگاران- شمار مبتلایان به کرونا در آمریکای لاتین و حوزه کارائیب روز آدینه به بیش از 200 مورد افزایش یافت که این مسأله، مقامات این منطقه را نسبت به شیوع گسترده تر این ویروس، نگران نموده است.

خبرنگاران افزایش مبتلایان به کرونا در آمریکای لاتین؛ تأیید نخستین مورد در ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا کوبا، همزمان با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آمریکای لاتین، مقامات این منطقه در حال اتخاذ تدابیر جدی برای جلوگیری از شیوع گسترده تر این ویروس هستند.

در همین حال، مقامات ونزوئلا نیز برای بار نخست، دو مورد همزمان ابتلا به این ویروس در این کشور را تأیید نموده و از تشکیل کمیسیونی با مشارکت نیروهای مسلح برای مقابله با گسترش کرونا در این کشور اطلاع دادند.

دولت کاراکاس همچنین از تحریم های آمریکا علیه کاراکاس که مانع از خرید دارو و تجهیزات پزشکی شده، بشدت انتقاد کرد.

در همین حال، دولت برزیل اظهار داشت که تست کرونا ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری این کشور منفی اعلام شده است. پیش از این گزارش شده بود که بولسونارو به کرونا مبتلا شده و در سفرش به آمریکا این ویروس را داشته و با دونالد ترامپ نیز ملاقات نموده است.

دولت پرو نیز از تأیید شش مورد جدید ابتلا شهروندانش به کرونا اطلاع داد.

تا به امروز شمار مبتلایان به این ویروس در پرو 28 نفر، کلمبیا 13، شیلی 43، آرژانتین 31 (2 فوتی)، پاراگوئه 6، بولیوی 3، مکزیک 13، کاستاریکا 23، اکوادور 17، جامائیکا 8 و پاناما 27 مورد تأیید شده است.

وزارت بهداشت کوبا نیز دو روز پیش ابتلای چهار نفر به کرونا در این کشور را تأیید نموده است.

در همین حال، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا روز آدینه در توییتی از همکاری دولت با نیروهای مسلح این کشور و همچنین مسؤولان وزارت بهداشت برای مقابله با شیوع کرونا اطلاع داد.

به دلیل شیوع گسترده کرونا در کشورهای مختلف دنیا و جدی بودن نگرانی ها از احتمال مبتلا شدن به این بیماری مسری، بسیاری از جلسات مهم بین المللی و منطقه ای لغو شده و یا به صورت مجازی و به وسیله ویدئو کنفرانس برگزار می گردد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان دنیای بهداشت روز آدینه با بیان اینکه قاره اروپا اکنون کانون شیوع ویروس کروناست، گفت: تجربه چین و کره جنوبی ثابت می نماید که قرنطینه می تواند جان بسیاری از مردم را در ارتباط با این بیماری نجات بدهد و کشورها باید از این تجربیات استفاده نمایند.

در میان کشورهای اروپایی، ایتالیا با بیش از 15 هزار نفر مبتلا و یک هزار و 16 نفر فوتی بر اثر این بیماری، وضع وخیم تری نسبت به سایر کشورها دارد.

ویروس کرونا که از چین شیوع یافت، بسرعت به کشورهای مختلف در سراسر دنیا سرایت کرد.

بر اساس اعلام سازمان دنیای بهداشت، در شرایط کنونی 139 هزار و 16 نفر در سراسر دنیا به کرونا مبتلا شده اند که 70 هزار و 727 نفر بهبود یافته و پنج هزار و 116 نفر جان خود را از دست داده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 39682

به "خبرنگاران افزایش مبتلایان به کرونا در آمریکای لاتین؛ تأیید نخستین مورد در ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش مبتلایان به کرونا در آمریکای لاتین؛ تأیید نخستین مورد در ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید