خبرنگاران اقدامات مقابله ای دانشگاه فنی و حرفه ای با کرونا

به گزارش مهسان بلاگ، تهران - خبرنگاران - معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای در اشاره به اقدامات پیشگیرانه این دانشگاه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از برگزاری مسابقه، راه اندازی پویش و ارائه آموزش های مجازی برای دانشجویان اطلاع داد.

خبرنگاران اقدامات مقابله ای دانشگاه فنی و حرفه ای با کرونا

رضا مهدی روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران گفت: شیوع ویروس کرونا در کشور و ابتلای بسیاری از هموطنان به این ویروس اگرچه شرایط دشواری از نظر روانی در جامعه ایجاد نموده، اما شیوع این ویروس فرصت هایی را نیز در اختیار گذاشته است که به نظر می رسد پس از سرانجام و ریشه کنی آن بهتر است ادامه یافته و به کار گرفته گردد.

وی اضافه کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای در کنار تمامی مراقبت ها به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کووید-19 مسابقه ای به نام فرصت سازی کرونایی راه انداخته است چرا که شیوع این ویروس تنها و آخرین بحران نخواهد بود و ممکن است از این پس شاهد چنین بحران هایی باشیم.

مهدی با تاکید بر افزایش توجه به مقوله بهداشت فردی پس از شیوع این ویروس گفت: تا پیش از این مساله بهداشت فردی از سوی بعضی جدی گرفته نمی شد اما اکنون فرهنگ رعایت بهداشت شخصی اهمیت و ارتقا یافته است.

وی گفت: همچنین برگزاری جلسه ها به صورت غیرحضوری و ویدئوکنفرانس نیز باعث صرفه جویی در زمان می گردد.

معاون دانشگاه فنی و حرفه ای به آموزش های مجازی در زمان شیوع کرونا اشاره نمود و گفت: آموزش به شیوه مجازی تا پیش از این نقش اندکی در نظام آموزشی کشور داشت اما اکنون فرصت مناسبی است تا از این پس از این شیوه آموزشی بیشتر استفاده گردد چرا که باعث کاهش هزینه دانشگاه از نظر بی نیازی به خوابگاه و سلف و کلاس شده و در زمان دانشجویان نیز صرفه جویی می گردد.

مهدی در ادامه همچنین از راه اندازی پویش نه به سفر از سوی دانشگاه فنی وحرفه ای و جشنواره کتاب خوانی در دوره خانه نشینی اطلاع داد.

وی مطرح کرد که در سرانجام این دوره برای هر یک از برندگان مسابقه و پویش جوایزی اهدا می گردد.

ارائه آموزش های مجازی در دانشگاه فنی وحرفه ای

معاون فرهنگی-دانشجویی فنی وحرفه ای مطرح کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا، بسیاری از آموزش های دانشگاه فنی وحرفه ای به صورت مجازی ارائه شد و اکنون نیز در کوشش برای ارائه آموزش های کارگاهی به صورت مجازی و از راه دور هستیم.

مهدی توضیح داد: حدود 70 درصد از آموزش های دانشگاه فنی وحرفه ای به صورت کارگاهی و آزمایشگاهی است. از این رو این آموزش ها نیز باید به صورت مجازی تا دوره برطرف شیوع ویروس ارائه شوند.

معاون فرهنگی دانشگاه فنی وحرفه ای با تاکید بر اینکه ارائه آموزش های مجازی برای دروس کارگاهی برای نخستین بار در کشور صورت می گیرد، گفت: در حال طراحی سامانه ای هستیم که امکان ارائه آموزش عملی و کارگاهی را داشته باشد.

اقدامات پیشگیرانه دانشگاه فنی وحرفه ای

مهدی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای به محض اعلام خبر شیوع ویروس کرونا کمیته ای تشکیل داد و اقدامات خود را برای پیشگیری ابتلا به این ویروس آغاز کرد.

وی اضافه کرد: این دانشگاه از همان ابتدا بر اساس دستور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عمل نموده و تمامی خوابگاه و کلاس های خود را در سراسر کشور تعطیل اظهار داشت. همچنین آشپزخانه و سلف ها نیز ضدعفونی شده و کارگران نیز به تجهیزات لازم مجهز شدند.

فعالیت مراکز در فراوری لوازم بهداشتی و پزشکی

مهدی در ادامه با اشاره به فعالیت مراکز فنی و حرفه ای در بعضی نقاط کشور در فراوری لوازم بهداشتی و پزشکی مطرح کرد: بعضی از مراکز مانند مرکز فنی و حرفه ای دختران اراک اقدام به فراوری ماسک نموده اند.

وی اضافه کرد: کارکنان دانشگاه های فنی وحرفه ای نیز از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا فعالیت غیرحضوری خود را آغاز نموده و بیشتر کارکنان دورکار شده اند. تمامی جلسه ها نیز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می گردد.

معاون فرهنگی- دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای ادامه داد: در مراکز نیز از تب سنج و محلول های ضدعفونی نماینده برای پیشگیری از ابتلای هرچه بیشتر استفاده می گردد.

وی تاکید نمود: مراکز فنی و حرفه ای همچنین از توانمندی خیران در فراوری لوازم بهداشتی و پزشکی استفاده نموده اند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در ووهان واقع در استان هوبی چین پدیدار شد و تا به امروز به حدود 110 کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا گسترش یافته و تا کنون جان هزاران نفر را گرفته است. پزشکان توصیه می نمایند با خود مراقبتی، قرنطینه خانگی، پرهیز از سفر و رعایت بهداشت فردی می توان مانع از ابتلا و سرایت به ویروس کرونا شد.

بر اساس اعلام رسمی وزارت بهداشت، تا روز گذشته 10 هزار و 75 نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 429 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده و سه هزار و 276 نفر نیز بهبود یافته اند.

canadaro.ir: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 39546

به "خبرنگاران اقدامات مقابله ای دانشگاه فنی و حرفه ای با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اقدامات مقابله ای دانشگاه فنی و حرفه ای با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید