خبرنگاران انتخابات 2020، استفاده از برچسب امنیت ملی علیه رقیب

به گزارش مهسان بلاگ، نیویورک- خبرنگاران- رقابت انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در 16 روز مانده به انتها رای گیری با گردهمایی های پیاپی ترامپ دنبال شد، جایی که او از برچسب خطر امنیت ملی علیه رقیب دموکرات خود استفاده کرد.

خبرنگاران انتخابات 2020، استفاده از برچسب امنیت ملی علیه رقیب

به گزارش خبرنگاران، دونالد ترامپ روز شنبه ابتدا به میشیگان رفت که خطر جدی برای باخت او در این ایالت وجود دارد و در چهار سال پیش هم با اختلاف اندکی در آن به پیروزی رسید و بلافاصله خود را به ویسکانسین دیگر ایالت محل رقابت اصلی رساند.

او در گردهمایی میشیگان طبق معمول به بایدن حمله کرد و مدعی شد در صورت پیروزی همه پیشرفت های آمریکا در چهارسال گذشته از بین خواهد رفت.

سپس به دستور اجرایی ممنوعیت ورود مهاجران از چند کشور اسلامی اشاره نمود و گفت: بایدن همچنین متعهد شده است که تمام ممنوعیت های سفر که برای امنیت ملی وضع شده بود را پایان دهد. من ممنوعیت سفر را وضع کردم که هیچ کس درباره آن صحبت نمی نماید.

وی با اهانت به مردم چند کشوری که به دستور وی از سفر و مهاجرت منع شده اند، مدعی شد آنها درباره آمریکا بد می اندیشند، می خواهند آمریکا را منفجر نمایند، مردم را بکشند و از ما متنفر هستند.

با این مقدمه، رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد: من خواهان ممنوعیت سفر هستم. آنها گفتند که این خیلی بد است و مردم با من جنگ کردند که این خوب نیست. اما ما در دیوان عالی پیروز شدیم. اکنون افرادی که از ما متنفر هستند را از کشور خود دور می کنیم. بایدن آن را می خواهد، او می خواهد ممنوعیت سفر را کنار بگذارد.

ترامپ در ویسکانسین هم با پیش کشیدن حادثه معلم فرانسوی و منتسب کردن آن به رادیکال اسلامی، گفت این یک حمله شرورانه تروریست اسلامی است.

وی پس از این جمله باز به دستور منع ورود مسافران از چند کشور اسلامی اشاره نمود و اینگونه القا کرد که مردم این کشورهای مسلمان، تروریست هستند.

نامزد جمهوریخواهان که در مناظره نخست عرصه را به رقیب دموکرات خود واگذار کرد، کوشید تا کریس والاس مجری فاکس نیوز ارگان رسمی حامی خودش را زیر سوال ببرد که او بایدن را از مخمصه سوالاتی که طرح نموده، به در برده است.

وی برای این ادعای خود به طرح سوال از بایدن در نام بردن چند گروه از ماموران پلیس در حمایت از این نامزد دموکرات اشاره نمود و گفت من از بایدن خواستم فقط کلمه نظم و قانون را بگوید، اما او گفت که نمی خواهد وارد این موضوع گردد و کریس والاس هم به او وثیقه داد.

ترامپ که پس از 2 هفته درباره مناظره اینگونه به صراحت صحبت می نماید، اظهار کرد من با 2 نفر در حال مناظره بودم. بایدن زیر بار گفتن کلمه نظم و قانون نرفت چون چپ رادیکال را از دست می دهد.

رئیس جمهوری آمریکا سپس بایدن را یک خطر امنیت ملی برشمرد و گفت: ما به شدت از قانون مراقبت بهداشتی و تامین اجتماعی محافظت خواهیم کرد و همواره از بیماران با زمینه قبلی مراقبت می کنیم.

ترامپ با این ادعا که نخستین زن آمریکایی را به ماه خواهند فرستاد و آمریکا نخستین کشوری خواهد بود که یک فضانورد را در مریخ فرود می آورد، اظهار کرد همه اینها به خاطر آن است که ما آموزش تلقین بنیادگرایی را متوقف کردیم و به جای آن میهن پرستی را به دانش آموزان آموختیم.

شعار علیه فرماندار در گردهمایی ترامپ

گرتچن ویتمر فرماندار میشیگان که با تازگی از یک طرح ربایش توسط عده ای از سفیدبرتر پندارهای هوادار ترامپ، عبور نموده است، به شعارهایی که در گردهمایی ترامپ در این ایالت علیه او مطرح شد، واکنش نشان داد.

عده ای از حاضران در این گردهمایی، فریاد می زدند او را بازداشت کنید.

فرماندار دموکرات میشیگان با محکوم کردن این اقدام، گفت: دقیقا این سخنان، لغاتی است که زندگی من، خانواده ام و دیگر مقامات دولتی را در معرض خطر قرار داده است؛ ما سعی می کنیم جان هموطنان آمریکایی خود را نجات دهیم.

هرچند که گفته می گردد انگیزه شعاردهندگان به خاطر وضع محدودیت های ناشی از کرونا توسط فرماندار بوده است اما تقارب آن با طرح ربایش فرماندار، آن هم در گردهمایی کسی که بارها علیه مقامات این ایالت سخن گفته است، تداعی طراحی از کاخ سفید را در پی دارد.

ترامپ در زمانی که این شعار داده می شد، تنها سرش را تکان داد و گفت همه آنها را بازداشت کنید که احتمالا به فرمانداران دموکرات در سراسر آمریکا اشاره داشت.

پله پله تا خروج

جو بایدن نامزد دموکرات ها برای ریاست جمهوری و کامالا هریس معاون انتخاباتی وی اما روز شنبه برنامه ای برای گردهمایی نداشتند اما تیم انتخاباتی آنها به انتشار ویدئوهای تبلیغاتی هم در حمایت از آنها و هم در مذمت ترامپ منتشر کرد.

به نظر می رسد هدف این قطعات ویدئویی، رای دهندگان جوان هستند که در صورت مشارکت می توانند نتیجه را به نفع دموکرات ها تغییر دهند.

بایدن در یک پیغام توئیتری تصویری از یک گربه در پشت لپ تاب را منتشر کرد و نوشت: ما از دموکرات، مستقلان، جمهوریخواهان و حتی دموکت ها (گربه های نمایشی) گرد هم آمده ایم تا دونالد ترامپ را شکست دهیم.

پس از ساعتی، بایدن از تبلیغات انتخاباتی با بازیگران اصلی نمایش همیلتون در برادوی رونمایی کرد. در حالی که گروه درباره اتاقی که اتفاق می افتد آواز می خوانند، بازیگران نشان داده می شوند که برگه های رای خود را پر می نمایند. شاید عنوان این آواز هم به کتاب جان بولتون برگردد که به عملکرد ترامپ در کاخ سفید پرداخته است.

کارزار انتخاباتی بایدن یک آگهی دیجیتالی دیگر هم منتشر کرد که اظهارات آدینه شب ترامپ را نشان می دهد که گفت در صورت شکست مقابل بایدن، شاید کشور را ترک کند.

بایدن برای این فیلم خطاب به ترامپ نوشت: قول می دهی؟

در این آگهی همچنین ترامپ در گردهمایی های انتخاباتی خود در ایالت های آیووا، مینه سوتا، اوهایو و کارولینای شمالی نشان داده می گردد که هوادارانش را تهدید می نماید در صورت باخت به این ایالت ها نخواهد آمد.

در این کلیپ، اظهارات ترامپ در فلوریدا که اکنون به ایالت محل اقامت او تبدیل شده است هم منتشر شده که او هشدار می دهد در صورت باخت بسیار عصبانی خواهد شد و شاید دیگر آنها را دوست نداشته باشد.

خاتمه این فیلم از اظهارات ترامپ پخش می گردد که آیا می توانید تصور کنید که اگر ضرر کنم؛ چه کاری انجام می دهم؟ من احساس خوبی ندارم. شاید به ترک کشور مجبور شوم، نمی دانم.

کارزار انتخاباتی بایدن با استفاده از اظهارات ترامپ نشان می دهند که ترامپ پله پله از ایالت به کشور رسید و به جای بحث قهر با ایالت ها، قهر از کشور را عنوان نمود.

هشدار به دموکرات ها از خطر پیروزی ترامپ

کارزار انتخاباتی بایدن روز شنبه به هوادارانش هشدار داد اجازه ندهند فزونی قابل توجه دموکرات ها در نظرسنجی ملی نسبت به ترامپ ، آنها را به احساس حاشیه امن کاذب در پیروزی برساند.

در یادداشتی که واشنگتن پست منتشر کرد، مدیر تبلیغاتی بایدن به هوادران گفته است ما نمی توانیم از خود راضی باشیم زیرا حقیقت بسیار جدی این است که دونالد ترامپ هنوز هم می تواند در این مسابقه پیروز گردد.

این مقام کارزار انتخاباتی بایدن با یادآوری آنچه که در سال 2016 رخ داد که ممکن است نظر سنجی ها اشتباه باشد، همه چیز را به این مساله برگرداند که پیروز کسی است که بتواند 270 رای الکترال را به دست آورد.

وی اظهار داشت: رقابت بسیار نزدیکتر از آن چیزی است که از بعضی کارشناسان در توئیتر و تلویزیون می بینیم.

مدیر تبلیغات انتخاباتی بایدن ادامه داد: در حالی که شاهد پیشروی های قدرتمند در سطح ملی هستیم، در ایالت هایی چون آریزونا و کارولینای شمالی که برای اطمینان از پیروزی امیدوار هستیم، تنها سه امتیاز بالاتر هستیم. ما می دانیم که حتی بهترین نظرسنجی ها نیز ممکن است اشتباه باشد.

وی همچنین هشدار داد کسی نمی تواند درباره آخرین اقدام کارزار انتخاباتی ترامپ اظهار نظر کند، گفت ما نمی توانیم دونالد ترامپ یا توانایی او را در کوشش برای عقب نماندن در روزهای آخر مبارزات انتخاباتی دست کم بگیریم.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 65378

به "خبرنگاران انتخابات 2020، استفاده از برچسب امنیت ملی علیه رقیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتخابات 2020، استفاده از برچسب امنیت ملی علیه رقیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید