معرفی 7 کتاب برای دوران قرنطینه به پیشنهاد اُپرا وینفری

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران ، گروه های کتابخوانی دهه هاست در میان مردم محبوبیت دارد. در این میان سلبریتی های هالیوود اغلب گروه های کتابخوانی تشکیل می دهند تا بتوانند گروهی از مردم را به سمت کتابخوانی سوق دهند. در این میان گروه کتابخوانی اُپرا وینفری، بازیگر، مجری، و فعال حقوق بشر محبوبیت خاصی دارد و همه در کوشش هستند عضوی از این گروه شوند.

معرفی 7 کتاب برای دوران قرنطینه به پیشنهاد اُپرا وینفری

اُپرا وینفری اولین بار در سال 1996 گروه کتابخوانی به اسم خود تشکیل داد و توجه ویژه ای به پرفروش های بازار کتاب دارد. این گروه پس از وقفه در برنامه تلویزیونی اُپرا در سال 2012 کار خود را از سر گرفت. این گروه بیست و چهار سال پیش برای اولین بار داستان خاتمه عمیق اقیانوس نوشته ژاکلین میچارد را خواندند.

وینفری، فعال اجتماعی و مجری برنامه های تلویزیونی با اعلام نام یک کتاب موجب پرفروش شدن و محبوبیت کتاب می گردد. وینفری در اقدامی جدید هفت کتاب را برای دوران قرنطینه پیشنهاد نموده است:

قدرت اکنون: قدرت روشنگری نوشته اِکهارت تول

قدرت اکنون کتاب پرطرفداری است که دو میلیون نسخه به فروش رفته و به 30 زبان زنده جهان ترجمه شده است. کتاب خوانندگانش را به سفر روحی الهام بخشی می برد تا با بخش حقیقی و عمیق وجود خود روبه رو شوند و به نهایت رشد شخصی و روحی که در واقع کشف حقیقت و روشنگری است دست یابند.

آتش بعدی نوشته جیمز بالدوین

آتش بعدی نوشته جیمز بالدوین در سال 1963 منتشر شده است. اثری غیرداستانی که شامل دو مقاله است. اولین مقاله در قالب یک نامه از جیمز بالدوین برای خواهرزاده اش نوشته شده است و درباره نقش نژاد در تاریخ آمریکا سخن می گوید. در مقاله دوم هم بالدوین از تجربه خود درباره دین مسیحیت در جوانی و اسلام در بزرگسالی می نویسد.

روح آمریکا: : جنگ زوایای بهتر ما نوشته جان میچام

این کتاب در سال 2018 توسط انتشارات رندوم هاوس منتشر شد و در رتبه نخست پرفروش های نیویورک تایمز در بخش آثار غیرداستانی نهاده شد. میچام، نویسنده یِ برنده جایزه پولیتزر در این کتاب تاریخ آمریکا از دوره استعمار تا دوره دونالد ترامپ مورد آنالیز قرار می دهد و از فراز و نشیب هایی مربوط حقوق شهروندی، نژاد، مهاجرت، و حقوق زنان در این دوره ها سخن می گوید. از عنوان کتاب در کمپین جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده استفاده زیادی شد.

سرود سلیمان نوشته تونی موریسون

سرود سلیمان نوشته برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 1977 منتشر شد. داستان درباره زندگی سیاه پوستی آمریکایی است که برای رسیدن به رویای خود در کوششی عبث خود را از پشت بام خانه به پایین پرتاب می نماید و جانش را از دست می دهد. این در حالی است که خواهرزاده این مرد همزمان با این اتفاق به جهان می آید و اولین فرد آفریقایی-آمریکایی نام می گیرد.

داستانی که تمجید آموزشگاه سوئدی نوبل و حلقه منتقدین آمریکا را به همراه داشت. ترجمه فارسی این کتاب در نشر چشمه منتشر شده است.

سرسپردگی نوشته ماری اُلیور

گلچینی از اشعار ماری اُلیور، نویسنده برنده پولیتزر در پنج دهه در این کتاب منتشر شده است.

بین من و جهان نوشته تانیهیسی کوتز

بین من و جهان اثری غیرداستانی که در سال 2015 منتشر شد. نویسنده طی یک نامه خطاب به پسر نوجوانش واقعیت های زندگی در ایالات متحده به عنوان یک سیاه پوست را آنالیز می نماید.

وقتی روشنایی جهان را زنجیر کردند، آواز خلق خلق شد نوشته جوی هارجو

این دایره المعارف شعر نورتون با کوشش جوی هارجو، ملک الشعرای ایالات متحده جمع آوری شده است. مجموعه آثار 160 شاعر در این کتاب جمع آوری شده است تا اولین کتاب کامل و جامع در باب شعر سه ماه پیش برای اولین بار منتشر گردد.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 67359

به "معرفی 7 کتاب برای دوران قرنطینه به پیشنهاد اُپرا وینفری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 7 کتاب برای دوران قرنطینه به پیشنهاد اُپرا وینفری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید