خبرنگاران سرنوشت جشنواره کن 2020 در هاله ای از ابهام

به گزارش مهسان بلاگ، تهران- خبرنگاران- با تمدید قرنطینه ملی و ممنوعیت برگزاری گردهمایی های بزرگ چون جشنواره های هنری در فرانسه، بار دیگر امیدها برای برگزاری هر چند با تاخیر جشنواره فیلم کن (Cannes) امسال ناامید شد.

خبرنگاران سرنوشت جشنواره کن 2020 در هاله ای از ابهام

به گزارش پایگاه خبری اسکرین دیلی، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه دیروز (دوشنبه) در یک نطق تلویزیونی خبر تمدید محدودیت های قرنطینه را اعلام کرد.

مکرون اعلام کرد که هدف دولت فرانسه آن است که اگر پیشرفت های کافی در زمینه کنترل شیوع کروناویروس صورت گرفته باشد، از 11 مه (22 اردیبهشت) به تدریج کشور را به حالت عادی بازگرداند.

تحولات روز دوشنبه بحث و گفتگوهایی را در باب این که آیا جشنواره کن امسال اصلا برگزار خواهد شد یا نه، در میان اهالی صنعت سینمای جهان به راه انداخته است. این در حالی است که حدس ها درباره زمان برگزاری جشنواره بین المللی فیلم ونیز 2020 یا لغو کامل آن بالا گرفته است.

مکرون در صحبت های روز دوشنبه خود چنین گفت: اولویت دولت بر بازگشایی محل کارها و مدارس است که می توان اقدامات حفاظتی و فاصله گذاری های لازم را در آنها اجرایی کرد. مراکز تحصیلات تکمیلی برای ترم تابستان باز نخواهند شد و آموزش از طریق آنلاین صورت می گیرد.

به گفته رئیس جمهوری فرانسه، اماکن عمومی چون کافه ها، هتل ها، سینماها، تئاترها، سالن های کنسرت و موزه ها تا اطلاع ثانوی در این کشور تعطیل خواهند بود و جشنواره ها و رویدادهای بزرگی که انبوهی از تماشاگران را کنار یکدیگر جمع می کنند، دستکم تا اواسط ماه ژوئیه (اواخر تیرماه) امکان برگزاری نخواهند داشت.

برگزار کنندگان جشنواره بین المللی فیلم کن که در تاریخ 19 مارس (29 اسفند) از لغو هفتاد و سومین دور از این جشنواره که قرار بود از 12 تا 23 مه (23 اردیبهشت تا 3 خرداد) برگزار شود به دلیل شیوع کرونا خبر دادند، اما امید داشتند تا در عوض آن را در اواخر ماه ژوئن یا اوایل ماه ژوئیه برگزار کنند.

در شرایط عادی داوران این جشنواره می بایست در تاریخ 16 آوریل (28 فروردین) در نشستی مطبوعاتی نامزدهای رسمی را اعلام می کردند. جهانی سینما حال در انتظار گام بعدی این جشنواره است.

جشنواره فیلم کن جشنواره ای سالانه است که در کن فرانسه برگزار می شود. این جشنواره یکی از بزرگترین و باشکوه ترین رویدادهای سینمایی جهان و محلی برای پیش نمایش فیلم های جدید از تمامی ژانرها به شمار می آید.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 17 خرداد 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 44601

به "خبرنگاران سرنوشت جشنواره کن 2020 در هاله ای از ابهام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرنوشت جشنواره کن 2020 در هاله ای از ابهام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید