خبرنگاران ظریف : دولت بایدن هنوز درباره سیاست هایش به جمعبندی نرسیده است

به گزارش مهسان بلاگ، تهران- خبرنگاران- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود: دولت آقای بایدن هنوز درخصوص سیاست هایش به جمع بندی نرسیده اما سیاست های ایران کاملا شفاف و قاطع است و برمبنای این سیاست ها تنها درصورت اقدامات عملی آمریکا و لغو تحریم ها، تهران به تعهداتش دربرجام پایبند خواهد بود.

خبرنگاران ظریف : دولت بایدن هنوز درباره سیاست هایش به جمعبندی نرسیده است

به گزارش پنجشنبه شب خبرنگاران، ظریف در گفت وگوی اختصاصی با شبکه خبری فونیکس چین گفت: در مورد مسائل اخیر مربوط به برجام با دولت جدید ایالات متحده، ایران گام نخست را برنخواهد داشت، این آمریکاست که ابتدا باید پایبندی خود به برجام نشان دهد.

وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت:آمریکایی ها پیش از اتخاذ هر گونه تدبیری درباره برجام باید نسبت به واکنش های ایران نسبت به اقداماتشان هشیارباشند.

ظریف در پاسخ به پرسش این سوال خبرنگار فونیکس، بایدن گفته است واشنگتن گام اول در پایبندی به برجام را برنخواهد داشت، موضع تهران چیست؟، گفت: همچنان معتقدم آمریکایی ها هنوز سیاست هایشان را جمعبندی و نهایی ننموده اند و به همین خاطرکاخ سفید ناگزیر از اصلاح چندین باره مواضع بایدن خواهد بود.

وی تاکید نمود: کاملا روشن است ایالات متحده از برجام خارج شده و قاعدتا همین کشور باید فرایند اتخاذ سیاست های ناقض توافق هسته ای را متوقف نموده و سیاست های تحریمی را لغو نماید.

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سئوالی درباره احتمال ایجاد بن بست در فرایند مذاکرات برجام در صورت پافشاری دو طرف بر مواضع خود گفت: در این خصوص ایران به هیچ وجه امتیازی را به طرف مقابل نخواهد داد و البته به اعتقاد من بن بستی در این رابطه وجود ندارد.

ظریف اضافه نمود:به باور من در زمان حاضر دولتمردان آمریکایی درحال آنالیز سیاست هایشان هستند و انتخابی تعیین در برابر آن ها وجود دارد، آقای بایدن معتقدند که سیاست های ترامپ اشتباه بوده و به همین خاطر تصمیم به خروج از این شرایط گرفته اند و خروج از این شرایط به معنای لغو تحریم هاست و در چنین فضایی نیازی به اقدام یا اعطای امتیاز از سوی ایران وجود ندارد.

bestcanadatours.com: Best Canada Tours یک سرویس خدماتی جدید و چند منظوره جهت ارائه سرویس تور به کشور کانادا با کیفیت برتر است

منبع: ایرنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 77469

به "خبرنگاران ظریف : دولت بایدن هنوز درباره سیاست هایش به جمعبندی نرسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظریف : دولت بایدن هنوز درباره سیاست هایش به جمعبندی نرسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید