خبرنگاران 1500 نفر در فراوری ماسک با قرارگاه حضرت زینب(س) همکاری می نمایند

به گزارش مهسان بلاگ، تهران-خبرنگاران- مدیر فرهنگی هنری منطقه 15 و رئیس فرهنگسرای خاوران گفت: یکهزار و 500 نفر در قالب یکصد و 65 کارگاه با قرارگاه جهادی فراوری ماسک حضرت زینب(س) مستقر در این فرهنگسرا همکاری می نمایند.

خبرنگاران 1500 نفر در فراوری ماسک با قرارگاه حضرت زینب(س) همکاری می نمایند

به گزارش روز شنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اسماعیل قضات لو اظهارداشت: فعالیت این قرارگاه همزمان با میلاد حضرت علی(ع) در فرهنگسرای خاوران شروع شد.

وی گفت: همزمان با شیوع بیماری کرونا، جلسه ای را با دوستان قرارگاه جهادی شهر تهران برای انجام اقداماتی برای مقابله با این بیماری داشتیم و در نهایت مقرر شد کار فراوری ماسک با بهره مندی از ظرفیت کلاس خیاطی فرهنگسرا با 6 دستگاه چرخ خیاطی و چهار دستگاه از مراکز دیگر و در مجموع با 10 چرخ خیاطی انجام گردد.

قضات لو اضافه کرد: به همت دوستان و همکاران در فرهنگسرای خاوارن تعداد چرخ خیاطی ها به یکهزار عدد رسید و در حال حاضر با یکصد و 65 کارگاه و فعالیت یکهزار و 500 نفر، این قرارگاه جزو سه کارگاه اصلی فراوری ماسک مردمی شهر تهران است.

رئیس فرهنگسرای خاوران درباره نام گذاری این کارگاه اعلام کرد: ادامه فعالیت این کارگاه با رحلت حضرت زینب(س) مقارن شد و از همین رو به پیشنهاد دوستان اسم مشترکی با عنوان قرارگاه جهادی حضرت زینب(س) انتخاب کردیم.

وی گفت: با توجه به احتیاج وزارت بهداشت و بخش های درمانی به اقلام بهداشتی و پزشکی، تقریبا تمام کالاهای فراوریی این قرارگاه در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد.

قضات لو اضافه کرد: با توجه به کمبودهایی که وجود دارد اگر این فراوریات 10 برابر هم گردد، باز هم احتیاجهای بخش درمانی شهر تهران را جوابگو نیست و باید فراوریات بیشتر گردد.

رئیس فرهنگسرای خاوران اظهارداشت: افرادی که کارگاه های خیاطی و ظرفیت برای فراوری ماسک دارند، می توانند با قرارگاه حضرت زینب(س) همکاری نمایند، قرارگاه از آنان حمایت می نماید و مواد اولیه در اختیارشان قرار می دهد.

وی همچنین ضمن دعوت از افرادی که چرخ خیاطی دارند اما به صورت انفرادی فعالیت می نمایند، گفت: این افراد می توانند با رعایت اصول بهداشتی در یک فضای اشتراکی کارگاهی راه اندازی نمایند.

قضات لو اضافه کرد: افرادی که چرخ خیاطی و مهارت خیاطی ندارند، در صورت داشتن خودرو یا موتورسیکلت می توانند به صورت غیرنقدی در جا به جایی ماسک ها یاری نمایند.

رئیس فرهنگسرای خاوران با اشاره به اینکه هزینه فراوری ماسک از یاری های مردمی جمع آوری می گردد، اظهارداشت: ماسک ها پس از فراوری به پایگاه های مجهز به دستگاه های ضدعفونی نماینده منتقل شده و پس از ضدعفونی از فرهنگسرای خاوران به وزارت بهداشت ارسال می گردد.

شهروندان برای همکاری و مشارکت در این حرکت جهادی می توانند با شماره تلفن 33015423 تماس گرفته و یا به نشانی فرهنگسرای خاوران واقع در میدان خراسان، خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد مراجعه نمایند.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا تا ظهر شنبه به 35 هزار و 408 نفر رسید که از این میان 11 هزار و 679 نفر بهبود یافته اند و 2 هزار و 517 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 42169

به "خبرنگاران 1500 نفر در فراوری ماسک با قرارگاه حضرت زینب(س) همکاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 1500 نفر در فراوری ماسک با قرارگاه حضرت زینب(س) همکاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید