درخواست توتال فرانسه و انی ایتالیا برای بازگشت به صنعت نفت ایران

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران : شرکت نفت توتال فرانسه و انی ایتالیا که پیش از این درپی تحریم های غیرقانونی و یک جانبه غرب از پروژه های نفت و گاز ایران کنار کشیده بودند، به تازگی مجدد خواهان ورود به پروژه های ایران شدند.

درخواست توتال فرانسه و انی ایتالیا برای بازگشت به صنعت نفت ایران

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران ، در حالی تحریم های یکجانبه اروپا و آمریکا در امسال شدت گرفت و مانع حضور شرکتهای بزرگ نفتی غرب در پروژه های ایران شده بود که پس از واگذاری پروژه های نفت و گاز کشورمان به شرکتهای ایرانی و موفقیت آنها در توسعه میادین نفت و گاز، شرکتهای اروپایی که ضرر قابل توجهی از ترک پروژه های ایران دیده بودند، به تازگی درخواست هایی را برای ورود مجدد به پروژه های ایران ارائه کردند.

بنابراین گزارش، قانون جدید نفت و گاز هم که اخیراً توسط مجلس مصوب شده است، انعقاد قرادادهای مبتنی بر مشارکت در فراوری را در حوزه های نفت و گاز مشترک مجاز اعلام نموده است که این مساله بعضی شرکتهای غربی از جمله توتال فرانسه را بر آن داشت تا برای وورد مجدد به پروژه های نفت و گاز ایران اعلام آمادگی نمایند.

آنالیز درخواست توتال فرانسه و انی ایتالیا برای سرمایه گذاری در پروژه های نفت و گاز ایران از سوی مسئولان وزارت نفت در حالی که شرکتهای ایرانی هم در حال حاضر به مرحله ای از توانمندی رسیدند که بتوانند بدون احتیاج به خارجی ها میادین نفت و گاز ایران را توسعه دهند، باید با ملاحظات بیشتری صورت گیرد و خلف وعده های این شرکت ها در پروژه های گذشته مد نظر قرار گیرد.

ضمن اینکه مسئولان باید در نظر داشته باشند نوع قراردادی که با شرکتهای اروپایی در حوزه نفت و گاز امضا می گردد، منافع ملی را در بالاترین سطح حفظ کند.

به گزارش خبرنگاران ، بهمن ماه سال گذشته نیز در آستانه برگزاری نشست دوره ای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل با موضوع آنالیز راهکارهای تحریم صادرات نفت ایران، شرکتهای نفتی توتال فرانسه و انی ایتالیا به شرکت ملی نفت ایران نامه نوشته و نگرانی خود را نسبت به تحریم های احتمالی اتحادیه اروپا اعلام نموده بودند.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 13956

به "درخواست توتال فرانسه و انی ایتالیا برای بازگشت به صنعت نفت ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست توتال فرانسه و انی ایتالیا برای بازگشت به صنعت نفت ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید