درخواست مالکی برای اصلاح زمان معافیت معاینه فنی ، 5 درصد خودروها دارای نقص در سامانه ترمز هستند

به گزارش مهسان بلاگ، مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: البته خارج از بحث احتیاج به پایش مستمر خودروها پس از فرایند فراوری، اصلاح زمان معافیت هم به نفع مشتری و هم به نفع سازندگان خودرو است.

درخواست مالکی برای اصلاح زمان معافیت معاینه فنی ، 5 درصد خودروها دارای نقص در سامانه ترمز هستند

به گزارش خبرنگاران، شادی مالکی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی گفت: حدود پنج درصد خودروهای معاف از معاینه فنی دارای نقص در سامانه ترمز هستند.

مالکی ضمن تاکید بر احتیاج به بازنگری سن معافیت خودروهای نو از انجام معاینه فنی اضافه نمود: در قانون عموما مدت زمان گارانتی خودروها دو سال معین شده در صورتی که اولین مراجعه خودرو به مراکز معاینه فنی پس از چهارسال از فراوری انجام می گردد. در این بازه دو ساله بین 2 تا 4 سال پس از فراوری، خودرو بدون هیچگونه پایشی در شهر تردد می نماید.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران اعلام نمود: البته خارج از بحث احتیاج به پایش مستمر خودروها پس از فرایند فراوری، اصلاح زمان معافیت هم به نفع مشتری و هم به نفع سازندگان خودرو است. درخصوص مشتری اگر زمان معافیت معاینه فنی کاهش پیدا کند بخشی از نواقص و ایراداتی که در مراکز شناسایی می گردد در دوره گارانتی بدون تحمیل هزینه به مشتری قابل رفع شدن است.

وی اضافه نمود: در خصوص سازندگان و خدمات پس از فروش خودرو انجام معاینه فنی در دوره گارانتی بدون تردید می تواند در تشخیص درست و به هنگام ایراد موثر بوده و در کاهش بعضی از هزینه های تحمیلی در این دوره به سازندگان خودرو جلوگیری کند.

مالکی با اشاره به مراجعه 145 هزار دستگاه خودرو در مراجعه نخست در فروردین ماه سال جاری اضافه نمود: بیش از یک چهارم از این تعداد خودرو به دلیل نقص فنی و ایمنی پیروز به اخذ معاینه فنی در مرتبه نخست نشده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1402 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109303

به "درخواست مالکی برای اصلاح زمان معافیت معاینه فنی ، 5 درصد خودروها دارای نقص در سامانه ترمز هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مالکی برای اصلاح زمان معافیت معاینه فنی ، 5 درصد خودروها دارای نقص در سامانه ترمز هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید