درخواست 60 قانون گذار آمریکایی برای اقدام علیه آذربایجان و ترکیه

به گزارش مهسان بلاگ، فارس نوشت: کمیته ملی ارامنه آمریکا اعلام نمود 60 قانونگذار آمریکایی از وزیر خارجه این کشور خواسته اند در محکومیت اقدامات آذربایجان و ترکیه در ارتباط با درگیری های منطقه قره باغ کوهستانی اقدام قاطع انجام دهد.

درخواست 60 قانون گذار آمریکایی برای اقدام علیه آذربایجان و ترکیه

کمیته ملی ارامنه آمریکا (ANCA) امروز شنبه در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام نمود 60 قانونگذار آمریکایی از مایک پامپئو وزیر خارجه این کشور اقدام قاطع در محکومیت آذربایجان و ترکیه در ارتباط با درگیری های منطقه قره باغ کوهستانی را خواهان شدند.

به گزارش نشریه آرمِنیَن ویکلی، نمایندگان آمریکایی از جمله فرانک پلن، آدام شیف و جکی اسپایر همراه بعضی دیگر از اعضای سنا و مجلس نمایندگان خواهان سرانجام فوری یاری های امنیتی آمریکا به آذربایجان شدند و از دولت ترامپ خواستند با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای خارج کردن این کشور از نزاع بین باکو و ایروان ارتباط برقرار کند.

این قانون گذاران نوشتند: اگر ترکیه تمایلی به عقب نشینی از درگیری فعال در این نزاع ندارد، آن موقع وزارت خارجه (آمریکا) باید فوراً کلیه فروش و انتقال تجهیزات به آنکارا را متوقف کند. با توجه به این احتمال که این درگیری می تواند به منطقه بسط یابد و سایر بازیگران خارجی را به درون خود بکشد، لازم است که ایالات متحده از اهرم دیپلماتیک خود برای ایجاد آتش بس فوری استفاده کند.

آن ها در ادامه به خطاب به پامپئو گفتند که درگیری های جاری دلیل دیگری هستند که نشان می دهند سیاست تعادل آمریکا بین ارمنستان و آذربایجان شکست خورده است. آن ها نوشتند: برای مدت طولانی آمریکا و سایر اعضای گروه مینسک تعادلی اشتباه را بین ارمنستان و آذربایجان ترسیم نموده اند و حتی دومی (آذربایجان) به جنگ تهدید می نماید و از موافقت برای نظارت بر امتداد خط تماس سر باز می زند.

دور جدید درگیری های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ از بامداد ششم مهرماه شروع شد.

نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان روز آدینه گفت که مدارکی دال بر دخالت ترکیه در دور جدید تنش های نظامی ایروان-باکو بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی دارد. پاشینیان در مصاحبه با روزنامه فرانسوی فیگارو گفت که ارمنستان مدارکی دارد که اثبات می نماید فرماندهی ارتش ترکیه در حال راهنمایی عملیات های نظامی در قره باغ است.

وی سپس از اتحادیه اروپا خواست تا ترکیه را به دلیل موضع ستیزه جویانه در قره باغ، از گروه مینسک در سازمان همکاری های امنیتی اروپا (OSCE) کنار گذاشته گردد.

وزارت خارجه ارمنستان پیشتر اعلام نمود که برای تعامل با سازمان همکاری های امنیتی اروپا جهت برقراری مجدد آتش بس در منطقه قره باغ آمادگی دارد.

دستیار امور خارجی رئیس جمهور آذربایجان در واکنش، روز آدینه در جمع خبرنگاران گفت: اگر ارمنستان به دنبال آتش بس است، باید نیروهایش را از منطقه قره باغ کوهستانی خارج کند. ارمنستان باید به اشغال خود سرانجام دهد. دیگر کافی است.

جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال 1992 به دنبال تصرف منطقه قره باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و کوشش ها برای حل مناقشه قره باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تا به امروز بی نتیجه بوده است.

310 310

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 62979

به "درخواست 60 قانون گذار آمریکایی برای اقدام علیه آذربایجان و ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست 60 قانون گذار آمریکایی برای اقدام علیه آذربایجان و ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید