دومین روز از هفتمین نشست استپ شروع شد

به گزارش مهسان بلاگ، دومین روز از هفتمین نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی با تمرکز بر موضوع تبادل تجربیات کشورهای اسلامی در زمینه کرونا به صورت مجازی شروع شد.

دومین روز از هفتمین نشست استپ شروع شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد مصطفی(ص)، دومین روز از هفتمین نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی با تمرکز بر همکاری های علمی و فناورانه در حل چالش ویروس کرونا شروع شد.

این دوره از نشست استپ با توجه به شیوع بیماری کرونا از ماه دسامبر (آذر 1398) در چین و ابتلای نزدیک به شش میلیون نفر در جهان و مرگ بیش از سیصدو پنجاه هزار نفر به دلیل ابتلا به آن با نام همکاری های علمی و فناورانه در مقابله با چالش ویروس کرونا و با هدف تاکید بر اهمیت تبادل تجربیات و دانش ارزشمند و دستاوردها و ارائه بهترین زمینه به وسیله نشست مجازی موضوعی در خصوص کرونا، همچنین هم افزایی توانایی ها و ظرفیت های دانشمندان و متخصصان کشورهای اسلامی برای حل بحران کنونی جهانی برگزار می گردد.

نشست اول روز 8 ماه مه (29 اردیبهشت) میزبان حضور کارشناسانی از جهان و متخصصان علوم پزشکی و داروسازی بود و نشست روز دوم (18 مه/ 8 خرداد) با حضور رسول دیناروند، رئیس هفتمین نشست استپ و عضو هیئت مدیره بنیاد مصطفی(ص)، پروفسور جکی یینگ، برگزیده جایزه مصطفی(ص) 2015 و رئیس آزمایشگاه نانوزیستی سنگاپور و مصطفی قانعی دبیر کمیته علمی هفتمین نشست استپ برگزار می گردد.

همچنین هفتمین دوره نشست استپ شامل سخنرانی کلیدی برگزیدگان دوره های پیشین جایزه مصطفی(ص)، شامل جکی یینگ، رئیس آزمایشگاه نانوزیستی سنگاپور، اوگور شاهین، استاد ایمونولوژی در دانشگاه ماینز آلمان، حسین بهاروند، استاد زیست شناسی و فناوری سلول های بنیادی در پژوهشگاه رویان و محمد عبدالاحد، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه تهران و پنل های تخصصی با مشارکت کارشناسانی از کشورهای مختلف و ارائه مقاله متخصصان در زمینه های مرتبط نیز هست.

رسول دیناروند، در ابتدای این نشست با ارائه تاریخچه ای از نشست های استپ و تشکر از جکی یینگ، مکس پائولی از آموزشگاه علوم جهانی (TWAS)، منظور حسین سومرو رئیس بنیاد علمی اکو، جورج چدیک نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر همکاری های جنوب سازمان ملل متحد تشکر کرد.

پیغام تصویری جرج چدیک؛ نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر ضرورت همکاری های کشورهای مختلف برای مقابله با چالش کرونا بخش بعدی افتتاحیه اسنپ بود.

چدیک در این پیغام تصویری گفت: دفتر همکاری های جنوب جنوب سازمان ملل متحد خواهان همکاری و تبادل تجربیات علمی بیشتر با کشورهای اسلامی است.

وی ادامه داد: ما خواهان همکاری های بیشتر در زمینه های علمی به خصوص زنان در این کشورها هستیم و می خواهیم بیشتر از شما یاد بگیریم.

چدیک توضیح داد: همه کشورها باید با هم برای مبارزه با این بیماری کوشش نمایند.

فقط با همکاری می توانیم بر این چالش غلبه کنیم

در ادامه جکی یینگ با اشاره به زمان مناسب برگزاری استپ هفتم گفت: کشورهای زیادی با تبعات این همه گیری روبرو هستند.

وی اضافه کرد: در اقتصاد جهانی شده جهان، وقتی یک کشور با همه گیری روبرو می گردد مرزهای خود را می بندد، عواقب بیماری بیشتر خواهد بود و جبران آن سخت تر است.

یینگ گفت: شرایط سخت کنونی از جهات مختلف همه ما را وادار می نماید برای مبارزه با کرونا همکاری کنیم و فقط وقتی با هم باشیم می توانیم بر این بحران غلبه کنیم.

نشست امروز با حضور سخنرانانی از کشورهای دیگر با رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی به صورت مجازی برگزار می گردد.

در این دوره از نشست استپ کارشناسان بیماری های عفونی و اساتید دانشگاه و متخصصان همراه با اساتیدی از کشورهای هند، ترکیه، ژاپن، چین، اندونزی، مالزی، ایران و آذربایجان تجربیات خود را در درمان این بیماری به اطلاع یکدیگر می رسانند.

تا به امروز مراکز مختلفی در جهان اسلام شامل دانشگاه های ایران سه دوره، دانشگاه پوترای مالزی (دوره دوم)، دانشگاه سلطان قابوس عمان (دوره چهارم) و دانشگاه کراچی پاکستان (دوره پنجم) میزبان نشست های استپ بوده اند.

/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 51368

به "دومین روز از هفتمین نشست استپ شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین روز از هفتمین نشست استپ شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید