دو سهمیه المپیک می خواهیم، لزوم درخواست از وزارت برای تغییر دبیر

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، احمد سعادتمند که از یک اسفندماه به عنوان سرپرست فدراسیون تنیس روی میز شروع به کار کرد طی اولین نشست خبری خود که امروز سه شنبه در محل آموزشگاه بین المللی تنیس روی میز برگزار گردید ضمن تشریح فعالیت های 3 ماهه خود به پرسش مطرح شده از سوی نمایندگان رسانه های خبری نیز پاسخ داد.

دو سهمیه المپیک می خواهیم، لزوم درخواست از وزارت برای تغییر دبیر

وی در شروع صحبت های خود گفت: یکی از عمده ترین کارهایی که از ابتدا در دستور کار قرار دادیم این بود که از صاحب نظران و پیشکسوتان دعوت کردیم تا با اعمال نظرات آنها امور کار را پیش ببریم. صحبت های مقام رهبری مبنی بر همدلی میان دولت و ملت که در شروع سال نو به آن اشاره داشتند، انگیزه بیشتری به ما داد تا بحث همدلی در فدراسیون را که پیش از این تا حد زیادی مفعول مانده بود، پررنگ تر کنیم.

سعادتمند با بیان اینکه کاپ آسیا نخستین رویدادی بود که در زمان سرپرستی من باید در آن شرکت می کردیم، ادامه داد: اعتقادم بر این است که یک ایرانی باید به بهترین شکل و با بهترین شرایط از نظر بلیت، اقامت، سفر و... در مسابقات شرکت کند تا پیش از این به این موضوع توجه زیادی نمی شد و حتی پول تو جیبی بازیکنان هم پرداخت نمی شد اما ما سعی کردیم به بهترین شکل ممکن اعزام به کاپ آسیا را انجام دهیم.

سرپرست فدراسیون تنیس روی میز با یادآوری سفر دو بازیکن مجارستانی به ایران در ایام نوروز که به منظور تمرین مشترک با ملی پوشان بانوان انجام شد، توضیح داد: این اردوی مشترک 9 روزه به لحاظ فنی و فرهنگی نتایج خوبی دربر داشت. نگاه بازیکنان مجارستانی به ایران پیش از سفر به کشورمان منفی بود اما آنها به هنگام بازگشت به کشورشان سفیری بودند از ایران با پیغام های فرهنگی برای کشور خود.

وی یادآور شد: برای تیم پسران هم اردوی مشترکی در مجارستان برگزار کردیم که بازیکنانی از اتریش، فنلاند، روسیه، کانادا و خود مجارستان در آن حضور داشتند. ملی پوشان ما از همان کشور مجارستان راهی محل برگزاری مسابقات اپن لوکزانبورگ شدند که قهرمانی در هر دو بخش انفرادی و تیمی را برای تنیس روی میز ایران به همراه داشت.

سرپرست فدراسیون تنیس روی میز با یادآوری اینکه ملی پوشان این رشته به فاصله چند روز پس از بازگشت از مسابقات اپن لوکزانبورگ باید راهی محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در چین می شدند، اظهار داشت: پیش از این اعزام با برگزاری مراسم بدرقه از ملی پوشان مان تقدیر کردیم. همین مراسم که با حضور 8 مسئول از وزارت ورزش و قهرمانان خیلی از رشته ها برگزار گردید انگیزه خوبی برای بازیکنان بود.

سعادتمند به چگونگی عملکرد ملی پوشان تنیس روی میز در مسابقات قهرمانی جهان اشاره نمود و گفت: اگرچه نوشاد عالمیان در این رقابت ها پس از مرحله گروهی با قرعه سختی روبه رو شد اما در مجموع برای اولین بار 3 بازیکن ما به جدول اصلی صعود کردند و این نتیجه به نسبت خوبی بود. در کل تنیس روی میز ایران با آسیا و جهان فاصله زیادی دارد اما با یک برنامه مدون 4 ساله می توان به سکوی آسیا رسید.

وی در بخشی از صحبت های خود به اصلاح قراردادی که پیش از این با کمپ اشلایگر بسته شده بود اشاره نمود و گفت: در زمان مدیریت زارع پور هزینه های این قرارداد پرداخت شد اما هنوز انعقاد قرارداد و امضای نهایی آن انجام نشده است ضمن اینکه در این قرارداد امتیازی برای بخش بانوان در نظر گرفته نشده به همین منظور و جهت اصلاح قرارداد و امضای نهایی آن دو هفته آینده به اتریش می روم چون در نظر داریم قبل از مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان ملی پوشان را به این کمپ تمرینی اعزام کنیم.

سرپرست فدراسیون تنیس روی میز همکاری با بازیکن- مربی از کشورهایی مانند چین، روسیه و کره جنوبی و شاقتصادی را از جمله برنامه های این فدراسیون مطرح کرد و گفت: از این کشورها درخواست نموده ایم بازیکن- مربی با رزومه درخواستی ما معرفی نمایند. این افراد باید زیر 35 سال باشند و سابقه حضور در میادین جهانی را هم داشته باشند. همکاری با این بازیکن- مربی ها هم از نظر فنی به نفع ما است و هم از نظر اقتصادی.

سعادتمند با بیان اینکه 12 خرداد فینال لیگ تنیس روی میز برگزار می گردد به دیگر برنامه های صورت گرفته طی دوره سرپرستی خود اشاره نمود و گفت: تاکنون مجمع انتخاباتی 7 استان گلستان، قزوین، اردبیل، خراسان شاقتصادی و جنوبی، لرستان و هرمزگان را برگزار نموده ایم چراکه باید برای برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون وضعیت هیات ها نهایی گردد.

وی به برگزاری روز جهانی تنیس روی میز در ایران اشاره نمود و گفت: دو روز پیش از سرانجام سال 93 نامه ای از طرف فدراسیون جهانی مبنی بر برگزاری این روز به دستمان رسید بر همین اساس 13 فروردین را به عنوان گرامیداشت روز جهانی تنیس روی میز انتخاب کردیم. در این روز با بردن میز و راکت به پارک ها و در نظر دریافت بعضی هدایا مسابقه تفریحی برگزار کردیم به همین دلیل از سوی فدراسیون جهانی و آسیایی به صورت مکتوب از ما تقدیر شد.

سعادتمند یادآور شد که با در نظر دریافت بسیاری از فعالیت های صورت گرفته فدراسیون جهانی از ایران به عنوان پایتخت تنیس روی میز جهان اسلام یاد نموده است.

وی با یادآوری اینکه در جریان مسابقات قهرمانی جهان مجمع فدراسیون جهانی برگزار گردید و طی آن ایران در 3 کمیته قوانین (سیمین رضایی)، جوانان و استعدادیابی (افشین بدیعی) و کمیته پیشکسوتان (جمیل لطف الله نصبی) صاحب نماینده شد گفت: طی 2، 3 ماه گذشته نزدیک به نیم میلیارد اعتبار جذب نموده ایم و در کل برنامه های خوبی هم اجرا نموده ایم ضمن اینکه خیلی از تصمیماتمان در کمیته فنی آنالیز می گردد و این اتفاق خوبی است.

پرسش و پاسخ خبرنگاران

سعادتمند در شروع پرسش مطرح شده از سوی خبرنگاران در خصوص برنامه تنیس روی میز برای کسب سهمیه المپیک گفت: 22 بازیکن به وسیله رنکینگ برای المپیک انتخاب می شوند و 7 بازیکن هم با حضور در مسابقات انتخابی؛ کوشش می کنیم بتوانیم در هر دو بخش مردان و زنان صاحب سهمیه شویم و با دو بازیکن در المپیک شرکت کنیم. باید بگویم تیم ملی ایران احتیاج دارد تحت فشار باشد در حالی که قبل از این بازیکنان پس از بازگشت از مسابقات تمرین را ترک می کردند اما آنها برای حفظ آمادگی شان نباید خیلی استراحت نمایند.

وی در رابطه با کادرفنی تیم ملی تنیس روی میز یادآور شد: در شروع به کار اعلام کردم که تا سرانجام مسابقات جهانی کادرفنی تغییر نمی نماید در عین حال این اختیار به کمیته فنی داده شده تا براساس 20 شاخص برای تیم های مردان و بانوان در تمام رده های سنی گزینه مربی گری انتخاب نمایند ضمن اینکه هرجا صلاح بدانیم از مربی خارجی استفاده می کنیم.

سرپرست فدراسیون تنیس روی میز در خصوص انتخابات این فدراسیون گفت: 18 کاندیدا برای مجمع انتخاباتی ثبت نام نموده اند که هنوز صلاحیت 3، 4 نفر آنها نیامده است ما هم منتظر اعلام زمان برگزاری مجمع هستیم اگرچه هنوز فدراسیون هایی هستند که باید انتخابات آنها زودتر از ما برگزار گردد نوبت ما هم خواهد رسید.

سعادتمند در خصوص خبر منتشرشده مبنی بر اعلام آمادگی پیشکسوت تنیس روی میز یعنی مجید احتشام زاده برای خرید باشگاه پرسپولیس با قیمت 298 میلیارد و اینکه اگر وی اوضاع اقتصادی خوبی دارد بهتر نیست به تنیس روی میز یاری اقتصادی کند، گفت: من این پیشکسوت را روز گذشته ملاقات کردم او می گفت به خاطر انجام یک کار به محل باشگاه پرسپولیس رفتم و این صحبت ها خیلی جدی نیست اما در کل شادمان می شوم اگر این اتفاق بیفتد ضمن اینکه ما با 40 درصد افزایش اعتبار در سال 94 روبرو هستیم و به دنبال منابع اقتصادی کارآمد برای تقویت اوضاع اقتصادی فدراسیون هستیم.اگر اوضاع اقتصادی احتشام زاده خوب باشد قطعا به ما هم یاری می نماید!

وی با تاکید بر اینکه در خصوص ترکیب تیم های ملی دوباره مسابقه انتخابی برگزار خواهد شد، به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه تغییرات مدیریتی درفدرا سیون تنیس روی میز بسیار کارساز بوده با این اوصاف و با توجه به اینکه دبیر فعلی تنیس روی میز پیشینه زیادی در این رشته ندارد و در زمان مدیریت زارع پور از جامعه جودو به فدراسیون آمد، آیا تصمیم برای صمیمی برای تغییر وی و معرفی فردی به جای احسان باقری وجود دارد، پاسخ داد.

سرپرست فدراسیون تنیس روی میز در پاسخ به این پرسش مهر گفت: حضور من در فدراسیون موقتی است و خیلی از ارکان اصلی نباید دچار تغییر شوند تا رئیس آینده با اختیارات خود در خصوص آنها تصمیم بگیرد البته بگویم در کمیته ای مثل همگانی با تغییر مسئول اتفاقات خوبی را شاهد بودیم اما باید بگویم دبیر فدراسیون با ابلاغ از وزارت ورزش معرفی گردید. در این زمینه و اگر بخواهیم تغییری داشته باشیم باید به وزارت ورزش درخواست دهیم. ضمن اینکه در فدراسیون های دیگر هم هستند مسئولانی که تخصص آن ورزش را ندارند اما پیروز بوده اند.

سعادتمند در خصوص مسائل اقتصادی فدراسیون تنیس روی میز با تاکید بر اینکه بودجه وزارت در مجموع خیلی کافی و وافی نیست گفت: سعی نموده ایم در 3 بخش دریافت بودجه از وزارت کمیته، اسپانسرینگ و وصول مطالبات به اوضاع اقتصادی سروسامان دهیم.

سرپرست فدراسیون تنیس روی میز در سرانجام در خصوص طرح استعدادیابی در این فدراسیون گفت: طرحی گذاشته ایم برای استعدادیابی در منطقه 19، این منطقه 54 هزار دانش آموز دارد قرار بر این است با همکاری 110 مربی و همکاری نهادهایی مثل شهرداری، شورایاری محله و آموزش و پرورش منطقه برای 10 هزار دانش آموز از 54 هزار نفر کلاس بگذاریم از این تعداد 990 نفر شناسایی شده، 100 نفر زیر پوشش می روند و در نهایت 20 نفر راهی تیم ملی می شوند. این برنامه ای است که به تدریج در کل استان تهران و دیگر استان ها اجرا خواهد شد. در کل کشور ما 16 هزار ورزشکار سازمان یافته در تنیس روی میز دارد اما با اجرای این طرح تا سرانجام سال 2 برابر می گردد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 19960

به "دو سهمیه المپیک می خواهیم، لزوم درخواست از وزارت برای تغییر دبیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو سهمیه المپیک می خواهیم، لزوم درخواست از وزارت برای تغییر دبیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید