ملاقات با ترزا در لندن

به گزارش مهسان بلاگ، ایرفورس وان (هواپیمای اختصاصی رئیس جمهوری امریکا) به سوی فرودگاه استنستِد لندن پرواز کرد و ما از آنجا با بالگرد مارین وان به اقامتگاه سفیرمان موسوم به وینفیلد هاوس عزیمت کردیم و از آنجا تا هتلی که برای ما در نظر گرفته شده بود اسکورت شدیم تا لباس های رسمی خود را بپوشیم.

ملاقات با ترزا در لندن

از هتل به وینفیلد هاوس برگشتیم و با بالگرد به کاخ بلنهایم رفتیم که در آنجا ترزا می نخست وزیر بریتانیا میزبان ما برای صرف شام بود. کاخ بلنهایم تماشایی بود. این کاخ به عنوان پاداش برای جان چرچیل دوک مارلبورو و به خاطر پیروزی اش در سال 1704 بر ارتش لویی چهاردهم در جنگ جانشینی اسپانیا ساخته شده است. این پیروزی بی تردید بریتانیا را به یکی از بزرگترین قدرت های عصر خود تبدیل کرد. از توضیحاتی که درباره این کاخ به ما دادند، متوجه شدیم که کاخ بلنهایم تنها ساختمانی است که به سبک و سیاق قصرهای سلطنتی ساخته شده ولی خانواده سلطنتی بریتانیا مالک آن نیستند. وینستون چرچیل سیاستمدار مشهور و نخست وزیر بریتانیا در دوران جنگ جهانی دوم، در این کاخ به جهان آمد که به طور مستقیم از نسل دوک اول مارلبورو بود.

مراسم استقبال از ما با حضور سربازان کت قرمز و مارش نظامی در هنگام غروب خورشید، به اندازه ورودی این کاخ، باعظمت و تأثیرگذار بود. من و سِدویل مشاور امنیت ملی دولت بریتانیا به همراه ترامپ و بانوی اول امریکا، خانم می و همسرش، سفیران امریکا و بریتانیا و همسران شان و همچنین دوک فعلی مارلبورو سر میز سران نشستیم. می توانستم کمی در اطراف کاخ گشت و گذار کنم ولی هوای بد در راه بود. باید تا ساعت ده و نیم شب به لندن برمی گشتیم و در غیر این صورت معلوم نبود به دلیل شرایط جوی کی می توانستیم برگردیم. وقت رفتن بود! خداحافظ!

روز بعد، یعنی آدینه سیزدهم جولای برای ما با گزارش رسانه ها درباره مصاحبه ترامپ در بروکسل با روزنامه سان چاپ لندن شروع شد. ترامپ در این مصاحبه اساساً راهبرد برگزیت ترزا می را به باد انتقاد گرفته بود. از نظر من این راهبرد به هر حال در مرحله سقوط آزاد قرار داشت اما همان طور که مقامات لندن همواره می گفتند، برای سران امریکا و بریتانیا این یک مشکل کوچک محسوب می شد و وقتی ترامپ و خانم می با یکدیگر دیدار می نمایند این نشان می دهد که روابط ویژه بین دو کشور همچنان کار می نماید.

برگزیت برای بریتانیا یک مسأله حیاتی بود و به موجودیت این کشور مربوط می شد و به همان اندازه هم برای امریکا مهم بود. انگیزه اصلی برگزیت سرعت دریافت حذفِ کنترلی بود که شهروندان باید بر سازوکارهای اتحادیه اروپا مستقر در بروکسل داشته باشند. نظام های بوروکراتیک اتحادیه اروپا مقرراتی را وضع نموده بودند که مجلس های ملی کشورهای عضو باید آنها را به عنوان مقرراتی الزام آور می پذیرفتند و به همین دلیل تضعیف حاکمیت دموکراتیک و استقلال کشورها به شکل فزاینده ای ملموس بود.

برای بریتانیایی ها، بروکسل مانند جورج سومِ جدید بود: یک ماشین سرکوبگر، نامربوط و دورافتاده (حداقل از نظر سیاسی اگر نگوییم حتی از نظرفیزیکی) و مسئولیت ناپذیر که بیشتر رأی دهندگان بریتانیایی در همه پرسی سال 2016 مخالفت خود را با آن نشان دادند و عضویت 43 ساله این کشور در اتحادیه اروپا را پس دریافتد (جورج سوم پادشاه بریتانیا در اواخر قرن 18 میلادی بود که در زمان سلطنت او بریتانیای کبیر بسیاری از مستعمرات خود از جمله امریکای شمالی را از دست داد). با این حال اجرای این همه پرسی و نتیجه آن به شکل دردسرآفرینی مدیریت بدی داشت و از این رو ثبات سیاسی خود بریتانیا را نیز تهدید می کرد. ما باید اقدامات بیشتری را برای یاری به هواداران خروج از اتحادیه اروپا انجام می دادیم و بی تردید من در این زمینه واقعاً کوشش کردم. متأسفانه به نظر نمی رسید بجز من و ترامپ، فرد دیگر در دولت امریکا اهمیتی به این موضوع می داد که اتفاقی بالقوه ناخوشایند بود. هیأت امریکایی سپس با بالگرد راهی آموزشگاه نظامی سند هِرست شد که در آنجا نیروهای ویژه دو کشور یک تمرین نظامی مشترک را برای تسخیر یک اردوگاه متعلق به تروریست های فرضی برگزار می کردند. این مانور را وزارت دفاع بریتانیا ترتیب داده بود.

ترامپ حین سلام و احوالپرسی با ترزا می از بابت مطالب منتشر شده به نقل از وی در روزنامه سان عذرخواهی کرد و نخست وزیر بریتانیا هم از کنار این گزارش مطبوعاتی به عنوان موضوعی بی اهمیت عبور کرد. مانور تمرین شده در آموزشگاه سند هرست پر سر و صدا و تأثیرگذار بود و کاملاً معلوم بود که توجه ترامپ را به خود جلب نموده است. از اینکه در 18 ماه گذشته کسی ترامپ را برای دیدن مانورهای نظامی نیروهای امریکایی نبرده بود، متأسف شدم. شاید اگر این چیزها را قبلاً می دید، می توانستیم تمرین های مشترک نظامی در شبه جزیره کره را حفظ کنیم. از سند هرست با بالگرد به چکرز اقامتگاه ییلاقی نخست وزیر بریتانیا رفتیم که سرانجام هفته ها را در آنجا سپری می کرد. می خواستیم نشست های تجاری این سفر را در آنجا برگزار کنیم. جرمی هانت، وزیر خارجه و تعداد دیگری از مقامات بریتانیایی نیز به ترزا می و سدویل در چکرز ملحق شدند و ما نشست خود را در مقابل شومینه معروف و در اتاق نشیمن دوبلکس اقامتگاه تابستانی نخست وزیر بریتانیا شروع کردیم. ، ایران

مجله صادق ویلا: مجله صادق ویلا | آموزش چاپ و طراحی گرافیکی، موشن گرافیک

اخبار ورزشی: اخبار ورزشی، مجله خبری و تحلیلی ورزش ایران و جهان

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 65462

به "ملاقات با ترزا در لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات با ترزا در لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید