رئیس جمهور پاکستان تاریخ برگزاری انتخابات منطقه گلگیت بلتستان را مشخص کرد

به گزارش مهسان بلاگ، با سرآمدن مدت زمان قانونی حکومت منطقه گلگیت بلتستان رئیس جمهور پاکستان 18 اوت را روز برگزاری انتخابات مجلس این منطقه اعلام نمود.

رئیس جمهور پاکستان تاریخ برگزاری انتخابات منطقه گلگیت بلتستان را مشخص کرد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از داون نیوز، انتخابات عمومی در منطقه گلگیت بلتستان طبق دستور عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در تاریخ 18 اوت سال جاری برگزار خواهد شد.

گزارش ها حاکی است عارف علوی با برگزاری انتخابات مجلس منطقه گلگیت بلتستان در این تاریخ موافقت کرده و دولت موقت مستقر نیز موظف است تا این مدت مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم کند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان به همراه عارف علوی طی روزهای اخیر با انتخاب میر افضل به عنوان نخست وزیر موقت منطقه گلگیت بلتستان موافقت کرده بودند.

انتخابات در منطقه گلگیت بلتستان برای معین شدن 24 نماینده مناطق مختلف در مجلس این منطقه برگزار خواهد شد.

با توجه به اینکه گلگیت بلتستان بخشی از کشمیر به حساب می آید به صورت رسمی یک ایالت از ایالت های پاکستان به حساب نمی آید و مردم این منطقه در مجلس پاکستان نماینده ای ندارند.

مردم گلگیت بلتستان که اکثریت آنها شیعه هستند و ارتباط بسیار نزدیکی با انقلاب اسلامی ایران دارند یک سال پس از استقلال پاکستان و در سال 1948 با قیامی خودجوش از هند جدا شده و خود را به پاکستان ملحق کردند.

با این حال گلگیت بلتستان نیز مانند دیگر نقاط کشمیر یک منطقه معین تکلیف نشده به حساب می آید و طبق نظر سازمان ملل باید با برگزاری یک همه پرسی آینده آن روشن شود.

.

bestcanadatours.com: Best Canada Tours یک سرویس خدماتی جدید و چند منظوره جهت ارائه سرویس تور به کشور کانادا با کیفیت برتر است

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 54019

به "رئیس جمهور پاکستان تاریخ برگزاری انتخابات منطقه گلگیت بلتستان را مشخص کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور پاکستان تاریخ برگزاری انتخابات منطقه گلگیت بلتستان را مشخص کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید