راهنمای خرید کاغذ دیجیتالی یادداشت بردار، کتاب خوان و گرافیکی

به گزارش مهسان بلاگ، راهنمای خرید کاغذ دیجیتال یادداشت بردار، کتاب خوان و گرافیکی

کاغذ دیجیتال یا کاغذ الکترونیکی متفاوت از نمایش گر دستگاه های هوشمند مانند تلفن همراه و لپ تاب، تجربه مناسب تری برای خواندن اطلاعات را برای کتاب خوان ها و یادداشت بردارها فراهم می نماید. خرید کاغذ دیجیتالی به تمامی افرادی که به طور مداوم با اطلاعات چه در نوشتن یا خواندن سروکار دارند، پیشنهاد می گردد؛ چرا که تجربه دید بهتری را با مصرف انرژی بهینه تر به همراه دارد. انواع کاغذ دیجیتالی با قابلیت های مختلف در بازار موجود است که بعضی به قابلیت های خواندن و بعضی به قابلیت های نوشتن توجه بیش تری داشته و مواردی در هر دو مورد به میزان قابل قبول عملکرد مناسبی دارند. کاغذ دیجیتالی، مسائل درگیری با حجم و تعداد بالایی از برگه های کاغذی را برطرف و تجربه دید بهتری نسبت به تبلت های هوشمند دارد.

راهنمای خرید کاغذ دیجیتالی یادداشت بردار، کتاب خوان و گرافیکی

تفاوت صفحه نمایش کاغذ دیجیتال با صفحه نمایش ساطع نماینده نور

با وجود انواع تلفن های هوشمند، تبلت ها و رایانه ها، چرا باید سراغ کاغذ الکترونیکی یا کاغذ دیجیتال بیایید؟ کاغذ الکترونیکی که در ایران با نام کاغذ دیجیتال هم شناخته می گردد، نمونه متفاوتی از صفحه نمایش است که از خود نوری فراوری نمی کند و تنها نور محیط را بازتاب می نماید. در صفحه نمایش های نوری، رنگ ها با استفاده از سطوع نور دیده می شوند اما کاغذ الکترونیکی برخلاف آن، تنها از نور محیط استفاده می نماید و با استفاده از جوهر الکترونیکی خود، اطلاعات در هر شکلی که باشند، به دید مخاطب می رسند.

به دلیل عدم احتیاج به پردازش مکرر تصاویر و پرتاب نور به سطح صفحه نمایش، بازده مصرف در این نمونه بسیار بهینه تر از نمونه های تعبیه شده بر تلفن های هوشمند است و گاه تا هفته ها پس از تامین شارژ، احتیاج به شارژ مجدد باتری دستگاه وجود ندارد. کاغذهای دیجیتال الهام گرفته از ماهیت کاغذ فیزیکی هستند و تجربه دید و کارکرد نزدیک به آن را دارند با این تفاوت که احتیاج به حمل صدها ورق کاغذ وجود ندارد و می توان هزاران صفحه از سند فیزیکی را با خود حمل کرد.

به دلیل زاویه دید بیش تر و این که به طور مداوم نور مصنوعی به چشم مخاطب نمی رسد، مطالعه اطلاعات در کاغذهای دیجیتال بسیار مناسب تر از نمونه های دیگر و مناسب برای سلامت چشم است. البته تازه سازی اطلاعات در کاغذهای دیجیتال کمی نمایدتر است و به همین دلیل کاربرد محدودتری دارند.

مشاهده قیمت و خرید

نکات قابل ملاحظه حین خرید کاغذ دیجیتال

رنگ های قابل پشتیبانی

به طور معمول، کاغذهای دیجیتال از نمونه های تک رنگ هستند و در مواردی از تعداد رنگ های بیش تر پشتیبانی می نمایند و به تازگی نمونه هایی با پشتیبانی از تمامی رنگ های استاندارد و دیجیتال معرفی شده اند. در نمونه های تک رنگ به طور معمول پس زمینه سفید با جوهر سیاه را مشاهده می کنیم و گاهی برعکس این رویکرد، پس زمینه تیره و خطوط محتوایی روشن دیده می گردد.

اندازه دستگاه و صفحه نمایش

حین خرید کاغذ دیجیتال به بهترین اندازه قابل خرید با امکان جابه جایی آن توجه کنید. نکته مقابل اندازه قابل حمل، نسبت صفحه ابعاد با کاغذ فیزیکی و تجربه چاپ و شبیه سازی فرایند نوشتن بر کاغذ دیجیتال به مانند کاغذ فیزیکی است. به طور کلی ابعاد کاغذ دیجیتال به اندازه صفحه نمایش بستگی دارد اما حاشیه های عظیم می توانند موجب شوند تا یک کاغذ دیجیتال با صفحه نمایش کوچک هم اندازه یک کاغذ دیجیتال با صفحه نمایش عظیم اما حاشیه کم گردد. نکته دیگر نسبت تصویر است؛ نسبت طول به عرض صفحه نمایش باید نزدیک به تجربه نوشتن بر کاغذهای فیزیکی باشد، به طور معمول نسبت 3 در 4 گزینه مناسبی است.

کیفیت نمایش اطلاعات

جزئیات نمایش داده شده در صفحه نمایش به عوامل متعددی بستگی دارد و تمامی آن ها باید طبق سبک زندگی و محیط فعالیت کاربر آنالیز گردد. کیفیت نمایش جزئیات بر اساس رزولوشن و تراکم پیکسلی مشخص می گردد. در صفحه نمایش به نسبت رزولوشن، باید تراکم پیکسلی بالاتری وجود داشته باشد تا جزئیات ریز اطلاعات همچنان قابل مشاهده باشند.

مشاهده قیمت کاغذ دیجیتالی

کیفیت لمس و کارکرد قلم

کاغذهای دیجیتال مختص نوشتن یا رسم باید از قلم دیجیتال با کیفیت مطلوب برخوردار باشند، سرعت پاسخگویی در این نوع دستگاه در همه مدل ها همیشه سریع نیست و این موضوع باید آنالیز گردد. ظرافت لمس و انطباق آن چه کاربر در نظر دارد با آن چه بر صفحه دیده می گردد، مهم است.

قابلیت های جانبی نرم افزاری

در کنار قابلیت نوشتن سلیس و نزدیک به تجربه فیزیکی، وجود قابلیت های نرم افزاری محتوایی و ویرایشی به بهبود تجربه کاربر یاری می نمایند. بعضی نمونه های کاغذ دیجیتال از سیستم عامل اختصاصی شرکت سازنده بهره می برند در حالی که بعضی از یک سیستم عامل عمومی مانند اندروید استفاده می نمایند، گزینه اندرویدی به طور معمول بر مدل های با قیمت بالاتر یافت می گردد اما امکانات نرم افزاری بیش تری در اختیار کاربر قرار می دهد. بعضی مدل های کاغذ دیجیتال توانایی های جانبی دیگر برای دانلود اپلیکیشن و دریافت محتوا به لطف قابلیت های ارتباطی و نرم افزاری را دارند که تا حدی امکانات تلفن های هوشمند را به همراه خواهند داشت.

قابلیت های جانبی سخت افزاری

با وجود این که ظرفیت کاغذهای دیجیتال برای ذخیره حجم بالایی از اسناد کافی است اما برای دریافت اطلاعات و ارسال آن ها احتیاج به قابلیت های ارتباطی سخت افزاری خواهید داشت. در هنگام خرید کاغذ دیجیتال به قابلیت هایی مانند وای-فای یا بلوتوث برای ارسال و دریافت اطلاعات توجه کنید. اگر نمونه خریداری شده از نوع مجهز به سیستم عامل هوشمند است، در این صورت باید از پردازنده و حافظه کافی برای پشتیبانی از این قابلیت ها بهره ببرد.

انواع کاغذ دیجیتال

فناوری کاغذ الکترونیکی یا کاغذ دیجیتال برای ارائه نزدیک ترین تجربه به کار با کاغذ فیزیکی و البته برطرف بعضی محدودیت های آن است. محبوب ترین نمونه کاغذ دیجیتال، مدل های کتاب خوان است که برای نمایش اطلاعات اسناد متنی به کار می فرایند. کتاب خوان هایی مانند کتاب خوان کیندل از شرکت آمازون از محبوب ترین کاغذهای دیجیتال برای خواندن انواع اسناد و کتاب ها هستند که توانایی ذخیره تعداد بالایی از کتاب ها را در خود دارند و به دلیل عدم سطوع نور موجب خستگی چشم زودرس به مانند تبلت های هوشمند نمی شوند. کتاب خوان ها با وجود محبوبیت بالا در بین افراد علاقه مند به مطالعه اما قابلیت نوشتاری را ندارند و در این صورت باید از نمونه های مجهز به قلم را خریداری کنید. کاغذهای دیجیتال از شرکت E-INK، Sony و دیگر شرکت ها با توجه بیش تری بر قابلیت های نوشتاری ساخته شده اند که امکان خواندن اسناد را در کنار نوشتن به همراه دارند. در کنار نوشتن، برای طراحی و رسم گرافیک های پیچیده تر، مدل های با پذیرش ظریف تر لمس قلم به طور مثال از شرکت Wacom وجود دارند که تجربه بهتری برای طراحی به مانند رسم بر کاغذ فیزیکی را به همراه دارند.

مشاهده قیمت و خرید

anti6.ir: آخرین خبر | اخبار و مقالات روز دنیا را اینجا بخوانید

aradbld.ir: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 56367

به "راهنمای خرید کاغذ دیجیتالی یادداشت بردار، کتاب خوان و گرافیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید کاغذ دیجیتالی یادداشت بردار، کتاب خوان و گرافیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید