راهنمای سفر به باتومی

به گزارش مهسان بلاگ، شهر باتومی با موقعیتی استثنایی در کرانه های دریای سیاه فرصت تفریح و گردشی لذت بخش را به گردشگران هدیه می دهد . این شهر که پایتخت گردشگری گرجستان خوانده می شود در کنار جاذبه های تاریخی چهره ای مدرن به خود گرفته و با قدمتی که به قرن هشتم میلادی بر می شود بندری مهم محسوب می شود . سفر به باتومی دلچسب خواهد بود اگر بهترین ها در کنار هم گرد آیند . در ادامه برای گردشگران عزیز راهنمای سفر به باتومی به طور مختصر ارائه شده است با خبرنگاران همراه باشید .

راهنمای سفر به باتومی

باتومی با وسعتی بیش از 64 کیلومتر مربع در جنوب غربی گرجستان و در نزدیکی مرز ترکیه واقع شده و همجواری ان با دریای سیاه سبب شده تا سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب کند . در این شهر چند سازه مرتفع به چشم می خورد که نشانه پیشرفت و ترقی باتومی در سال های اخیر می باشد همچنین برای رونق صنعت گردشگری در این شهر بسیار کوشش شده و زیرساخت های مناسبی ایجاد شده است . باتومی با جمعیتی بیش از 150 هزار نفر عمده درآمد خود را به وسیله جذب گردشگر کسب می نماید .

وجود تفریحات متنوع ساحلی و دریایی ، جاذبه های دیدنی و جذاب و امکانات مناسب گردشگری سبب می شود تا از سفر خود به این شهر به هیچ وجه احساس پشیمانی نکنید . گردشگران برای جابجایی و رفت و آمد در باتومی می توانند از تاکسی های دارای تاکسی متر ، اتوبوس ، مینی بوس و دوچرخه استفاده نمایند و حتی به سبب کوچگی این شهر با پای پیاده نیز می تواند از بخش های مختلف آن دیدن نمود . هر ساله این شهر توریستی میزبان چندین جشنواره بین المللی است که گردشگران می توانند سفر خود را با زمان برگزاری جشنواره مورد علاقه خود تطابق دهند .

بهترین زمان سفر به باتومی

بهترین زمان سفر معمولا متناسب با شرایط آب و هوایی معین می شود یعنی در زمانی که آب و هوا مساعد و مطلوب است و از سردی و گرمی شدید خبری نیست می توان سفری دلچسب را تجربه نمود . آب و هوای باتومی نیمه گرراستای و مرطوب است و تحت تاثیر جریانات دریایی از سمت دریای سیاه و کوهستان های نزدیک در اکثر روزها بارانی است به طوری که برطبق آمارها باتومی مرطوب ترین شهر گرجستان و قفقاز می باشد . دمای متوسط سالانه باتومی در حدود 14 درجه سانتیگراد است . انتخاب با خود شماست که کدام فصل را برای سفر به باتومی انتخاب کنید اما توجه کنید که در تابستان ها می توان از انواع تفریحات آبی لذت برد .

اقامت در باتومی

در سال های اخیر برای اینکه باتومی به مقصدی محبوب در میان گردشگران تبدیل شود بر روی ایجاد امکانات مناسب گردشگری تمرکز شده و هتل های متعددی در آن ایجاد شده است . انتخاب هتل در باتومی به ملاک شما بستگی دارد اما اغلب گردشگران دوست دارند هتل محل اقامتشان در نزدیکی ساحل باشد تا بتوانند به راحتی از تفریحات باتومی استفاده نمایند . در این شهر ساحلی بیش از 100 هتل وجود دارد که هزینه اقامت در ان ها از حدود 50 لاری در هتل های 2 ستاره آغاز و حدود 3000 لاری در هتل های 5 ستاره باتومی ختم می شود .

گردش در باتومی

شهر ساحلی باتومی کوچک است و گردشگران تور گرجستان با پیاده روی در بخش های مختلف آن می توانند از جاذبه های مختلف بازدید نمایند . در سفر به این شهر نباید جاذبه های تاریخی و موزه های جذاب آن را فراموش کرد چرا که بازدید از آن ها موجب آشنایی با بخشی از تاریخ و فرهنگ گرجی ها می شود . از مهمترین جاذبه های باتومی می توان به باغ گیاه شناسی باتومی ، بلوار باتومی ، میدان پیازا ، ساعت ستاره شناسی ، برج الفبا ، دلفیناریوم ، آکواریوم باتومی ، مجسمه عشق ، میدان اروپا ، موزه باستان شناسی باتومی و ... اشاره کرد .

قرارگیری باتومی در کرانه های دریای سیاه و در یک منطقه خوش آب و هوا سبب شده تا به این شهر کوچک لقب پایتخت گردشگری گرجستان را بدهند . باتومی در قرن هشتم پایه گذاری شده اما در نیمه دوم قرن نوزدهم حالت شهری به خود گرفته و در سال های اخیر ساخت و ساز در آن پیشرفت قابل توجهی کرده است . به طوری که روز به روز بر تعداد برج ها و ساختمان ها بلند آن افزوده می شود . برای سفر به باتومی چندین راه وجود دارد که گردشگران با در نظر دریافت معیارهای خود می توانند بهترین راه سفر به باتومی را انتخاب کرده و خود را برای یک سفر دلچسب آماده نمایند .

باتومی در منطقه نیمه گرراستای مرطوب واقع شده و بیش از 64 کیلومتر مربع وسعت دارد . سواحل زیبا و سحرآمیز ، فضای شهری مدرن ، اقامتگاه های متنوع ، آب و هوای مساعد و تفریحات مهیج از شاخصه های اصلی باتومی هستند . این شهر در نزدیکی مرز گرجستان با ترکیه قرار گرفته و خواهر خوانده شهر اراک می باشد .

راه های سفر به باتومی

چند سالی است که باتومی به مقصدی محبوب در میان گردشگران تبدیل شده و هر ساله بر تعداد توریست های آن افزوده می شود . آشنایی با راه های سفر به باتومی می تواند یکی از مهمترین انتخاب ها را برایتان آسان سازد . هر فرد بنا به علاقه ، هزینه و زمان می تواند یکی از گزینه های ارائه شده در زیر را برگزیند .

تور باتومی :

آژانس های مسافرتی معمولا تور باتومی را به صورت ترکیبی با شهر تفلیس ارائه می دهند . تور زمینی باتومی و تور هوایی باتومی با توجه به آپشن هایشان قیمت متفاوتی دارند . در واقع فاکتورهایی چون نوع سفر ، درجه و سرویس هتل انتخابی ، زمان سفر ، خدمات تور و تعداد شب های اقامت بر قیمت گذاری تور باتومی تاثیر مستقیم دارند .

**توجه داشته باشید که خبرنگاران در زمینه تور زمینی باتومی هیچگونه فعالیتی ندارد**

سفر به باتومی با هواپیما :

پروازهای مستقیم تهران-باتومی به صورت فصلی برگزار می گردند . در بقیه ایام باید به مقصد یکی از شهرهای نزدیک چون تفلیس پرواز نمود و بعد به صورت هوایی و یا زمینی خود را به باتومی رساند . ایرانیان با رزرو پرواز مستقیم تهران به تفلیس و با یک برنامه ریزی درست می توانند راستا تفلیس-باتومی را به صورت هوایی طی نمایند .

سفر به باتومی با قطار :

هیچ خط ریلی مستقیم میان ایران و گرجستان وجود ندارد لذا باید ابتدا با یک راه مناسب خود را به باکو و ایروان برسانید و بعد از قطارهای باکو- تفلیس و یا ایروان- تفلیس استفاده کرده خود را به پایتخت گرجستان برسانید . سپس با پرداخت 25 تا 100 لاری سوار قطارهای خط تفلیس-باتومی شوید .

سفر به باتومی با اتوبوس :

همانند پروازها فقط در ایام خاصی اتوبوس ها در راستا مستقیم تهران به باتومی فعالیت می نمایند در بقیه ایام سال باید به صورت ترکیبی از این وسیله حمل و نقل استفاده کرد . به طور مثال می توان راستا تهران-تفلیس-باتومی و یا تهران-ترکیه (استانبول ، آنکارا ، ترابزون و ...)-باتومی را برای سفر انتخاب نمود .

سفر به باتومی با خودروی شخصی :

سفر با خودروی شخصی بسیار هیجان انگیز است . در طول راستا می توان به شهرهای مختلف سر زد ، استراحت نمود و از زیبائی های طبیعت لذت برد . اگر قصد دارید با اتومبیل شخصی به باتومی سفر کنید قبل از اینکه از کشور خارج شوید باید برای دریافت گواهینامه و پلاک بین المللی ، کارت مالکیت خودرو ، بیمه خودرو ، عوارض خروج از کشور و ... هزینه پرداخت کنید .

ایرانیان برای خروج از کشور و سفر به سمت باتومی می توانند از مرزهای ارمنستان ، آذربایجان و ترکیه استفاده نمایند که نام این مرزها در پست بهترین راه سفر به گرجستان (بخش سفر به گرجستان با خودروی شخصی) امده است .

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: لذت سفر
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15074

به "راهنمای سفر به باتومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به باتومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید