راهنمای گردشگری ژاپن

به گزارش مهسان بلاگ، به نقل از گردشگرها ؛ ژاپن کشوری دارای جاذبه های مختلف است.ژاپن در اقیانوس آرام و در شمال شرق آسیا قرار گرفته است. یک کشور پادشاهی است که از لحاظ مالی و تکنولوژی در رده کشورهای اول دنیا است. شهر توکیو پایتخت ژاپن بزرگترین و گران ترین پایتخت دنیا است که 35 میلیون نفر جمعیت دارد.ژاپن کشوری است کاملاً محصور شده در آب که به وسیله مرز آبی با کشورهای چین، کره جنوبی و کره شمالی و روسیه همسایه است.

راهنمای گردشگری ژاپن

ژاپن دارای زیبایی ها و دیدنی های بی شمار و تحسین برانگیز است. با سفر به این کشور می توانید از طبیعت زیبا و دیگر مناطق دیدنی ژاپن لذت ببرید. دیدنی هایی در ژاپن وجود دارد که آنها را هیچ وقت در کشورهای دیگر نمی بینید. برای استفاده و لذت بردن از این زیبایی ها باید یک برنامه ریزی درست و حساب شده داشته باشید تا بتوانید با توجه به مدت زمان سفر از بهترین مکان ها بازدید نمائید. زیبایی های ژاپن تنها در مناطق دیدنی آن ختم نمی شود بلکه فرهنگ و سنت آن نیز از دیگر زیبایی های آن است. ژاپن به دلیل این که کشوری سنتی است می تواند برای گردشگران دیدنی باشد. جشن ها و مراسم مخصوص مردم این کشور، یکی از جذابیت های سفر به ژاپن است.

تور ژاپن

بهترین زمان برای سفر به ژاپن چه زمانی است ؟

هر فصلی از سال سفر به ژاپن و گشت و گذار در آن لذت بخش است. از نظر آب و هوا فصل های بهار و پاییز مطلوب تر است و این فصل ها بهترین زمان برای سفر هستند. در فصل بهار شکوفه های گیلاس و در فصل پاییز برگ های رنگین و طلایی مناظر بسیار زیبایی را بوجود می آورند. اغلب روز های ماه ژوئن بارانی است و ماه آگوست گرم ترین و مرطوب ترین روزهای سال را دارد.

جاذبه های گردشگری ژاپن عبارتند از :

یکی از جاذبه های ژاپن ،پارک های آن هستند که در کشور ژاپن به رده های متفاوتی نظیر پارک ملی، نیمه ملی، شهری، فرهنگی ، طبیعی و… تقسیم می شوند. دیگر جاذبه آن عبارتست از جاذبه های حیات وحش و گیاه شناسی که ژاپن دارای نمونه های عالی است که دیدن از آن واقعا ارزش دارد.یکی دیگر از جاذبه های ژاپن غذاهای ژاپنی است. غذاهایی که ما اغلب در اسناد و فیلم های ژاپنی دیده ایم نوشیدنی های گیاهی و سوشی های معروف بوده است. آکوریوم های ژاپن از دیگر دیدنی های این کشور است. این آکوریوم ها سرشار از موجودات زیبای دریایی هستند که پر از گونه های گیاهان و جانورانی است که شاید تا کنون نام آنها را هم نشنیده باشید.

همچنین بخوانید : 10 جاذبه توریستی برتر ژاپن

غذاهای مشهور ژاپن عبارتند از :

انواع سوشی (Sushi) ، غذاهای دریایی یا سبزی های خوراکی به صورت سرخ شده و سوخاری (Tempura) ، مرغ های کبابی که به آن یاکیتوری (Yakitori) می گویند ، کوفته های برنجی اونگیری (Ongiri) ، نودل های ژاپنی ادون (Udon Noodles) و شیرینی آماناتو (Amanatto).

امنیت کشور ژاپن چگونه است ؟

با وجودی که ژاپن کشوری امن است اما توصیه می کنیم که به مسائل ایمنی خودتان حساس باشد و در صورت برخورد با موارد مشکوک احتیاط کنید. جرایم معمولی از جمله جیب بری، کیف قاپی، کلاهبرداری و مواردی نظیر آن در ژاپن در سطح پائین اتفاق می افتد اما باز هم توصیه می کنیم که در مراکز شلوغ و پر رفت و آمد شهر احتیاط لازم را به عمل آورید. از تردد در مناطقی که از طرف پلیس خصوصا در شب به عنوان منطقه ممنوعه اعلام می شود، جدا خود داری نمائید. در این مناطق بعضی از گروههای تبهکار به سرقت مدارک، اموال و . . . مبادرت می کنند.

بعضی از قوانین و آداب و رسوم مردم ژاپن عبارتند از :

در ژاپن قوانین سختگیرانه و مجازات های سنگینی برای انواع جرایم از جمله مواد مخدر، سرقت و . . . در نظر گرفته شده است زیرا قاچاق مواد مخدر دراین کشور در حال افزایش است و دولت برای جلوگیری از آن، قوانین سختگیرانه تری را اعمال نموده است. مقررات زندان در این کشور بسیار سخت گیرانه است و بازداشت بخاطر جرائم خیلی طولانی است. دولت ژاپن در مبادی ورودی و حتی در مراکز پست مقررات کنترل بسیار شدیدی را اعمال می کند.

توصیه می شود هیچ سندی را که متوجه مطالب آن نشده اید و یا به زبان ژاپنی می باشد امضاء نکنید چون پس از امضای سند، اصلاح آن تقریبا غیر ممکن می باشد.

سیگار کشیدن در بعضی از مناطق شهر توکیو از جمله مناطقی که ساختمان های کاخ امپراطوری در آن واقع شده است و همچنین در بعضی از فروشگاههای لوازم الکترونیکی ممنوع می باشد. افرادی که در این مناطق در فضای باز سیگار بکشند جریمه نقدی خواهند شد.

پرداخت انعام در هتل ها، پمپ بنزین ها و مراکزی از این قبیل در ژاپن مرسوم نیست .

برای رانندگی باید دارای گواهینامه ژاپنی و یا گواهینامه بین المللی معتبر در ژاپن باشید در غیراینصورت در صورت بروز حادثه مقصر شناخته شده و ممکن است بازداشت شوید.

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور لحظه آخری گرجستان

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: جاده های سبز
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 60248

به "راهنمای گردشگری ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای گردشگری ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید