تور کانادا: راه های مهاجرت به کانادا در سال 2020

به گزارش مهسان بلاگ، دولت کانادا در سال 2020 میخواهد بیش از 350000 مهاجر را به روش های مختلف بپذیرد. روش های مهاجرت به کانادا بسیار متنوع است. افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، با توجه به شرایط ویژه خود می توانند به وسیله یکی از برنامه های مهاجرتی اقدام نمایند. در ادامه به انواع برنامه های مهاجرتی کانادا اشاره خواهیم کرد:

تور کانادا: راه های مهاجرت به کانادا در سال 2020

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

1. مهاجرت به وسیله ملحق شدن به اعضای خانواده Family Reunification

افرادی که اقامت دائم و یا تابعیت کشور کانادا را دارند، می توانند برای مهاجرت همسر، فرزندان و والدین خود هم اقدام نمایند. فرایند مهاجرت هر کدام از اعضای خانواده فرق دارد. البته این برنامه طی سالهای اخیر تغییرات زیادی را تجربه نموده است. و دولت وعده تغییرات تازه در سال 2020 را در این برنامه مهاجرتی داده که تا تاریخ نشر این مطلب هنوز رسما اعلام نشده است.

2. مهاجرت مالی به کانادا

معمولاً افرادی که دارای تخصص و کسب و کار هستند و یا دارای تجارب مدیریتی و تجاری اند، از این روش برای مهاجرت به کانادا اقدام می نمایند. به طور کلی مهاجران مالی به سه دسته فدرال، گروه استانی و گروه کبک تقسیم می شوند. در ادامه این سه روش را شرح خواهیم داد:

  • مهاجرت به وسیله برنامه های دولت فدرال Federal:

این گروه می توانند به همه استان های کانادا به غیر از استان کبک مهاجرت نمایند. در سال 2020 روش های زیر برای مهاجرت به کانادا به وسیله گروه فدرال در نظر گرفته شده است:

روش اکسپرس انتری Express Entry یا EE: این روش سه گروه زیر را در بر می گیرد:

  • کارکنان ماهر Federal Skilled Worker
  • تجربه کار کانادایی Canadian Experience Class
  • پیشه وران Federal Skilled Trades Programs

روش خود اشتغالی Self Employed: روش خوداشتغالی هم سه گروه زیر را در برمی گیرد:

  • ورزشکاران(مربیان، داوران، مدیران برنامه های ورزشی و…)
  • هنرمندان(نویسندگان، موسیقی دانان، نقاشان، خوانندگان و…)
  • کشاورزان و افرادی که در امور کشاورزی و دامپروری فعالیت می نمایند.

روش استارت آپ Startup Visa: روش استارت آپ مختص کسانی است که به وسیله کارآفرینی می خواهند به کانادا مهاجرت نمایند.

مهاجرت گروه مراقبان Caregiver: کسانی که به اسم پرستار خانگی و یا در مشاغل مشابه در کانادا فعالیت نموده اند، می توانند از این روش برای مهاجرت استفاده نمایند.

  • گروه استانی Provincial

این گروه می توانند برای یکی از استان های کانادا اقدام به مهاجرت نمایند(به جز کبک). کانادا دارای 10 استان و 3 قلمرو است. این استان ها برای افزایش جمعیت و ارتقای اوضاع مالی خود برنامه های مهاجرتی را تدوین نموده اند. تدوین این برنامه ها و قوانین مهاجرتی در راستای قوانین دولت فدرال است. استان ها با دولت فدرال توافق نامه هایی امضا نموده اند که از آن تحت اسم Provincial Nominee Program یا PNP یاد می گردد.

  • گروه کبک Quebec

استان کبک با اداره مهاجرت فدرال دارای قراردادی است که بر اساس آن آزادی های زیادی برای مهاجرت افراد به این استان وجود دارد. این قرارداد تحت اسم Quebec Accord تنظیم شده است.. معمولاً استان کبک بیشتر تمایل به پذیرش افرادی دارد که زبان فرانسه می دانند.

5. راه های اقامت موقت کانادا

علاوه بر روش های مهاجرتی که اشاره شد، افراد زیادی هم هر ساله به صورت موقت به کانادا وارد می شوند. از جمله این راه ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ویزای توریستی کانادا Temporary Resident Visa
  • اجازه تحصیل Study Permit
  • ویزای کار Work Permit
  • اجازه اقامت موقت در کانادا Temporary Resident Permit

این ویزاها مستقیماً منجر به دریافت اقامت دائم کانادا نمی شوند. اما داشتن این ویزاها شانس بسیار بالایی را برای افراد جهت دریافت اقامت دائم کانادا فراهم می آورد. مثلاً افرادی که به مدت یک سال در کانادا کار می نمایند می توانند به وسیله برنامه تجربه کار کانادایی Canadian Experience Class برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایند. دولت کانادا بعلاوه برای کسانی که در دانشگاه ها و کالج های کانادا تحصیل نموده اند برنامه ای را تحت اسم Post Graduate Permit در نظر گرفته است که به آن ها این امکان را می دهد که پس از تحصیل در کانادا بمانند و شغل مورد نظر خود را بیابند. برای کسب اطلاعات بیشتر به قسمت اقامت دائم کانادا با تحصیل مراجعه کنید.

منبع: موسسه کانادایی جی اس آی
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 89993

به "تور کانادا: راه های مهاجرت به کانادا در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کانادا: راه های مهاجرت به کانادا در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید