رزرو اتاق با قیمت مناسب ، اسراری درباره رزرو هتل

به گزارش مهسان بلاگ، یکی از عمده ترین هزینه های سفر، هزینه اقامتگاه و رزرو هتل می باشد. از این رو اغلب مسافران در پی راهکارهایی هستند که بتوانند هزینه اقامت را کاهش داده و مبلغ کمتری بابت آن بپردازند تا از این طریق سفر ارزان تری داشته باشند. هزینه رزرو اتاق بستگی به امکانات هتل، محل قرارگیری آن و مدت زمان اقامت شما دارد. برای این که بتوانید هزینه رزرو هتل خود را کاهش دهید باید انعطاف پذیری بالایی در مورد زمان سفر و سرویس اتاق مورد نظر خود داشته باشید. در این بخش با ما همراه باشید تا با راهکارهایی آشنا شوید که به شما کمک می کند هزینه کمتری بابت رزرو اتاق پرداخته و سفر ارزان تری را تجربه نمایید.

رزرو اتاق با قیمت مناسب ، اسراری درباره رزرو هتل

سفر در فصل های کم گردشگر سال

در فصل های کم گردشگر و خلوت سال شما می توانید از تخفیف های فوق العاده ای در رزرو اتاق برخوردار باشید. با توجه به این که در این فصول تقاضا برای رزرو هتل کمتر می شود، اغلب هتل ها برای جذب مهمان قیمت های خود را کاهش داده و پیشنهادهای خوبی را مطرح می کنند. شما می تواند برنامه سفر خود را طوری بچینید که با این کاهش قیمت ها هماهنگ بوده و بهترین هتل ها را با قیمت هایی استثنایی رزرو نمایید. شاید فکر کنید گردشگران به دلیل بدی آب و هوا یا شرایط نامساعد در برخی از ماه ها به این مکان ها سفر نمی کنند و به همین دلیل خلوت است. اما این طور نیست! برخی از مکان های محبوب و پرطرفدار گردشگری به دلایلی مانند برگزاری جشنواره های خاص، زیبایی های طبیعی فصل، ورزش ها و تفریحات فصلی و ... مورد توجه واقع شده اند و این به این معنی نیست که اگر در فصل دیگری به آن منطقه سفر کنید موقعیت خاصی را از دست داده اید. برعکس، برخی اوقات به دلیل خلوت تر بودن می توانید با آرامش بیشتری به گشت و گذار پرداخته و از تماشای زیبایی ها لذت ببرید.

استفاده از شولدر

فصل های پرگردشگر به زمانی گفته می شود که به دلیل تعطیلات و آب وهوای مناسب مقصد، تراکم سفر زیاد بوده و قیمت ها نیز بسیار بالا می رود. در مقابل آن فصل کم گردشگر وجود دارد که به دلیل آب و هوای نامناسب تعداد مسافران کم می شود و در نتیجه قیمت ها نیز به شدت کاهش می یابد. به فاصله این دو فصل شولدر می گویند که زمانی مناسب برای داشتن سفری ارزان و دلچسب است. در این زمان قیمت هتل ها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند و از شلوغی و گرانی نیز خبری نیست. به عنوان مثال میانگین نرخ روزانه هتل در پیست اسکی جکسون هول (Jackson Hole) در ماه مه، 135 دلار است اما در ماه ژوئن این میزان به 198 دلار می رسد.

سفر به مکان های ارزان قیمت

با توجه به این که آخر هفته ها شاغلین از سفر برگشته و هتل ها را خالی می کنند، قیمت هتل ها در منطقه ها ارزان قیمت، به نصف کاهش پیدا می کند. از این رو می توانید سفر خود را در روزهای آخر هفته برنامه ریزی کنید تا از این تخفیف های استثنایی برخوردار باشید.

اقامت در حومه شهر

هتل های موجود در شهرهای بزرگ و مراکز شهرها قیمت های بسیار بالاتری نسبت به هتل های شهرهای کوچک یا حاشیه شهرها دارند. خصوصا اگر هتل ها در منطقه ها توریستی و گردشگری واقع شده باشند، با افزایش قیمت بالاتری روبرو خواهید شد. برای کاهش هزینه اقامت خود می توانید به حومه شهر رفته و هتلی با همان امکانات و ویژگی ها را با نصف قیمت رزرو کنید. علاوه بر رزرو اتاق هزینه اجاره پارکینگ بسیار کاهش یافته و حتی گاهی اوقات رایگان نیز می باشد.

رزرو لحظه آخری

طبق تحقیقات سایت پرایس لاین (Priceline)، برخی از هتل ها برای تاریخ های مشخصی فقط 60 درصد ظرفیت هتل خود را پر می کنند و برای به جای مانده ظرفیت تخفیف های ویژه ای ارائه می دهند. آن ها حتی ممکن است تخفیف های ویژه خود را از طریق وب سایتشان اطلاع رسانی نکنند و از راه های دیگری به آگاهی مسافران برسانند. از این رو اگر این امکان را دارید که در لحظه آخر هتل خود را رزرو نمایید، حتما این کار را انجام دهید. برای این کار می توانید از طریق سایت های Priceline ،Hotwire و LastMinuteTravel.com قیمت های لحظه آخری را چک کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که در فصل های پرگردشگر سال مانند تعطیلات کریسمس، عید شکرگذاری و ... اگر قصد سفر به مقصد های پرگردشگری مانند سواحل فلوریدا را داشته باشید، ممکن است نتوانید اتاق خالی پیدا کنید.

رزرو اتاق و افت قیمت آن

شما می توانید یک اتاق را از طریق سایت Tingo.com رزرو کرده و منتظر تخفیف های ویژه آن بمانید. در صورتی که قیمت اتاق پایین آمده باشد مابه التفاوت پول شما به حسابتان برگردانده خواهد شد. با این راه چاره هم می توانید اتاق خود را از قبل اجاره کرده و با خیال راحت سفر کنید و هم از تخفیف های هتل ها برخوردار باشید.

رزرو اتاق را 30 روز زودتر انجام دهید

اگر بتوانید اتاقتان را از قبل رزرو کنید، قیمت های مناسبی در انتظار شما خواهد بود. شریل رونزر (Sheryl Ronser)، بهترین زمان برای رزرو را 30 روز زودتر از زمان سفر می داند و معتقد است برخی از هتل ها برای 7 تا 10 روز زودتر نیز قیمت های خوبی در نظر گرفته اند. رونزر، مدیرعامل و پایه گذار وب سایت استیفول (Stayful)، وب سایت مخصوص رزرو هتل بوتیک ها، می باشد.

سفر در روزهای وسط هفته

اگر قصد دارید به مکان های توریستی و پرگردشگر سفر کنید، بهتر است زمان سفر خود را در اواسط هفته برنامه ریزی نمایید. در این روزها مردم بیشتر در سر کار هستند و فرصتی برای سفر ندارند. بنابراین تقاضا برای رزرو هتل کاهش یافته و قیمت ها نیز پایین تر می آید. برعکس، در تعطیلات آخر هفته به دلیل استقبال مسافران از مکان های توریستی، ترافیک سنگین تر شده و هزینه ها نیز افزایش پیدا می کند. پس اگر برایتان امکان دارد روزهای وسط هفته را برای سفر انتخاب نمایید.

رزرو هتل در زمان مناسب

طبق اطلاعاتی که سایت Hotwire در اختیار مسافران قرار می دهد، روزهای یکشنبه ارزان ترین روزها برای رزرو اتاق است. شما می توانید برنامه سفر خود را طوری بچینید که شب یکشنبه در هتل باشید. آن گاه می توانید به میزان قابل توجهی در هزینه اقامت خود صرفه جویی کنید.

آگاهی از وقایع و رویدادهای مهم کشور مقصد

گاهی اوقات برگزاری یک رویداد مهم در یک شهر باعث می شود تا تعداد مسافران افزایش پیدا کرده و به تبع آن قیمت ها نیز چندین برابر بالا می رود. حتی ممکن است نتوانید اتاق خالی پیدا کنید. از این رو سعی کنید قبل از برنامه ریزی برای سفر، از طریق وب سایت های گردشگری یا تقویم رویدادهای مقصد مورد نظرتان، وقایع مهم را چک کرده و از تاریخ آن ها آگاهی پیدا کنید. این رویدادها شامل جشن ها، فستیوال ها و ... می باشند.

منبع: همگردی
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109263

به "رزرو اتاق با قیمت مناسب ، اسراری درباره رزرو هتل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزرو اتاق با قیمت مناسب ، اسراری درباره رزرو هتل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید