رقابت 15 کاندیدا برای یک جایگاه، چه کسی رئیس هندبال می گردد؟

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، انتخابات فدراسیون هندبال قرار است روز دوشنبه 20 اسفند ماه برگزار گردد تا شاید با انتخاب رئیس، مسائل این رشته توپی رفع گردد و باز هم هندبال به روزهای اوج خود برسد. هندبال یکی از رشته هایی است که در چند سال گذشته بیشترین رفت و آمد رئیس و سرپرست را داشته و به نوعی رکورددار تغییرات مدیریتی است. البته در این بین خانواده هندبال نیز در رفت و آمد بعضی مدیران بی تأثیر نبودند، به طوری که با آمدن هر رئیس جامعه هندبال بعد از مدتی علیه رئیس شده و ساز مخالف می زدند. همین مسئله هم نمک بر روی زخم این رشته می زد.

رقابت 15 کاندیدا برای یک جایگاه، چه کسی رئیس هندبال می گردد؟

هندبال از سال 93، هفت رئیس و سرپرست به خود دیده است. کوزه گری (رئیس)، نصیری و گواری (سرپرست)، مهدوی (رئیس)، اکبری (سرپرست)، رحیمی (رئیس) و رمضانعلی دولو (سرپرست) افرادی بوده اند که در طی چهار سال گذشته در این فدراسیون مسئولیت داشته اند. آخرین موفقیت های این رشته نیز در این مدت بر می گردد به ریاست کوزه گری که تیم ایران برای اولین بار راهی جام جهانی شد و برای آخرین بار روی سکوی آسیا و بازی های آسیایی ایستاد.

از آن به بعد هندبال روی خوش به خود ندیده است. از رو در رویی ملی پوشان و لژیونرها با مربیان و تنها گذاشتن تیم ملی تا اوضاع بد تیم های باشگاهی در لیگ ها، وضعیت بد مدیریتی و بدهکاری زیاد فدراسیون در دوران مهدوی و در نهایت پنجمی تمام تیم های ملی پایه تا بزرگسال این رشته در سال 97 در رقابتهای آسیایی و ناکامی در راهیابی به رقابتهای جهانی و المپیک تنها بخشی از اتفاقات بد این رشته بوده است.

بعد از اجرای قانون منع به کار گیری بازنشسته ها، علیرضا رحیمی رئیس پر اسم و رسم این رشته بعد از کمتر از دو سال از این فدراسیون خداحافظی کرد. هر چند رحیمی نیز در این مدت نتوانست مسائل این رشته را رفع کند و همدلی لازم را در این خانواده ایجاد نماید اما حداقل توانست هندبال را از خطر تعلیق در آسیا نجات داده و بخش عمده ای از بدهکاری های بین المللی را پرداخت کند.

برای انتخابات این دوره، 16 نفر ثبت نام کردند که بعد از کلی شائبه و شایعه، در فاصله 5 روز مانده تا انتخابات اسامی نهایی 15 کاندیدا از سوی وزارت ورزش اعلام شد. حمید علی نژاد، خسرو ابراهیم زاده، علیرضا پاکدل، محمد پورکیانی، مرتضی حسن پور درواری، هادی خلیلی، مهدی طالب پور، ضرغام علیجانی، مرتضی غلامپور، توفیق کابلی، احمد گواری، سیدرضا مهدوی، میترا نوری، سید علی اصغر رفعت حقیقی و فاطمه ابوالقاسمی نفراتی هستند که از سوی وزارت برای حضور در این انتخابات تأیید صلاحیت شده اند.

هندبال در دوره های قبل نیز شاهد حضور تعداد زیادی کاندیدا در انتخابات خود بوده است. به طوری که در یکی از دوره ها شاهد حضور 20 کاندیدا بودیم که هر یک به نفع دیگری از گردونه رقابت کنار رفتند.

اما این بار به نظر می رسد شرایط فرق نموده و هر کاندیدا برنامه ای برای خود دارد و قصد کناره گیری از گردونه رقابت را ندارند به طوری که اهالی هندبال پیش بینی می نمایند که انتخابات به دور دوم کشیده گردد. از سوی دیگر انتخابات چند هیأت استانی برگزار نشده و به همین دلیل کاندیداها رأی شش تا هفت هیأت را ندارند و همین مسئله کار را برای نفرات اصلی در این رقابت سخت تر خواهد نمود.

هنوز اعضای خانواده هندبال به یک اجماع برای انتخاب نفر نهایی نرسیده اند. از بین بعضی از این کاندیداها بعضی شاخص تر بوده و شاید شانس بیشتری برای کسب آرا دارند. پاکدل مربی و رئیس هیأت هندبال فارس یکی از شانس های کسب این کرسی است. وی پیش از این نیز در دو دوره کاندید این پست بوده اما اقبالی نداشته است ولی به نظر می رسد این بار مقبولیت خوبی از سوی هیأت ها داشته باشد و مدتی است برنامه های خود را در تمامی ابعاد برای جامعه هندبال تشریح می نماید.

گواری که چند ماهی سرپرست فدراسیون قایقرانی بوده، حالا قصد ریاست بر فدراسیون هندبال را دارد. در این بین بعضی از گواری به عنوان گزینه وزارت ورزش و جوانان نیز یاد می نمایند. مدیرانی چون پورکیانی، طالب پور و حمید آقا علی نژاد از اعضای دانشگاهی هستند. پورکیانی و طالب پور به غیر از چهره دانشگاهی، از مدیران اسبق تربیت بدنی وزارت علوم و رؤسای فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی بوده اند که اینها نیز نفراتی هستند که می توان گفت قصد کناره گیری در انتخابات را ندارند و با سابقه خوبی که در ورزش دانشگاهی دارند می توانند شانسی برای پیروزی خود در مجمع قائل باشند. در این بین پورکیانی حتی اسپانسرهای حامی خود را نیز معرفی نموده و با جدیت برنامه های خود را در تمام ابعاد آموزشی، مدیریتی و مربیگری و … به جامعه هندبال اعلام نموده است. حمید آقا علی نژاد در دوره قبل به نفع رحیمی از رقابت کناره گیری نموده بود.

اما نوری و ابولقاسمی نیز دو کاندید زن این رقابت هستند. ابولقاسمی که دو سه روزی است نامش از سوی وزارت به عنوان نفر تأیید شده برای حضور در انتخابات مطرح شده هیچ سابقه مدیریتی در این رشته ندارد و به غیر از هندبال کاندیدای انتخابات فدراسیون هاکی نیز می باشد. اما نوری سالهاست نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال است. وی حتی در آسیا نیز مسئولیت دارد و ناظر فنی بسیاری از مسابقات قاره ای بوده است. با این رشته بیگانه نیست و خود نیز امیدوار است که بتواند بعد از سه بار حضور در انتخابات این بار به عنوان اولین زن، مسؤلیت یک فدراسیون ورزشی توپی را برعهده بگیرد.

مهدوی فرزند رئیس اسبق فدراسیون نیز یکی از نفراتی است که میخواهد راه و برنامه پدر را برود. گفته می گردد ابراهیم زاده هم اسپانسرهای خود را معرفی نموده است و رقیب جدی در انتخابات است. اما نفراتی چون رفعت از خانواده هندبال، غلامپور روانشناس تیم ملی، کابلی رئیس اسبق استادیوم آزادی، حسن پور که در دوره قبل با رحیمی رقابت کرد اما توفیق نیافت و این بار جدی تر به عرصه انتخابات وارد شده، خلیلی از داوران هندبال، علیجانی از مدیران و مربیان هندبال، نیز از دیگر کاندیداهای حاضر در این انتخابات هستند.

شاید در روز انتخابات شاهد انصراف بعضی از کاندیداها باشیم. در این بین به نظر می رسد اقبال نفراتی چون پاکدل، نوری، پورکیانی، ابراهیم زاده و گواری از مابقی بیشتر است. انتخابات فدراسیون قایقرانی نشان داده که رأی اعضای مجمع در بعضی موارد می تواند معادلات را برهم بزند. اما باید دید تا روز دوشنبه 20 اسفند ماه آیا خانواده هندبال برای انتخاب رئیس خود به یک اجماع می رسند یا خیر؟ و چه کسی قرار است منجی رشته هندبال باشد؟

رئیس جدید این فدراسیون کار سختی پیش رو دارد. برگزاری مسابقات آسیا و انتخابی المپیک مهمترین برنامه پیش روی این رشته است. شاید کار سخت باشد اما برای هندبالی که دو بار سابقه ایستادن بر روی سکوی بازی های آسیایی و رفتن به رقابتهای جهانی را دارد و از حضور لژیونرهای مطرحی سود می برد دور از دسترس نیست.

به گزارش خبرنگاران، انتخابات فدراسیون هندبال قرار است ساعت 14 روز دوشنبه 20 اسفند ماه در سالن هگمتانه هتل المپیک برگزار گردد و همه خانواده هندبال منتظر هستند تا ببینند رئیس جدید این مجموعه چه کسی خواهد بود؟

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6574

به "رقابت 15 کاندیدا برای یک جایگاه، چه کسی رئیس هندبال می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت 15 کاندیدا برای یک جایگاه، چه کسی رئیس هندبال می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید