روز و شب تهران مختص به پولدارها شده است، درآمدزایی از اجرای طرح ترافیک و طرح محدودیت تردد شبانه

به گزارش مهسان بلاگ، عضو شورای شهر تهران با اشاره به درآمدزا بودن اجرای طرح ترافیک و طرح محدودیت تردد شبانه، گفت: محصول مشترک هر دو طرح این است که روز و شب تهران مختص به پولدارها شده است.

روز و شب تهران مختص به پولدارها شده است، درآمدزایی از اجرای طرح ترافیک و طرح محدودیت تردد شبانه

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، اگرچه سال هاست ترافیک با خیابان های شهر تهران عجین شده و همه افراد آن را یکی از ویژگی های شاخص این کلانشهر می دانند اما ترافیک ماه های اخیر بیش از پیش شهروندان را آزرده نموده است.

به گفته مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران افزایش بار ترافیکی مرکز، دلایل بسیاری دارد که از مهم ترین آن می توان به برطرف بعضی از محدودیت های کرونایی، واکسیناسیون گسترده که ترس مردم از رفت و آمدها را ریخته، فعال شدن بعضی کاربری ها اشاره نمود.

به هر ترتیب شرایط نابسامان ترافیکی شهر تهران و افزایش آلودگی هوا در نیمه دوم سال، مسئولان را برآن داشت فکری برای بهبود این شرایط نمایند، بر این اساس با توجه به اینکه سال جاری نیز در مقایسه با شرایط پیش از کرونا نمودارها حدود 18 درصد افزایش طول صف ها و معابر درگیر با سرعت کم را نشان می دهند، هفته گذشته در شورای ترافیک شهر تهران مقرر شد تغییراتی در ساعت اجرای طرح ترافیک ایجاد گردد.

بر این اساس مقرر شد در گام نخست از تاریخ 10 آبان ماه، ساعات صبحگاهی طرح ترافیک از ساعت 8:30 به 7:30صبح و ساعت عصرگاهی از 16 به 17 تغییر کند. در گام بعدی، از روز بازگشایی مراکز آموزشی بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا بلافاصله در همان روز محدودیت از 7:30 به ساعت 6:30 صبح و از 17 به 18 تغییر خواهد نمود.

این در حالی است که بعضی کارشناسان و صاحبنظران بر این باور هستند که تغییر ساعت طرح ترافیک و حتی اجرای طرح در کاهش ترافیک و آلودگی هوا تأثیر چندانی ندارد.

علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در این باره به تسنیم گفت: به عقیده بنده تأثیر تغییر ساعت اجرای طرح، چشمگیر نخواهد بود زیرا عوامل دیگری در بروز ترافیک تهران دخیل است.

جفعر شربیانی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در توییتر خود نوشت: بعضی از کارشناسان خروجی عملی طرح ترافیک را درآمدزایی می دانند تا یاری به کاهش آلودگی هوا. همه متخصصان هم بر این باور هستند که طرح محدودیت تردد شبانه نقشی در کاهش کرونا نداشته و آن هم درآمدزا شده است.

محصول مشترک هر دو طرح این است که روز و شب تهران مختص به پولدارها شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 100236

به "روز و شب تهران مختص به پولدارها شده است، درآمدزایی از اجرای طرح ترافیک و طرح محدودیت تردد شبانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز و شب تهران مختص به پولدارها شده است، درآمدزایی از اجرای طرح ترافیک و طرح محدودیت تردد شبانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید