روش های استعلام و پرداخت قبض گاز تهران و شهرستان ها

به گزارش مهسان بلاگ، در این مقاله، قصد داریم روش های مختلف استعلام و پرداخت قبض گاز که شامل موارد حضوری و غیرحضوری می شوند را به شما معرفی کنیم.

روش های استعلام و پرداخت قبض گاز تهران و شهرستان ها

برای پرداخت غیرحضوری قبض گاز یا استعلام هزینه ها راه های مختلفی وجود دارد که در اینجا به آن اشاره می کنیم.

مراجعه به وبسایت شرکت ملی گاز

برای استعلام و پرداخت قبض گاز تهران و سایر شهرستان ها می توانید به وبسایت شرکت ملی گاز به آدرس billing.nigc.ir مراجعه کنید. سپس، شماره اشتراک و کد امنیتی نمایش داده شده را وارد نمائید. در این سایت می توانید آخرین قبض و سوابق قبض گاز را مشاهده نموده و در صورت تمایل قبض خود را پرداخت کنید.

در مرحله بعد، اطلاعات کارت بانکی خود را که شامل شماره کارت 16 رقمی، رمز پویا، CVV2 و تاریخ انقضا می گردد را وارد نموده تا قبض شما پرداخت گردد. در آخر، رسید دیجیتالی پرداخت به ایمیل شما ارسال می گردد. البته باید بدانید که برای انجام تراکنش های بالای 100 هزارتومان ضروری است اقدام به فعال کردن رمز پویا کارت بانکی خود کنید.

پرداخت قبض گاز با تلفن

شماره تلفن گویای 2000 برای پرداخت قبض گاز با استفاده از تلفن راه اندازی شده است. در این شیوه هم به شماره 16 رقمی کارت بانکی و رمز دوم احتیاج خواهید داشت. بهتر است بدانید که از این طریق می توانید پیگیری پرداخت قبض گاز را نیز انجام دهید.

پرداخت به وسیله اپلیکیشن های پرداخت

یکی از روش های سریع و آسان برای استعلام و پرداخت قبض گاز، استفاده از اپلیکیشن های پرداخت مانند همراه کارت است. در این برنامه، تنها با وارد کردن شماره اشتراک قبض موردنظر، می توانید استعلام و پرداخت قبض گاز را برای تمامی شهرهای ایران انجام دهید.

گفتنی است که امکان پرداخت و استعلام قبض تلفن ثابت و سایر قبوض مانند آب و برق هم در این اپلیکیشن وجود دارد.

به علاوه، پرداخت قبض همراه اول و ایرانسل هم در همراه کارت امکان پذیر است و مشترکین سیم کارت های دائمی این دو اپراتور می توانند پرداخت قبض خود را بسیار آسان و سریع انجام دهند.

پرداخت با خودپرداز

در این روش، برای پرداخت قبض گاز موردنظر خود باید به دستگاه های خودپرداز (ATM) موجود در سطح شهر مراجعه کنید. پس از وارد کردن کارت بانکی خود، وارد منوی پرداخت قبوض شوید. سپس شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض موردنظر را وارد نموده و در صورت صحیح بودن اطلاعات نمایش داده شده، دکمه تأیید را بزنید تا قبض شما پرداخت گردد و در آخر رسید کاغذی خود را دریافت کنید.

پرداخت با دستگاه کارت خوان

با استفاده از دستگاه های کارت خوان (POS) موجود در فروشگاه ها و سایر مراکز می توان انواع قبوض خدماتی از جمله قبض گاز را پرداخت کرد. در این روش نیز به رمز اصلی کارت بانکی و اطلاعات قبض خود احتیاج خواهید داشت.

استعلام پیامکی قبض گاز

برای صدور پیامکی قبض، تمامی مشترکین می توانند شماره اشتراک خود را به صورت *1 شماره اشتراک به شماره 1000194 ارسال نمایند که این سرشماره را شرکت ملی گاز اعلام نموده است.

پرداخت به وسیله اینترنت بانک ها

علاوه بر موارد گفته شده در بالا، قبض گاز را می توان به وسیله اینترنت بانک هم پرداخت کرد. اما از معایب این روش این است که برای پرداخت قبض از مبدا هر بانک باید وارد اینترنت بانک همان بانک شوید. اطلاعات ورود به اینترنت بانک هر بانکی را باید از شعبه همان بانک دریافت نمائید.

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

cruisero.ir: کشتی کروز، نمایندگی کشتی کروز ایران، MSC، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان کشتی کروز

منبع: فرارو
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 46962

به "روش های استعلام و پرداخت قبض گاز تهران و شهرستان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های استعلام و پرداخت قبض گاز تهران و شهرستان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید