زیباسازی نمای مسجد روستای خسروجرد سبزوار

به گزارش مهسان بلاگ، مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهرستان سبزوار گفت: با همکاری هیئت امنای روستای خسروجرد، نمایی زیبا برای مسجد این روستا بر مبنای اصول و تعریف مسجدسازی طراحی و اجرا شد که امیدواریم الگویی برای مسجدسازی در دیگر روستاها قرار بگیرد.

زیباسازی نمای مسجد روستای خسروجرد سبزوار

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محسن برآبادی با اعلام این خبر اضافه نمود: امروزه مساجد روستایی بدون رعایت اصول و با سلایق مختلف ساخته یا بازسازی می شوند و از مواد مختلفی مانند سنگ، سفال و حتی آلومینیوم که هیچ همخوانی با بافت اصیل روستا و فرهنگ مسجد سازی ندارد برای ساخت آن ها استفاده می گردد.

او اظهار کرد: معماری مسجد دارای اصول خاصی است به طوری که حتی برای در و پنجره به کار رفته در ساختمان آن هم تعریف مشخصی وجود دارد.

این کارشناس میراث فرهنگی ادامه داد: با بهره گیری از الگوی پیشنهادی پایگاه، نمای مساجد به بافت روستاها نزدیک شده و اصول مسجد سازی در آنها رعایت می گردد و علاوه بر این دارای معماری مدرنی نیز خواهد شد که این موضوع را به وسیله دهیاران و انجمن های میراث فرهنگی در روستاها اطلاع رسانی و فرهنگ سازی خواهیم کرد.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 29785

به "زیباسازی نمای مسجد روستای خسروجرد سبزوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباسازی نمای مسجد روستای خسروجرد سبزوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید