زیبایی به چه قیمتی؟

به گزارش مهسان بلاگ، کوشش زنان در همه سال های عمر خود برای زیباتر و دلفریب تر شدن، پیشینه ای به درازای تاریخ دارد. این وسواس حتی به قیمت آسیب های جسمی مختلف، ابتلا به بیماری های مرگبار و حتی مرگ هم تمام می شده است.

زیبایی به چه قیمتی؟

زیبایی به چه قیمتی؟

نویسنده: جولی کایت

چکیده:

کوشش زنان در همه سال های عمر خود برای زیباتر و دلفریب تر شدن، پیشینه ای به درازای تاریخ دارد. این وسواس حتی به قیمت آسیب های جسمی مختلف، ابتلا به بیماری های مرگبار و حتی مرگ هم تمام می شده است. بانوی نویسنده این مقاله با اشاره به وجود انواع مواد شیمیایی و خطرناک نظیر جیوه و سرب و آلومینیوم، اسیدهای مختلف و غیره، و بروز بیماری های گوناگون در میان استفاده نمایندگان و از این محصولات که در سایه تبلیغات رسانه های ما در حال توسعه دامنه مخاطبان خود است، یادآوری می نماید که هیچ راهکاری نمی تواند به میزان لبخند زدن، چهره ما را زیبا و دلفریب کند.

از آغازین روزهای تاریخ زندگی انسان ها، زنان کوشش می نموده اند تا بیشترین حد ممکن، زیبا باشند. از روزگار کلئوپاترا که در شیر الاغ استحمام می کرد تا عصر پیشرفته کنونی و تزریق مواد آرایش به زیر پوست گونه های زنان، به نظر می رسد که آنان با صرف هر میزان زمان و هزینه ممکن، در پی دستیابی به اکسیر جوانی و زیبایی هستند، حتی اگر این کار به مرگشان منتهی گردد!

آیا شما می دانید که در قرن 17 میلادی، زنان برای سفید شدن پوست صورت خود از کرم ها و پودرهای حاوی جیوه، سرب، و گل سفید بهره می بردند که این کار در پاره ای از موارد به بهای سکته قلبی یا مرگ تمام می شد؟ به علاوه در سال های قرن وسطی، زنان برای رفع کردن جرم دندان خود به آرایشگاه هایی می رفتند که از اسید نیتریک برای سفید کردن دندان ها بهره می بردند، کاری که باعث از بین رفتن تدریجی مینای دندان و از دست دادن دندان های زنان در سال های میانی عمرشان می شد.

ما همه روزه با بمباران تبلیغاتی گسترده ای از سوی رسانه ها روبه رو هستیم که به ما می گوید، چگونه می توان زیباتر به نظر رسید. از سوی دیگر، با تورق هر مجله ای یا مشاهده تبلیغات تلویزیونی و تابلوهای تبلیغاتی و کاتالوگ ها و ستاره های فیلم های سینمایی هم چنین احساسی به همه ما القا می گردد. این فهرست بلند بالا همچنان ادامه دارد. ما خود را با یکدیگر مقایسه می کنیم و همچنان احساس دوری از تناسب اندام، چاقی، فقدان مجذوب نمایندهیت یا پیری می کنیم. لذا این عطش سیری ناپذیر ما همچنان تداوم می یابد و مدیران صنعت مواد آرایشی و زیبایی و جراحان پزشکی زیبایی مصنوعی، با دستانی پرپول، روانه بانک ها می شوند. اما نباید تنها بر روی زنان متمرکز شویم. چرا که اگر چه در گذشته استفاده یک مرد از صابون آرایشی یا کرم صورت، کاری زنانه و تحقیرآمیز به حساب می آمد. امروزه این شرایط تغییرات زیادی نموده است. محصولات آرایشی مردانه و جراحی های زیبایی ویژه مردان، به رشد انفجاری رسیده است و مردان تازه، اینک بدون یک آرایش کامل صورت از خانه خارج نمی شوند. گویی تنها ما نوجوانان و بچه ها و نوزادن خود را برای اهداف بازاریابی نادیده گرفته ایم! هرچند هم اینک یک نوع عطر ویژه نوزادان هم به بازار عرضه شده است!

نگاهی به تعدادی از واقعیت های مجذوب نماینده

- عایدی بخش جراحی های زیبایی، همه ساله با رشدی ده درصدی در انگلستان همراه است و این عدد در سال آینده به سیصد میلیون پوند خواهد رسید.

- در سال گذشته، هشت و نیم میلیون عمل جراحی زیبایی مختلف در آمریکا انجام شد و مصرف نمایندگان یازده میلیارد دلار برای این کار پرداخت کردند.

- بازار محصولات آرایشی و عطریات، در سال گذشته از بازاری یک و هفت دهم میلیارد پوندی برخوردار بوده است.

با رشد لجام گسیخته نرخ ابتلای زنان انگلیسی به سرطان پوست، عده ای از کارشناسان و متخصصان حوزه پزشکی، اعلام نموده اند که بین ابتلای سی و هشت هزار زن به این نوع سرطان و مرگ سیزده هزار و صد زن دیگر به علت این بیماری با مصرف اسپری های ویژه ضد تعریق و دئودورانت های زیر بغل، ارتباط وجود دارد. چرا که به علت وجود مواد شیمیایی خطرناک در این محصولات و جذب آنها به وسیله پوست، به وجود آمدن چنین تومورهایی قابل پیش بینی خواهد بود. بعلاوه در تعدادی از این تومورهای مورد آنالیز قرار گرفته، مواد شیمیایی موجود در دئودورانت ها مشاهده شده است.

آیا شما می دانید که قریب به اتفاق عطرها و ادکلن هایی که با اسانس هایی نظیر گل رز، اسطوخودوس یا یاسمن به بازار عرضه می شوند، کاملا مصنوعی بوده و هیچ ارتباطی با رایحه این گل ها ندارند؟ به علاوه، آیا می دانید، هر زمان که شما موهای تان را رنگ می کنید، مواد شیمیایی موجود در این محصولات به ویژه ترکیبات شیمیایی رنگ، به وسیله بدن شما جذب می گردد؟

لذا هر گاه که شما برای خرید کرم جوانی یا شامپوهایی که به شما شخصیتی دیگر می دهد، به یک فروشگاه می روید، برای لحظه ای توقف کنید و به مواد اولیه استفاده شده در ساخت هر یک از این محصولات نگاه کنید. هر چه که از مواد نگهدارنده بیشتری برای طول عمر بیشتر کالا و نه طول عمر شما بهره برده شده باشد (نظیر کف نماینده ها، اسیدها، روغن های معدنی، مشتقات نفتی و مرطوب نماینده ها) علاوه بر آسیب رساندن به پوست شما، پس از جذب آنها در بدن، عملکردی سمی و خطرناک خواهد داشت. مطالعات پزشکی نشان می دهد که این مواد شیمیایی آرایشی و بهداشتی، به بروز آسیب های زیر منجر می گردد:

الف)انواع سرطان

ب) بی نظمی هورمونی

ج) آسیب رساندن به سیستم عصبی

د) آسیب به اندام های مختلف بدن

بعلاوه بیشتر محصولات مرطوب نماینده، لوسیون های دست و سایر مواد آرایشی عرضه شده در بازار، حاوی پروپیلن گلیکول می باشد که از این ماده در ساخت ضدیخ ها، روغن ترمز و مواد جلوگیری نمایند. از یخ زدگی هم استفاده می گردد. از سوی دیگر، به حیوانات زیادی فکر کنید که جان یا چشم خود را برای زیباتر کردن شما از دست می دهند. آیا شما می دانید که بسیاری از رژهای لب، حاوی اجزایی از وال ها بوده و در ساخت تعدادی از کرم های صورت عرضه شده در بازار محصولات آرایشی و زیبایی، از ادرار حیوانات (و اغلب الاغ های باردار) یا جنین های حیوانات استفاده می گردد.

من معتقدم که طبیعت همه نیازمندی های زندگی ما را تامین می نماید و در آن عطریات و مواد زیبا نماینده در حد وفور وجود دارد. پس بار دیگری که تصمیم گرفتید برای زیباتر کردن صورت خود اقدام کنید، سری به مراکز ارایه راهکار های طبیعی و ارگانیک بزنید. چرا که خدمات ارایه شده در این موسسات، نه تنها برای شما ایمن تر و سالم تر خواهد بود، بلکه به حفظ محیط زیست و حیوانات هم یاری می نماید. به علاوه، با صرف نظر کردن از خریداری این مواد خطرناک که از بسته بندی های غیر ضروری زیادی هم برخوردار است، می توانید به سلامت محیط زیست و جامعه و جیب خود هم یاری کنید! من شخصا معتقدم که تنها راهکار زیباتر کردن چهره هر فرد، لبخند زدن است و به راستی چه محصولی می تواند بیش از این کار، شما را زیباتر و دلفریب تر کند؟

منبع: سیاحت غرب شماره 66

منبع: ماهنامه آموزشی کودک شماره 50

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور لحظه آخری گرجستان

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: راسخون
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 96827

به "زیبایی به چه قیمتی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبایی به چه قیمتی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید