زیبا کلام: سوء مدیریت از دولت هاله نور آغاز شد، قدیری ابیانه:امروز دچار ایدز فرهنگی شده ایم

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، صادق زیبا کلام شنبه شب در مناظره با قدیری ابیانه در مورد گزارش 100 روزه دولت در سالن صدرا و سینای شیراز با اشاره به وجود سوء مدیریت در کشور و ایجاد رابطه دوستی با کشورهای دیگر جهان را حرکتی صحیح دانست و گفت: به اعتقاد من دولت روحانی به خوبی تشخیص داد که برای برطرف مسائل مالی، اجتماعی و... باید کشور را از باتلاقی که هشت سال در آن گیر نموده خارج کند.

زیبا کلام: سوء مدیریت از دولت هاله نور آغاز شد، قدیری ابیانه:امروز دچار ایدز فرهنگی شده ایم

وی توضیح داد: اگر دولت روحانی نتواند ایران را از این باتلاق نجات دهد به هیچ عنوان نمی تواند پیروزیتی کسب کند زیرا مریضی که آب آلوده مصرف می نماید نمی توان امیدی به خوب شدن او داشت.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه حل مسائل خارجی مهمترین کار دولت جدید بود، توضیح داد: طی هشت سال گذشته و به خصوص در دوسال اخیر، ایران در مباحث خارجی به بن بست رسید به همین دلیل دولت روحانی آغاز کار خود را با درست کردن این رابطه با دیگر کشور های جهان گذاشت.

زیبا کلام یادآور شد: باید از این بحران خارج شویم تا بتوانیم اصلاح اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نباید بگوییم تحریم ها کمترین تاثیر را بر صنعت کشور داشته است، گفت: طبق آماری که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت داد نیمی از صنایع فراوریی کشور تعطیل و مابقی نیز با کمترین ظرفیت خود مشغول به کار هستند که در این میان مهمترین دلیل نیز عدم وجود مواد اولیه، مباحث اقتصادی و... است که به دلیل تحریم ها ایجاد شده است.

تحلیل گر مسائل سیاسی تاکید نمود: آنچه که باید در حال حاضر مد نظر قرار داده گردد جلوگیری از تعطیل شدن صنایع است نه اینکه به فکر ایجاد اشتغال برای حدود هفت میلیون دانشجوی فارغ التحصیل باشیم.

زیبا کلام تاکید نمود: اعتقادی به شعار هایی همچون اقتصاد مقاومتی و یا اقتصادی مبارزاتی ندارم بلکه باید گفت که سوء مدیریت کشور را به این روز رسانده است.

وی اضافه نمود: زمانیکه مواد اولیه وارد نمی گردد و سیستم بانکی فلج شده نباید خود مان را فریب دهیم.

اقتصاد ما استراحتی است

اما محمد حسین قدیری ابیانه نیز در پاسخ به سخنان زیبا کلام به فرهنگ کار در کشور اشاره نمود و گفت: مشکل ما رابطه با آمریکا نیست زیرا اگر تحریم ها برداشت گردد تنها 15 درصد از مسائل کشور برطرف خواهد شد.

وی توضیح داد:طبق آمار های اعلام شده در سال 91 مردم ایران پس از کشور های عربی تنبل ترین مردم جهان شناخته شده اند و دلیل این صندلی نیز وجود توهم در میان مردم ما است.

این تحلیل گر سیاسی با اشاره به اینکه مردم چشم به درآمد نفتی دارند، تاکید نمود: مردم ما دچار توهم درآمد نفتی شدند و به گمان خودشان باید با پول نفت کشور را به طور کامل اداره کرد در حالیکه اوج فروش نفت در کشور ما درآمد 61 هزار میلیارد تومانی به همراه داشت.

قدیری ابیانه یادآور شد: امروز ما دچار تنبلی اجتماعی شدیم و کمتر کسی از فراوری ثروت در کشور سخن می گوید.

وی تاکید نمود: اقتصاد امروز کشور ما اقتصاد استراحتی است و دچار مسائل مهمی در فرهنگ و سبک زندگی شدیم و تا زمانیکه اینگونه مسائل را برطرف نکنیم هیچگونه پیروزیتی ایجاد نمی گردد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ملت ما مطالبات بی دلیل دارند، گفت: در هفته دولت و یا دیگر هفته ها تمامی مسئولین به بیان عملکرد خود می پردازند در حالیکه در روز دانشجو همه مطالبه می نمایند.

قدیری ابیانه اضافه نمود: توقعات مردم بی مورد است زیرا اگر مردم کشور ما به جای 20 دقیقه کار کردن در روز، فعالیت خود را افزایش دهند دیگر احتیاجی به رابطه با آمریکا نداریم.

وی یادآور شد: امروز دچار ایدز فرهنگی شده ایم و تا زمانیکه آن را حل نکنیم مسائل ادامه دارد.

سوء مدیریت از دولت هاله نور آغاز شد

اما زیبا کلام همچنان به سوء مدیریت در کشور اشاره نمود گفت: سوء مدیریت از دولتی آغاز شد که هاله نور به دور خود می دید و بعضی آن را معجزه هزاره سوم نامیدند.

وی تاکید نمود: کشور هایی مثل ترکیه، برزیل، تایوان، مالزی و... به دلیل داشتن رابطه با جهان توانستند طی چند سال خود را به رتبه های برتر اقتصادی جهان برسانند در حالیکه ما در یک باتلاق گرفتار شدیم.

این استاد دانشگاه تاکید نمود: ارتباط با جهانی آزاد نشان از وابسته بودن نیست اما اگر می خواهیم در بخش های مختلف پیروزیت هایی را به دست بیاوریم باید با دیگر کشورهای جهان ارتباط داشته باشیم.

شیمون پرز هم هاله نور داشت

اما در جواب سخنان زیبا کلام، قدیری ابیانه نیز گفت: هاله نور را دوستان شما بیان کردن و خود شما بودید که از رحیم مشائی حمایت می کردید.

وی تاکید نمود: البته هاله نور را خود من دیدم زیرا در سالن سازمان ملل به دلیل وجود نورپردازی تمامی سخنرانان دارای هاله نور بودند.

این استاد دانشگاه تاکید نمود: حتی شیمون پرز نیز در زمان سخنرانی خود در سازمان ملل دارای هاله نور بود.

قدیری ابیانه توضیح داد: آنچه که موجب خرابی فرهنگ و اقتصاد کشور ما شده استکبار است زیرا فرهنگ مصرف گرایی را در کشور ایجاد نموده است.

وی اضافه نمود: تحریم ها دلیل بروز تمامی این مسائل نیست زیرا مردم ما به دلیل وجود فرهنگی غربی و کشور های استکباری به سمت مصرف گرایی روی آوردند.

آمریکا ستیزی تنها داشته اصولگرایان است

زیبا کلام در ادامه سخنان خود به مسائل هسته ای اشاره نمود و گفت: بحران هسته ای کشور را فلج نموده است اعتقادی به دوستی با آمریکا ندارم اما باید بدانیم برای چه چیزی بسیاری از مسائل را به وجود آورده ایم.

وی تاکید نمود: علت مخالفت غرب با مباحث هسته ای ایران بر خلاف آنچه تبلیغ می گردد تکنولوژی پیشرفته و یا داشتن سلاح هسته ای نیست آنچه که امروز برای ما گل سر سبد شده، غنی سازی است که حدود 90 سال پیش این کار صورت گرفته و ما امروز هیچ کار عجیب و غریبی را نمی خواهیم انجام دهیم.

این تحلیل گر سیاسی اضافه نمود: هیچگونه نو آوری در فعالیت های هسته ای ما ایجاد نشده که بخواهیم به دلیل آن بار مسائل را به کشور تحمیل کنیم اما در عین حال نیز می توانیم از راه های مختلف به این مهم دست پیدا کنیم.

زیبا کلام تاکید نمود: داشتن سلاح هسته ای برای کشور صندلی جهانی نمی گردد اما سرانه بهداشت و آموزش و پرورش است که می تواند صندلی ایران را در جهان افزایش دهد.

وی تاکید نمود: سرانه بهداشت و درمان در کشور ما 900 دلار است در حالیکه در ترکیه، هنگ کنگ، و مالزی سرانه درمان بین سه هزار و تا پنج هزار دلار است.

این استاد دانشگاه یادآور شد: ایران دارای رتبه 112 جهان در بحث هزینه سرانه بهداشت است و به غیر از کشورهای اروپایی و آمریکایی از بسیاری کشور های آسیایی و آفریقایی نیز عقب تر هستیم.

زیبا کلام تاکید نمود: اگر فرش آمریکا ستیزی را از اصولگرایان بگیریم دیگر هیچ حرفی برای گفتن وجود ندارد.

وی اضافه نمود: هر زمانیکه بحثی مطرح شد اصولگرایان حضور آمریکا و کشور های غربی را مطرح می نمایند در حالیکه باید با تمام جهان رابطه داشت نه اینکه خودمان را در باتلاق قرار دهیم.

این تحلیلگر سیاسی یادآور شد: کره شاقتصادی و پاکستان دارای سلاح هسته ای هستند اما در جهان هیچگونه صندلیی ندارند بنا بر این ما باید به دنبال برطرف مسائل مردم و داشتن صندلی در جهان باشیم.

آمریکا ستیزی ما مثل میکروب ستیزی پزشکان است

اما قدیری ابیانه نیز گفت: آمریکا ستیزی ما مثل میکروب ستیزی پزشکان است زیرا باید با دشمنان مبارزه کرد.

وی توضیح داد: امروز بودجه دولت غیر واقعی بسته شده و اگر چنین ادامه داشته باشد روحانی پیروز نخواهد بود.

این استاد دانشگاه یادآور شد: چرا دولت روحانی جرات نداشت یارانه های سه دهک اول را قطع کند و در کل دولت باید به جای اینکه به فکر محبوبیت خود باشد به فکر مصلحت مردم باشد.

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 35521

به "زیبا کلام: سوء مدیریت از دولت هاله نور آغاز شد، قدیری ابیانه:امروز دچار ایدز فرهنگی شده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبا کلام: سوء مدیریت از دولت هاله نور آغاز شد، قدیری ابیانه:امروز دچار ایدز فرهنگی شده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید