سایه فیلتر بر سر فیلتر شکن ها

به گزارش مهسان بلاگ، عده ای در کشور در حال فشار بر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند و علاقه مندند که تمام vpn ها در کشور مسدود گردد. حمید فتاحی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان مطلب فوق به ایران گفت: عده ای به دنبال مسدودسازی تمام vpn ها در کشور هستند اما آنچه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همیشه به آن تأکید داشته این است که نمی توان بدون درنظر دریافت نیازهای قانونی و منطقی این خواسته را عملیاتی کرد.

سایه فیلتر بر سر فیلتر شکن ها

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه به دلایل روشنی که وجود دارد و به اطلاع افرادی که خواستار مسدودسازی تمام vpnها هستند، رسیده است مسدودسازی یک شبه برای تمام کاربران که احتیاج قانونی به آن دارند امکانپذیر نیست، اضافه کرد: افراد و کاربرانی در جامعه وجود دارند که بر اساس مقتضیات شغلی خود باید دسترسی هایی به سایت های فیلتر شده داشته باشند و نمی توان آنها را با مسدودسازی vpn ها از آنچه به آن احتیاج دارند، محروم کرد.

وی در ادامه گفت: اگر تمام vpnها مسدود گردد پس استادان و دانشجویان دانشگاه ها که باید به اطلاعات علمی در جهان که ما را تحریم نموده اند دسترسی داشته باشند چه می گردد؟ از سوی دیگر تجار ما در شرایط کنونی که برای مدیریت امور مالی و بانکی احتیاج به vpn دارند عملاً امکان فعالیت نخواهند داشت. با این اقدام علاوه بر اینکه جهان ما را تحریم نموده است خود نیز خودتحریمی برای آنها اعمال خواهیم کرد. بسیاری از احتیاجهای مردم اکنون در اینترنت می گذرد و نمی توان برای همه یک قانون کلی را اعمال کرد، چرا که کوچکترین اختلال به زندگی عادی مردم ضربه

می زند.

فتاحی در ادامه اضافه کرد: کارگروه مشخص مصادیق محتوای مجرمانه در قبال این مقاومت وزارت ارتباطات طرح vpn قانونی را مطرح نموده و می خواهند از این طریق مسائل دسترسی اقشار مختلف جامعه را حل نمایند که البته این طرح یکبار در سال 1391 به علت عدم رعایت مقدمات بازنده شده است. باید ابتدا مسائل مربوط به مسدودسازی vpnها را برطرف کرد و با فراهم کردن پیش احتیاجها به سراغ مسدودسازی تمام vpn ها در کشور رفت. اگر طرح ارائه vpn قانونی در کمیته مشخص مصادیق محتوای مجرمانه مطرح و تصویب گردد به این ترتیب بعد از مسدودسازی تمام vpn ها، به کاربرانی مانند استادان، خبرنگاران، دانشگاهیان، تجار، فعالان مالی و... باید vpn قانونی یا همان ایجاد دسترسی به اینترنت بدون فیلتر بنا بر مقتضیات شغلی ارائه گردد.

فتاحی اضافه کرد: دادستانی کل کشور و کارگروه مشخص مصادیق محتوای مجرمانه اعلام نموده است که ما می توانیم خواسته های قانونی را حل کنیم. آنها اعلام نموده اند ما حاضر به انجام دسته بندی ها برای ارائه vpn هستیم تا کسب و کار ها، استادان و دانشگاهیان، خبرنگاران، فعالان مالی و... دچار اختلال نشوند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه ما تجربه تلخی درباره انجام دسته بندی ها در گذشته داریم، گفت: به دلیل اجرایی نشدن دقیق و صحیح طرح دسته بندی، استفاده قانونی از vpn ها بازنده شد چون در فاز اول به دلیل اجرایی کردن تنها یک فرمول برای همه آن مسائل موجودی که عنوان شد برطرف نشده و پیش احتیاجها رعایت نشد و کشور دچار هزینه سنگینی شد. بنابراین، این طرح مسدودسازی تمام vpn ها زمانی می تواند قابلیت اجرایی داشته باشد که اول مسائل برطرف گردد و بعد پیش احتیاجها و دسترسی ها رعایت و تأمین گردد.

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 24906

به "سایه فیلتر بر سر فیلتر شکن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه فیلتر بر سر فیلتر شکن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید