ستاری: رشد هزار برابری استارتاپ های آموزشی در شرایط کرونا

به گزارش مهسان بلاگ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از رشد هزار برابری استارتاپ های حوزه آموزشی در شرایط شیوع کرونا اطلاع داد.

ستاری: رشد هزار برابری استارتاپ های آموزشی در شرایط کرونا

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بیماری کرونا بهانه ای شد تا نظام آموزشی کشور به فکر توسعه زیرساخت های آموزش مجازی با یاری توان استارتاپ ها بیفتد. اتفاقی که قرار است به عادلانه شدن آموزش در کشور منجر گردد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست مشترکی با محسن حاجی میرزایی وزیر آ موزش و پرورش و مدیران استارتاپ های آموزشی که با هدف آنالیز ظرفیت های موجود کشور در حوزه آ موزش مجازی برگزار گردید، گفت: روزهای ابتدایی شیوع بیماری کرونا در کشور یک اتفاق خوب از سوی آموزش و پرورش رخ داد و آن راه اندازی پلتفرم شاد بود.

وی اضافه کرد: بیماری کرونا یک فرصت خوب برای نظام آموزشی کشور ایجاد کرد و آن هم توسعه آموزش مجازی در کشور است.

ستاری ادامه داد: کرونا فرصتی شد تا استارتاپ های آموزشی رشد قابل قبولی یابند. بعضی از این استارتاپ ها تا هزار واحد رشد کردند. اتفاقی که کرونا به آنها داد.

به گفته وی، نرم افزار شاد یک فرصت خوب برای محک زدن زیرساخت های آموزش مجازی در کشور بود. نرم افزاری که در فرصتی کوتاه ایجاد و در اختیار نظام آموزش کشور نهاده شد.

نظام آموزش بازاری عظیم برای دانش بنیان ها و استارتاپ ها

وی ادامه داد: ابعاد نظام آموزش کشور بسیار عظیم است و این یعنی یک بازار عظیم خوب مالی برای فعالیت دانش بنیان ها و استارتاپ ها.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به خطری که توسعه آموزش مجازی کشور را تهدید می نماید، اعلام کرد: باید مراقب باشیم با توسعه آموزش مجازی، فرایند آموزش از دست سیستم آموزشی خارج نگردد. این خطر را باید جدی گرفت.

ستاری، باکیفیت بودن، جذاب بودن و مناسب بودن را از ضروریات محتوای آموزش مجازی دانست و گفت: باید این سه نکته را در توسعه آموزش مجازی کشور در نظر بگیریم.

وی با تاکید بر عادلانه بودن آموزش مجازی، گفت: یکی از نقاط مثبت آموزش مجازی این است که یک مدل آموزشی یکسان به همه دانش آموزان در یک روستای دورافتاده تا دانش آموزان بهترین مدارس کشور ارائه می گردد.

ستاری اضافه کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آماده همکاری با همه نهادهای موثر در توسعه آموزش مجازی در کشور است و این یکی از اهداف ما در راه اندازی پویش کرونا پلاس بود و برگزاری نشست و جلسه امروز هم در ادامه این راستا است.

با شیوع کرونا راه کارهای نوآورانه در نظام آموزش گسترش یافت

در ادامه نشست محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پروش کشورمان هم با اشاره به طراحی نرم افزار شاد در کشور، گفت: نظام تعلیم و تربیت با شیوع بیماری کرونا اقدام به مجازی کردن آموزش کشور کرد. این کار را هم با راه اندازی نرم افزار شاد انجام داد.

وی اضافه کرد: ما برای پیشگیری از تعطیلی آموزش کشور در اثر شیوع بیماری کرونا، به دنبال راه های نوآورانه بودیم. نرم افزار شاد هم به همین دلیل ایجاد شد. در این نرم افزار بیش از 98 درصد معلمان و مدیران و بیش از 70 درصد دانش آموزان عضو هستند.

به گفته حاجی میرزایی، در مدت زمان راه اندازی نرم افزار شاد 2 میلیارد فایل و بیش از 4/5 میلیارد پیغام مبادله شده است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه اعلام کرد: این نرم افزار بستر خوبی برای برقراری ارتباط میان آموزش و پرورش با مدیران، معلمان و دانش آموزان فراهم کرد. در کوشش هستیم تا این ارتباطات را دو سویه کنیم و فضایی برای ارتباط گیری دانش آموزان با یکدیگر هم ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش یک نهاد تفکرساز و آینده ساز است برای همین حساسیت این حوزه بالا است.

حاجی میرزایی معتقد است که تغییر در دنیا محصول تغییر در نهاد آموزش است. هیچ تغییر پایداری بدون تغییر در نظام آموزش و پرورش میسر نخواهد بود.

وی، راه برون رفت از ساختارهای منجمد و قالبی را استفاده از روش های خلاقانه و نوآورانه می داند و بر ایجاد ساختارهای جدید آموزشی در کشور تاکید نمود.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، توسعه آموزش های مجازی می تواند راه درستی برای تغییرات اساسی در نظام تعلیم و تربیت باشد.

وی با اشاره به ضرورت هدفمند کردن آموزش در کشور، گفت: 30 سال است که به دنبال هدفمند کردن آموزش در کشور هستیم. کاری که منجر به مهارت آموزی دانش آموزان پس از انتها تحصیل گردد.

حاجی میرزایی، همچنین گفت؛ اقدامات توسعه ای وزارت آموزش و پرورش را بر مبنای سند تحول آموزش کشور صورت می گیرد تا بر این اساس به فایده مندی تعلیم و تربیت برسیم.

وی معتقد است که شرایط آینده تحصیلی کشور با توجه به شیوع بیماری کرونا معین نیست برای همین باید برای ورود به سال تحصیلی 99/1400 کاملا آماده باشیم و همه مدل های احتمالی شروع مدارس را مدنظر قرار دهیم.

در این نشست، مدیران استارتاپ های آموزشی از جمله اسکای روم، فیلم نت، لینک آپ، ایسمینار، برنامه سازان 360 درجه، فرادرس، کافه تدریس، فرانش، حکمت کده، کلاس گرام، خویشاوره، مکتب خونه و استاد سلام ضمن معرفی توانایی ها و پیشرفت های خود به مسائل پیش روی توسعه فعالیت هایشان هم اشاره کردند و نیازها و دغدغه های خود را با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزیر آموزش و پرورش درمیان گذاشتند.

در این جلسه مقرر شد که کارگروه مشترکی با حضور نمایندگانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش و استارتاپ های آموزشی برای پیش برد فعالیت های منجر به توسعه آموزش آنلاین در کشور تشکیل گردد.

صنعت آموزش در دنیا یک بازار عظیم است و فرصت های بسیاری در آن وجود دارد. امروز می توان پلت فرم ها و نرم افزارهایی در حوزه آموزش دنیای دید که توانسته اند انقلابی در توسعه آموزش ایجاد نمایند. فعالان استارتاپی در ایران هم چند سالی است که فعالیت خود را شروع نموده اند.

توسعه فعالیت این استارتاپ ها و برطرف موانع فناورانه، اجتماعی و مالی پیش روی این استارتاپ ها موضوعاتی بود که در این نشست با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزیر آموزش و پرورش آنالیز شد.

انتهای پیغام/

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سامی: مجله سامی: انجمن های گفتگو

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 51886

به "ستاری: رشد هزار برابری استارتاپ های آموزشی در شرایط کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: رشد هزار برابری استارتاپ های آموزشی در شرایط کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید