سفر نخست وزیر مکلف لبنان به عراق

به گزارش مهسان بلاگ، رسانه های لبنانی از سفر رسمی نخست وزیر مکلف این کشور به عراق در روزهای آینده خبر دادند.

سفر نخست وزیر مکلف لبنان به عراق

روزنامه الجمهوریه لبنان نوشت، حسان دیاب، نخست وزیر دولت موقت لبنان روزهای 17 و 18 آوریل به عراق سفر خواهد نمود.

این روزنامه نوشت، دیاب در صدر هیئتی متشکل از وزیران انرژی، بهداشت، کشاورزی، گردشگری و صنعت به عراق خواهد رفت.

این سفر در حالی برنامه ریزی شده است که سوالاتی درباره پاسخ مستقیم و دندان شکن لبنان به بی اعتنایی مصر به دولت فعلی لبنان و نخست وزیر آن در جریان سفر اخیر سامح شکری، وزیر خارجه مصر به بیروت مطرح است.

شکری در این سفر مرتکب اشتباهات اساسی و پروتکلی شد؛ وی برخلاف این ادعا که کشورش موضع یکسانی در قبال همه گروه های سیاسی لبنانی اتخاذ می نماید، از ملاقات با دو جریان اصلی سیاسی یعنی جریان آزاد ملی و حزب الله خودداری کرد. وی همچنین با شربل وهبه همتای لبنانی خود نیز ملاقات نکرد.

اما در خصوص اشتباه پروتکلی باید گفت طبق پروتکل های معمول، وزیر خارجه هر کشوری هنگام سفر به کشور دیگر کنفرانس خبری را در مقر وزارت خارجه کشور میزبان یا سفارت کشور متبوعش یا مقر اقامت خود برگزار می نماید، اما سامح شکری این کنفرانس را در بیت الوسط (محل اقامت حریری) برگزار کرد تا جانبداری خود را از سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان اعلام و بر پشتیبانی سیاسی بزرگترین کشور عربی از او تأکید کند.

پس از استعفای دولت دیاب در پی انفجار بندر بیروت که 200 کشته و خسارت های سنگین در این شهر برجای گذاشت، صحنه سیاسی لبنان همچنان در حاله ای از ابهام واقع شده است.

سعد حریری اکتبر 2020 برای تشکیل دولت جدید لبنان نامزد شد اما تا الآن نتیجه ای حاصل نشده است و اختلافاتی در خصوص شکل این دولت و تعداد اعضای آن میان حریری و میشل عون، رئیس جمهوری لبنان وجود دارد مساله ای که آرزوها را برای تغییر فرایند فروپاشی شدید اقتصادی که در لبنان حاکم است، به باد داده است.ایسنا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 82163

به "سفر نخست وزیر مکلف لبنان به عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر نخست وزیر مکلف لبنان به عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید