سهام های ارزشمند دهه پیش رو

به گزارش مهسان بلاگ، آموزش آنلاین، یکی از ترندهای جدید به شمار می رود که در دوران کنونی اهمیت بیشتری پیدا نموده است. بر این اساس، در میان سهام های روبه رشد دوران پساکرونا، باید از شرکت هایی که مبتنی بر آموزش دیجیتال هستند نیز یاد کنیم که سردمدار آنها شرکت آمریکایی Chegg است.

سهام های ارزشمند دهه پیش رو

فراموش نکنیم کووید-19 هر اندازه که ترسناک و استرس زا باشد، یک فرایند موقتی است و دیر یا زود به اتمام خواهد رسید. این اولین بحرانی نیست که بشر با آن روبه رو شده و آخرین بحران نیز نخواهد بود. در طول 200 سال گذشته ما شاهد ده ها بیماری همه گیر و به دنبال آنها، بازارهای خرسی و رکود اقتصادی بودیم و در این میان، اقتصاد دنیا و بازار بورس زنده مانده و به حیات خود ادامه داده است. اگر به حافظه تاریخی اقتصاد دنیا برگردیم، می بینیم که متوسط رشد سهام طی این 200 سال، بعد از هر تورم ناشی از بیماری، جنگ های دنیای و رکود اقتصادی، 6.5 درصد بوده که این امر نشان دهنده این نکته مهم است که در دوران کنونی نیز، پس از خاتمه یافتن بحران ناشی از ویروس کرونا، شاهد صعود بازار سهام خواهیم بود و بر این اساس، آشنا بودن با بازار بورس و سهام هایی که بیشترین شانس را در سال های پیش رو دارند، قطعا برای علاقه مندان به این حوزه مفید خواهد بود. بر این اساس، 10 سهامی که در ادامه معرفی می شوند، مناسب ترین سهام های بلند مدت طی تلاطم بازار در سال 2020 به شمار می فرایند.

Shopify؛ یکی از پایه های اصلی خرده فروشی الکترونیکی

کمپانی کانادایی Shopify در مقام یک ارائه دهنده راه چاره های تجارت الکترونیک، برنده طولانی مدت این دوران خواهد بود، زیرا توانسته خود را به ستون فقرات ضروری آینده خرده فروشی تبدیل کند. شکی نیست که در دوران کنونی، خریداران در حال مهاجرت به فضای آنلاین هستند و به همان اندازه که فروشگاه های فیزیکی ضرورت خود را از دست می دهند، فروشگاه های آنلاین و صفحات رسانه های اجتماعی به یک احتیاج ضروری تبدیل شده اند. درست همانطور که در سال 2005 هر خرده فروش به منظور حضور در بازار و فروش محصولات، به یک فروشگاه فیزیکی احتیاج داشت، در حال حاضر نیز هر خرده فروش برای فروش محصولات و ارائه خدمات به یک وب سایت احتیاج دارد. اما در این میان ارزش کمپانی Shopify برای سرمایه گذاری در بازار بورس چیست؟ باید بگوییم که این فروشگاه، احتیاج خرده فروشان آنلاین را رفع می نماید و با ساختن وب سایت های آنلاین و ابزارهای فروش در فضای دیجیتال، فروشندگان آنلاین را مجهز می نماید تا بتوانند محصولات و خدمات خود را به خریدارانی که بیش از پیش به فضای دیجیتال مهاجرت نموده اند، بفروشند. از این نظر، شکی نیست که Shopify به یکی از پایه های اصلی خرده فروشی الکترونیکی مدرن تبدیل شده و در این میان، هر اندازه بازار فروشگاه های آنلاین رشد پیدا کند، به تبع آنها، ارزش این شرکت نیز بیشتر خواهد شد؛ زیرا به عنوان یکی از مهم ترین تأمین نمایندگان ابزار خرده فروشی آنلاین شناخته شده است. بر این اساس، یکی از حوزه هایی که بعد از بحران ناشی از ویروس کرونا، سر و صدای زیادی در بازار بورس ایجاد خواهد نمود، تنها حوزه فروش آنلاین نخواهد بود، بلکه کمپانی هایی که زیرساخت های این شیوه فروش را ایجاد می نمایند نیز ارزش زیادی پیدا خواهند کرد که در میان آنها، Shopify نمونه برجسته ای به شمار می رود که درآمد، سود و قیمت سهام آن افزایش پیدا خواهد نمود.

OKTA و سیستم امنیت ابری هویتی

شرکت آمریکایی مستقر در سانفرانسیسکو، OKTA، نیز یکی از گزینه های مناسب برای خرید سهام در بازار بورس است، چراکه فعالیت عمده این شرکت در حوزه فناوری مبتنی بر ابر است که این روزها به یکی از مهم ترین فرایندهای تکنولوژی دنیای جدید تبدیل شده است. خصوصا که این شرکت تمرکز خود را روی امنیت ابری قرار داده و به دنبال ارائه روش های بهتر و جدیدتر امنیتی در فضای دیجیتال است. به این صورت که خدمات ابری این شرکت به منظور امنیت گردش کار و اطلاعات یک شرکت به کار می فرایند و طبیعی است که ارائه چنین خدماتی، چه در دوران پیش از کرونا و چه بعد از آن، مورد توجه شرکت ها خواهد بود؛ چراکه امروز بسیاری از اطلاعات و فرایند کار شرکت های بزرگ و کوچک دنیا، در فضای ابری قرار دارند و اطمینان از امنیت آنها، یکی از دغدغه های اصلی بازارهای دنیا است. بنابراین شرکتی مانند OKTA که می تواند این امنیت را در فضای ابری برای مشتریان خود فراهم کند، قطعا ارزش سهام بیشتری را به دست خواهد آورد.

دستیابی این شرکت به پیروزیت در فضای مجازی و برقراری امنیت برای سایر شرکت ها، می تواند زمینه را برای بهتر شدن سهام آن در چند سال آینده فراهم کند. به طور خاص، راه چاره های امنیت ابری این شرکت، بر هویت تکیه دارد؛ یعنی به جای اینکه از کل اکوسیستم یک شرکت مانند یک قلعه محافظت کند، سیستم امنیتی را ارائه می دهد که بر اساس هویت های جداگانه تعریف شده و متناسب با هر کاربر خواهد بود. در این صورت، برقراری امنیت ابری این کمپانی، محدودنماینده نخواهد بود؛ یعنی به جای اینکه از کل یک قلعه محافظت کند، برای هر کدام از افراد این قلعه یک زره امنیتی ارائه می دهد که مخصوص خود او بوده و بنابراین درصد محافظت امنیتی در فضای وب را بالاتر می برد. شکی نیست که امروز شرکت های دنیا از این ایده استقبال می نمایند، چراکه راه چاره های امنیتی مبتنی بر هویت، بدون اینکه امنیت یک شرکت را به خطر بیندازند، انعطاف پذیر نیز هستند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که در دوران بحرانی کنونی که بیشتر افراد مجبور به کار در خانه شده اند، این انعطاف پذیری و برقرار کردن امنیت هویتی می تواند یک نکته مثبت محسوب گردد. طبیعی است که در درازمدت تقاضای سازمانی برای راه چاره های امنیت ابری افزایش پیدا خواهد نمود و بر این اساس، سهام شرکتی مانند OKTA در بازار بورس رشد خواهد نمود.

TTD و افزایش تقاضا برای تبلیغات برنامه ریزی شده

کمپانی آمریکایی The Trade Desk که از این پس با نام مخفف TTD از آن نام می بریم نیز از جمله شرکت هایی است که شانس زیادی برای رشد سهام خود دارد. این شرکت که در حوزه تبلیغات دیجیتال فعالیت می نماید، به عنوان یکی از رهبران تبلیغات برنامه ریزی شده به شمار می رود که از روینمودهای جدید و بهبود یافته در این حوزه استفاده می نماید. اگرچه این روزها، آژانس ها و شرکت های زیادی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می نمایند، اما در میان آنها، شرکت هایی مانند TTD پیشروتر محسوب می شوند، زیرا با استفاده از فرایند تبلیغات برنامه ریزی شده (Programmatic advertising) روینمودهای نوینی را در برنامه های بازاریابی در پیش گرفته اند. این رویکرد با ارائه داده ها و الگوریتم هایی مربوط به زمان و مکان، رویکرد تبلیغات را پیگیری نموده و فرایند بهینه سازی مخاطبان و برنامه بازاریابی را بهبود می بخشد. اهمیت تبلیغات برنامه ریزی شده به حدی است که از آن به عنوان هوش مصنوعی دیجیتال مارکتینگ نام می برند و از این نظر می توان گفت کمپانی TTD یکی از پیشگامان تغییر فرایندهای بازاریابی محسوب می گردد و در سال های آینده به رشد قابل توجهی دست خواهد یافت؛ چراکه طی چند سال آینده فرایند تبلیغات دنیا به سوی تبلیغات برنامه ریزی شده پیش خواهد رفت و انتظار می رود که شرکت مذکور نیز به یکی از بخش های مهم چشم انداز تبلیغاتی یک تریلیون دلاری تبدیل گردد و در نتیجه سهام آن در راستا پیشرفت باقی بماند.

Pinterest و پتانسیل تبلیغات دیجیتال

آن چیزی که پلتفرم دیداری پینترست را به یکی از شانس های قابل توجه بازار بورس در دوران پساکرونا تبدیل می نماید، ارزشی است که بر اساس تبلیغات دیجیتال به دست خواهد آورد. این شرکت بیش از 300میلیون کاربر دنیای دارد و این حجم بزرگ از کاربران به لحاظ برنامه های بازاریابی و تبلیغات بسیار ارزشمند هستند. البته این کمپانی در سال های اخیر از شانس خود در زمینه تبلیغات، آنطور که باید و شاید استفاده ننموده است، اما برنامه های آینده آنها نشان دهنده این نکته است که به دنبال گسترش تجارت تبلیغاتی هستند و بر این اساس، می توانیم سهام شبکه اجتماعی پینترست را نیز یکی از شانس های خوب سرمایه گذاری قلمداد کنیم.

مزیتی که این شرکت در فرایند تبلیغاتی دارد، این است که رشد آن خیلی سریع خواهد بود، زیرا این پلتفرم یکی از مراکز اصلی جستجوی بصری است و بنابراین یک مکان طبیعی برای تبلیغات در حوزه های مختلف مانند خرید، سفر و … به شمار می رود. شکی نیست که هر اندازه این شرکت، تجارت تبلیغاتی خود را افزایش دهد، درآمد آن نیز افزایش پیدا خواهد نمود و از این نظر می تواند برای فعالان بازار بورس، یک گزینه مناسب جهت خرید سهام محسوب گردد.

Adobe؛ برنده سهام سیستم های دیجیتال

از جمله دیگر کمپانی هایی که افزایش سهام آن در دوران پساکرونا دور از انتظار نخواهد بود، شرکت آمریکایی Adobe است که در زمینه نرم افزارهای رایانه ای فعالیت می نماید. این غول خدمات مبتنی بر ابر، طی سال های آینده به چشم انداز وسیعی از مصرف نمایندگان و شرکت های بزرگ دسترسی پیدا خواهد نمود و بنابراین درآمد، سود و قیمت سهام آن نیز افزایش پیدا می نماید. این شرکت که در زمینه فضای ابری و بصری دیجیتال فعالیت می نماید، رسانه های خلاق مبتنی بر ابر و راه چاره های دیجیتال را ارائه می دهد. طبیعتا تقاضای رو به افزایش این فناوری ها، هم در حال حاضر و هم در سال های پیش رو، بیشتر خواهد شد. دنیای امروز، دنیایی است که مصرف نمایندگان بیش از پیش به سمت استفاده از رسانه های بصری تمایل نشان می دهند و بر همین اساس نیز شاهد یک نقل وانتقال بزرگ از سیستم های کاغذی به سمت سیستم های دیجیتال هستیم. شرکت های امروزی برای پوشش دادن به تقاضای مشتریان خود، چاره ای جز پناه بردن به شرکت های فعال در حوزه های خدمات ابری دیجیتال ندارند و بر این اساس، شرکتی مانند Adobe نیز راستا برنده ای را در پیش گرفته است.

Beyond Meat؛ یک نیچ مارکت با آینده درخشان

شرکت تولیدنماینده مواد غذایی مبتنی بر گیاه، Beyond Meat، رشد قابل توجهی را در سال های آینده تجربه خواهد نمود و میزان درآمد، سود و در نتیجه ارزش سهام آن، فرایندی صعودی را طی خواهد نمود. تمایل به مصرف گوشت های گیاهی یکی از ترندهای سال 2020 خواهد بود. این موضوع غیرقابل انکار است که مصرف نمایندگان دنیای به سمت محصولات گیاهی تمایل پیدا نموده اند. به لطف رسانه های اجتماعی، در سال های اخیر فرایند مطلع سازی مخاطبان نیز سریع تر اجرا شده و مصرف نمایندگان نسبت به تغییرات محیط زیستی حساس شده اند و تصمیمات غذایی آنها در حال تغییر است. البته اگرچه بازار گوشت گیاهی در حال حاضر یک نیچ مارکت محسوب می گردد، اما بی تردید حرکت به سمت مصرف گوشت های گیاهی، سنگ بنای یک مهاجرت گسترده در میان مصرف نمایندگان است و به همین دلیل نیز شرکت هایی مانند Beyond Meat که روینمودهای محیط زیستی را اتخاذ نموده اند، از نظر ارزش سهام، شانس بیشتری در سال های آینده خواهند داشت.

Roku؛ بزرگ ترین اکوسیستم رسانه های جاری

شرکت سازنده دستگا ه های خدمات رسانه ای، Roku، که امکان دسترسی به پخش نماینده های رسانه های دیجیتال را فراهم می نمایند، از جمله شرکت هایی به شمار می رود که شانس زیادی در بازار بورس سال 2020 دارد و با توجه به رشد سهام خود، از گزینه های پیروز در سال های آینده به شمار می رود.

رویکرد رسانه های جاری که در سال 2010 با نتفلیکس شروع شده بود، تحول ویژه ای در صنعت تلویزیون به شمار می رود که نه تنها مصرف نمایندگان پخش تلویزیونی، بلکه سایر شرکت های رسانه ای نیز به این جریان پیوسته اند و از این نظر می توان گفت یکی از سهام های در حال رشد دنیا، خدمات رسانه ای جاری هستند که از سوی شرکت هایی مانند Roku ارائه می شوند. به همین دلیل پیش بینی می گردد به لطف هجوم مصرف نمایندگان به این بازار جدید، فرایند پخش تلویزیونی به یک ترند مهم دنیای تبدیل گردد.

در دنیای امروز، محتوا، به صورت فزاینده ای در رسانه ها و کانال های جاری (streaming) می چرخد و روز به روز از تعداد مصرف نمایندگان تلویزیون خطی کاسته خواهد شد. این ترند می تواند یک خبر خوب برای شرکت Roku باشد که بزرگ ترین اکوسیستم دنیا را برای دسترسی به پخش تلویزیونی فراهم نموده است. بر این اساس، طی سال های آینده هزینه های تبلیغاتی به طور گسترده ای به سمت این رسانه های جاری تغییر جهت می دهند و درآمد سرشاری عاید این شرکت خواهد شد؛ درآمدی که طبیعتا میزان سود و ارزش سهام آن را بالاتر خواهد برد.

Facebook و پتانسیل بزرگ تبلیغات و خرده فروشی

صاحب 4 دارایی بزرگ دیجیتال دنیا، می رود که طی چند سال آینده دستیابی دیجیتال بی نظیر خود را به یک رشد بزرگ تبدیل کند. هر 4 مورد از این دارایی های فیس بوک، بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارند و این در حالی است که استفاده فیس بوک از امکانات تبلیغاتی و تجارت الکترونیکی، به طور سطحی بوده و بیشتر در فیس بوک و اینستاگرام این فرایند را انجام داده است؛ در نتیجه بخش قابل توجهی از قابلیت های تجاری این شرکت بزرگ دست نخورده باقی مانده اند و انتظار می رود در دهه پیش رو، مورد بهره برداری قرار بگیرند. به طوری که طی چند سال آینده، فیس بوک، 2 دارایی دیگر خود، یعنی واتساپ و مسنجر را نیز وارد چرخه تبلیغات خواهد نمود که این فرایند باعث تقویت تبلیغات دیجیتالی شرکت می گردد. از سوی دیگر، کمپانی بزرگ فیس بوک، امکان تبدیل شدن به یک خرده فروشی آنلاین را نیز دارد و می تواند فرایند تجارت الکترونیکی را در اکوسیستم خود ادغام کند. بر این اساس، پیش بینی می گردد که فیس بوک بتواند 20 درصد رشد درآمد و سود خود را حفظ کند که این رشد پایدار قطعا باعث بالاتر رفتن سهام آن خواهد شد.

Square؛ برنده بازار پرداخت های غیرنقدی

از جمله ترندهای تجاری برتر دنیا در سال های پیش رو، بحث خدمات اقتصادی و پرداخت های دیجیتال خواهد بود و از این نظر، شرکت آمریکایی Square، شانس زیادی برای خریداران سهام فراهم می نماید تا بتوانند یک سرمایه گذاری سودآور در بازار بورس داشته باشند. دنیای نقل وانتقالات اقتصادی امروز به سمت پرداخت های غیرنقدی حرکت می نماید و به نظر می رسد شرکت Square برنده بزرگ این بازار در دهه 2020 باشد. ساختن دستگاه های کارتخوان و ارائه کارت های اعتباری که از سوی این شرکت انجام می گردد، در بازار اقتصادی دنیای امروز، هواداران زیادی پیدا نموده است. مصرف نمایندگانی که بیشتر وقت خود را در دنیای دیجیتال می گذرانند، دیگر پرداخت های نقدی را نمی پسندند و در عوض فرایند پرداخت دیجیتال را به وسیله کارت هایی که انجام معاملات را سریع تر و آسان تر می نمایند، ترجیح می دهند. فرایند استفاده از پول نقد در سال های آینده بیشتر کاهش پیدا می نماید و از این نظر، میزان فروش دستگاه های شرکت Square بالاتر رفته و بازرگانان دنیا توجه بیشتری نسبت به آنها نشان خواهند داد. بنابراین طبیعی است که این شرکت به یک کسب وکار با حاشیه سود بالا تبدیل شده و امکان رشد سهام آن بیشتر گردد.

Chegg؛ سردمدار بازار آموزش آنلاین

آموزش آنلاین، یکی از ترندهای جدید به شمار می رود که خصوصا در دوران بحران کنونی اهمیت بیشتری پیدا نموده است، زیرا شیوع ویروس کرونا، سیل بزرگی از تقاضا را برای آموزش از راه دور ایجاد می نماید. بر این اساس، در میان سهام های روبه رشد دوران پساکرونا، قطعا باید از شرکت هایی که مبتنی بر آموزش دیجیتال هستند نیز یاد کنیم که سردمدار آنها شرکت آمریکایی Chegg است. در اهمیت شرکت مذکور در صنعت آموزش آنلاین، همین اندازه کافی است که بگوییم اگر آمازون توانست به چهره خرده فروشی آنلاین دنیا تبدیل گردد، Chegg نیز پیروز شد همین صندلی را در بازار آموزش دیجیتال از آن خود کند. کمپانی مذکور به عنوان یک بستر یادگیری، شامل مواردی مانند تدریس، تکلیف شب، خدمات آزمون و… می گردد، اما باید بگوییم محبوبیت این پلتفرم در میان مخاطبان خود به 2 دلیل اصلی است؛ اول اینکه کاملا دیجیتالی بوده و کاربران می توانند به وسیله تلفن همراه خود، رایانه ها یا تبلت های شان به آن متصل شوند و دوم اینکه این پلتفرم بر مبنای تقاضا بوده و هر زمان که بخواهند می توانند به آن دسترسی پیدا نمایند.

به نظر می رسد که میزان تقاضا برای این پلتفرم در سال های آینده افزایش پیدا کند. در حال حاضر این شرکت حدود 4 میلیون مشترک دارد، اما اگر تعداد دانش آموزان دبیرستانی و کالج آمریکا را که 36 میلیون نفر هستند در نظر بگیریم، می بینیم که این شرکت پتانسیل پیشرفت زیادی را در سال های آینده خواهد داشت.

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

virapars.ir: مجله ویراپارس | مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: مجله شنبه
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 52022

به "سهام های ارزشمند دهه پیش رو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهام های ارزشمند دهه پیش رو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید