سوزنی ها جای چنار وتوت را گرفتند

به گزارش مهسان بلاگ، منطقه 21 از مناطق برتر شهرتهران به لحاظ مساحت و سرانه فضای سبز محسوب می شود سرانه فضای سبز آن از استانداردهای تعیین شده برای فضای سبز در شهرهای ایران و همچنین استانداردهای جهانی خیلی بیشتراست.

سوزنی ها جای چنار وتوت را گرفتند

خبرنگاران - مهدیه حسین زاده :استاندارد مشخص شده برای سرانه فضای سبز شهرهای ایران بین 7 تا 12 مترمربع و استاندارد جهانی هم بین 20 تا 25 مترمربع است. از طرف دیگر باید این موضوع را هم در نظر بگیریم که باتوجه به شرایط منطقه و موضوع کم آبی که از دغدغه های اصلی کشور است، تغییر نوع پوشش گیاهی از جمله فعالیت هایی است که در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است و به صورت مرتب هر سال بخشی از آن انجام می شود.

کار عمده ما در این خصوص حذف گیاه چمن به دلیل نیاز به آبیاری زیاد و در مقابل آن کاشت درخت و درختچه های مقاوم به کم آبی است. در جاهایی نیز که فضای سبز نیاز به واکاری دارد، درخت و درختچه های مقاوم جایگزین پوشش های گیاهی نامناسب می شود.

در حال حاضر درخت چنار به دلیل آب فراوانی که مصرف می کند، درخت توت به دلیل بحث سفیدبالک ها و درخت نارون به خاطر بیماری ها و آفت های بسیاری که دارند، حذف شده و درمقابل گیاهانی نظیردرخت سوزنی، زیتون تلخ، درخت عرعر و زبان گنجشک که با شرایط آب و هوایی و اقلیمی تهران مناسب و سازگارند جایگزین آنها می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 21 تیر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 48977

به "سوزنی ها جای چنار وتوت را گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوزنی ها جای چنار وتوت را گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید