شرط بازگشایی مدارس از اول مهر

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، علیرضا کاظمی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح مدرسه 6 کلاسه شرکت چاپ و نشر کتاب های درسی ایران در روستای چارقلی شهرستان گمیشان از توابع استان گلستان شرح داد: این وزارتخانه با تمام امکانات و توان آماده آغاز سال تحصیلی و گره زدن پیوند دانش آموزان و معلمان در فضای شاد آموزشی است.

شرط بازگشایی مدارس از اول مهر

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: مهمترین رویکرد این وزارتخانه توسعه عدالت به ویژه عدالت آموزشی بوده و جهت گیری و برنامه ریزی ما به این سمت سوی است.

کاظمی توضیح داد: باید به دغدغه ها و مسائل دانش آموزان و معلمان به ویژه در منطقه ها محروم توجه بیشتری کنیم و خدمت به مردم این منطقه ها از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: با ارزیابی شرایط آغاز سال تحصیلی نو وظیفه داریم دغدغه های والدین را به حداقل برسانیم. آغاز سال تحصیلی نو با رویکرد کاهش دهدغه های مردم و همکاران از توجهات و تاکیدات رییس جمهوری است.

به گفته وی بازگشایی تدریجی و آرام آرام مدارس با هدف جلوگیری از به خطر افتادن داتش آموزان و کیفیت آموزشی است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مهارت های اجتماعی در این وزارتخانه گفت: مهمترین ماموریت ما جامعه پذیری دانش آموزان است (ایرنا).

کرونا باعث افت شدید آموزشی شد

کاظمی بعلاوه در مراسم افتتاح مدرسه امام رضا (ع) شهرستان آق قلا از توابع استان گلستان گفت: دانش آموزان به سبب دوری از مدرسه آسیب های جدی فراوانی دیده اند به طوری که شاهد افزایش ترک تحصیل و افت شدید آموزشی هستیم.

وی بیان نمود: همه مردم در برابر این آسیب مسئولیت دارند و با توجه به اینکه مدرسه مهم ترین کانون توسعه است باید شرایط حضور دانش آموزان در مدارس را فراهم کنیم و برای جلوگیری از وارد شدن آسیب های دیگر به آنان برنامه ریزی اساسی داشته باشیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در آستانه سال تحصیلی این پیغام را به مردم می دهیم با برنامه ریزی دقیق، فعالیت و کوشش فراوان همکاران آموزش و پرورش در کل کشور آمادگی لازم برای آغاز سال تحصیلی نو از اول مهر وجود دارد.

وی اضافه نمود: آرزو داریم شر ویروس کرونا کم شود و در کنار حضور فیزیکی دانش آموزان نشاط را به آنان عرضه کنیم و دانش آموزان را در جهت تعلیم و تربیت واقعی قرار دهیم و آنان را از آسیب های اجتماعی محافظت کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان نمود: برای بازگشایی مدارس الگوی متفاوتی نسبت به دوره های پیشین ارائه شده که به ملاحظه نمایندگان مجلس رسیده و در هیأت دولت ارائه شد و هفته آینده این الگو در اختیار استان ها قرار می گیرد.

وی گغت: سهمیه ویژه تبلت به منظور استفاده دانش آموزان محروم و نیازمند شهرستان آق قلا از لوازم الکترونیکی آموزشی اختصاص داده می شود (ایرنا).

بازگشایی مدارس از مهر، آبان یا آذر؟

به گزارش خبرنگاران، به طور کلی ابهام در زمان بازگشایی مدارس از چالش های این روزهای والدین است. وزیر بهداشت موافق آغاز آموزش حضوری و ترکیبی در مهر است. در مقابل، وزارت آموزش و پرورش از غیرحضوری بودن مدارس، حداقل در نخستین ماه سال تحصیلی نو خبر داده است.

در این میان علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا پیش بینی نموده است که از مهر 30 تا 40 درصد مدارس و از آبان همه آنها به صورت حضوری فعالیت می نمایند. در عین حال او در روزهای بعد گفت که محتمل است بازگشایی مدارس به آذر هم بکشد.

پیگیری های خبرنگاران در این مورد هم نشان می دهد در شهرهای مختلف مدیران مدارس به والدین گفته اند تعیین نیست حضور در مدارس از چه زمانی آغاز می شود ولی احتمالا در مهر و آبان، آموزش آنلاین است.

برای مثال مدرسه ای در قائم شهر در این مورد اعلام نموده است: سال جاری برای بازگشایی مدرسه و حضور دانش آموزان سرکلاس درس تا به امروز دستورالعملی نداریم. پس کلاس و مدرسه غیرحضوری به وسیله فضای مجازی در واتساپ و شاد برگزار می شود.

به گفته بعضی مخاطبان خبرنگاران در شهرهای دیگر از جمله تهران و شیراز هم مدیران مدرسه هنوز به صورت قطعی در این مورد اطلاعی به آنها نداده اند.

یکی از مادران در این مورد به خبرنگاران می گوید که به گفته مدیر مدرسه فرزند او، اگر همه والدین واکسن زده باشند، ممکن است کلاس ها از آبان یا آذر به صورت زوج و فرد دایر شود.

نگرانی از بازگشایی زودهنگام مدارس

این بلاتکلیفی ها در حالی است که بعضی پدران و مادران، نگران احتمال بازگشایی زودهنگام مدرسه ها و به خطر افتادن سلامت فرزندان خود هستند.

در این میان، شروین شکوهی، رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا هم چندی پیش باز شدن مدارس را کاری اشتباه دانست.

از سوی دیگر در حالی که رئیسی، سخنگوی ستاد کرونا گفته است که نباید اصل را بر واکسینه کردن دانش آموزان گذاشت، شکوهی در خصوص احتمال ابتلای بچه ها به این بیماری ابزار نگرانی نموده است. در این میان وزیر بهداشت هم گفته است احتمال واکسینه کردن افراد زیر 18 سال وجود دارد.

مطالعه متن کامل گزارش شیوه ترکیبی بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، پیشنهاد می شود.

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در خبرنگاران بخوانید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 95386

به "شرط بازگشایی مدارس از اول مهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط بازگشایی مدارس از اول مهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید