شفر: به جپارف و تیام التماس کردم که بمانند ، آن دو نفر قهرمانی را از استقلال گرفتند

به گزارش مهسان بلاگ، بالای 95 درصد از پیام هایی که من دریافت می کنم از طرفداران است و بسیار زیبا و مسرور کننده است. به من لطف و محبت دارند و ای کاش می شد که دوباره آنها را از نزدیک ببینم که با هم تبادل نظر کنیم.

شفر: به جپارف و تیام التماس کردم که بمانند ، آن دو نفر قهرمانی را از استقلال گرفتند

سرمربی آلمانی سابق استقلال در گفت و گو با ایلنا به حواشی و ماجراهایی جالب توجه از دوران مربیگری این تیم اشاره می نماید.

به گزارش ایلنا، استقلالی که در کورس قهرمانی بود دربی را از دست داد و در جدال با مدعیان ناکام بود تا وینفرد شفر تنها چند ماه پس از اینکه آخرین قهرمانی آبی پوشان را در جام حذفی به ارمغان آورده بود با رفتار عجیب مدیران باشگاه از سمت خود برکنار گردد. سرمربی باتجربه آلمانی که در فوتبال امارات حضور دارد معتقد است افرادی که نگذاشتند او به همراه استقلال پیروز گردد هیچ زمان آسوده خاطر نخواهند بود اما علاقه شدیدی دارد که دوباره روزی در ایران و استقلال سرمربیگری کند. مصاحبهی عیدانه با وینفرد شفر، سرمربی فعلی تیم بنی یاس امارات را در ادامه می خوانید:

چه شد که امارات را انتخاب کردید؟ از این انتخاب راضی هستید؟

همانند تمام نقاط دیگر دنیا الان همه به بیماری و ویروس کرونا توجه دارند. لیگ هم چهار هفته متوقف شده است و به این دلیل باشگاه بنی یاس را انتخاب کردم برای اینکه بتوانم آن را توسعه بدهم و شرایط ویژه ای به وجود آمده است.

بنی یاس جوانترین تیم در لیگ امارات است و بازیکنان بسیار خوبی داریم که البته به اندازه خوب بودنشان تجربه ندارند. خیلی سخت کار کردیم اما بازخوردهای بسیار خوبی گرفتیم. سعی داریم که به فرایند خوب باشگاه بنی یاس ادامه بدهیم.

به نظر شما چرا پاتوسی نتوانست مانند استقلال در آنجا پیروز باشد؟

به این دلیل که ما بازیکنان جوان و کم تجربه زیادی در تیم مان داریم، ما در کنار این جوان ها به بازیکنان رهبر هم احتیاج داریم. پاتوسی همانطور که در باشگاه استقلال خوب بود آنجا هم خوب بود اما در کنار بازیکنان جوان ما جا نیفتاد.

در بازی آخر ما بازی مان را با دو بازیکن خارجی آغاز کردیم و دو بازیکن زیر 21 سال هم در ترکیب بودند که توانستیم بازی را ببریم. پس این همواره مهارت های بازیکنان نیستند که تعیین نماینده باشند تا نتیجه بگیرید. این روحیه تیمی و ترکیب جوانی و تجربه است که می تواند عامل پیروزیت تیم باشد.

شکایت شما از استقلال به فیفا به کجا رسید؟

همانطور که حتما شنیدید فیفا در این پفراینده به سود ما رای داد. استقلال در بسیاری از موارد مفاد قرارداد را نقض کرد و فیفا یک مقدار از این بابت غافلگیر شد. فیفا از اسنادی که مااز این بابت ارائه کردیم غافلگیر شد.

شرایط استقلال را دنبال می کنید؟

من نتوانستم تمام بازی ها را تماشا کنم اما نتایج را دنبال کردم و شنیدم که یک مدیرعامل جدید به باشگاه آمد و بعد از چند هفته خیلی هم زود جدا شد. یکی از کلیدی ترین نکاتی که برای راهنمایی استقلال می توانم بگویم این است که گاهی اوقات کسانی در این باشگاه مسئولیت می گیرند که نمی توانند به خوبی آن را راهنمایی نمایند. شنیدم که یک مدیرعامل جدید قرار است در استقلال معرفی گردد که ظاهراً قبلاً عضو هیات مدیره بوده و آدمی است که به نظرم منطقی است. امیدوارم هرکسی که مسئولیت راهنمایی باشگاه را برعهده می گیرد به خاطر بزرگی، قدمت و افتخارات این باشگاه و از همه مهمتر طرفداران این باشگاه به بهترین شکل ممکن آن را به پیروزیت برساند.

دلتنگ ایران نیستید؟

صد در صد دلتنگ هستم ولی به جز روزهای کار با باشگاه و شرایط بدی که از سوی مدیریت درست شده بود. استقلال طرفداران و بازیکنان و کادر عالی داشت که دلم برای همه آنها تنگ شده است. دلم برای همکاری با دستیاران ایرانی ام تنگ شده است که می توانستم همه آنها را به تیم جدیدم می بردم و از آنها یاری می گرفتم. بیژن طاهری، اشکان نامداری و محمد زرندی کسانی هستند که دوست دارم در کنارم باشند و صادقانه علاقه خود را به استقلال نشان دادند. همینطور دکتر امین نوروزی که از او دعوت می کردم هفته ای یک بار کنار هم باشیم و قهوه بخوریم و تیم ما را از نزدیک ببیند.

ای کاش می شد که دولت ایران این حمایت را داشته باشد تا باشگاه استقلال به بخش خصوصی واگذار گردد و مسائل اقتصادی رفع گردد. دوست دارم آن موقع به استقلال برگردم و همان کادر را دوباره برگردانم و همه چیز را از نو آغاز کنم، تیم را قهرمان کنم و حتی به ستاره سوم در آسیا برسیم. اما متاسفم چرا که این فقط یک رویاست. ولی در واقع ما در راستا رسیدن به عنوان قهرمانی و حتی ستاره سوم قرار داشتیم که این شانس از ما گرفته شد.

هنوز از سوی طرفداران استقلال پیامی دریافتی می کنید؟

بسیار زیاد! بالای 95 درصد از پیام هایی که من دریافت می کنم از طرفداران است و بسیار زیبا و شاد نماینده است. به من لطف و محبت دارند و ای کاش می شد که دوباره آنها را از نزدیک ببینم که با هم مصاحبه کنیم.

خیلی ها می گویند اگر سرور جپارف، مامه بابا تیام و وینفرد شفر در استقلال می ماندند این تیم قهرمان می شد. شما هم چنین عقیده ای دارید؟

بگذارید یک چیز را صادقانه بگویم، بعد از اینکه قهرمان جام حذفی شدیم، می خواستم تمام تیم را برای فصل جدید کنار هم نگه دارم ولی بعضی افراد در باشگاه و هیات مدیره باشگاه حمایت کافی از ما نداشتند و آن موقع که باید پول به پندار(توفیقی) می رساندند تا قراردادها را تمدید کند این کار را نکردند. شما می دانید که سرور و حتی تیام چند روز در ترکیه منتظر بودند و صبر کردند.

من به آنها التماس کردم که کمی بیشتر بمانند. اما ناگهان افتخاری در تهران استعفا کرد و پندار هم از باشگاه خارج شد و این شانس از بین رفت. با تیام، سرور، امید ابراهیمی و چند بازیکن جدید مانند دانشگر و علی کریمی ما می توانستیم قهرمان شویم و در لیگ قهرمانان آسیا بسیار پرقدرت بودیم، اگر مدیریت جدید به اندازه کافی از تیم و کادرفنی حمایت می کرد و کار ما را خراب نمی کرد ما می توانستیم به قهرمانی هم برسیم. نکته ای که آن دو نفر باید تا آخر عمر باید با آن زندگی نمایند این است که شانس قهرمانی را از استقلال گرفتند.

دراگان اسکوچیچ در تیم ملی پیروز می گردد؟

من خیلی در جریان اتفاقات تیم ملی ایران نیستم، قبلا از انتخاب مارک ویلموتس تعجب کردم و حدس میزدم که کار او با تیم ملی به اینجا می رسد، مطمئنا سرمربیگری تیم ملی ایران با این بازیکنان فوق العاده یکی از بهترین شغل ها در دنیا است.

خاطره خاصی از نوروز در ایران دارید؟

بله، برای من رسم بسیار جالبی بود و همه مردم در این ایام شاد بودند و به ملاقات هم می رفتند و لباس جدید می پوشیدند. برای من سفره هفت سین هم جالب بود که در یک سفره هفت چیز مقدس و جالب قرار داده می شد و بسیار زیبا بود. وقتی برای اولین بار آن را دیدم به من شرح داند که هر کدام از آنها یک دلیل خاصی دارند و از این همه فرهنگ اصیل و غنی ایران غافلگیر شدم و چقدر شاد بودم که در چنین کشوری حضور داشتم و کار کردم.

مجله دیتاپد: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

تفطن: تفطن: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

مجله آراد: مجله آراد: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: عصر ایران
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 40866

به "شفر: به جپارف و تیام التماس کردم که بمانند ، آن دو نفر قهرمانی را از استقلال گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفر: به جپارف و تیام التماس کردم که بمانند ، آن دو نفر قهرمانی را از استقلال گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید