شمار مبتلایان به کرونا از یک میلیون نفر فراتر رفت

به گزارش مهسان بلاگ، شمار قربانیان شیوع بیماری همه گیر کووید 19 در کشورهای مختلف جهان از 50 هزار نفر فراتر رفت. تا به امروز بیش از یک میلیون نفر نیز در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده اند. از این تعداد حال بیش از 210 هزار بهبود یافته است. تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت از افزایش استثنایی آمار مبتلایان ابراز نگرانی کرده است.

شمار مبتلایان به کرونا از یک میلیون نفر فراتر رفت

شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا به امروز جان 5620 نفر را گرفته است. تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در این کشور نیز به 235747 نفر رسیده است. شمار جان باختگان در ایتالیا تا به امروز 13915 نفر است. این در حالی است که 115242 نفر در این کشور اروپایی به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند. بیماری کووید 19 در اسپانیا تا به امروز جان 10096 نفر را گرفته است. تعداد مبتلایان به این بیماری در اسپانیا 110238 نفر است. شمار قربانیان در چین طبق آمار رسمی 3318 نفر و تعداد مبتلایان در این کشور 81589 نفر است. ویروس جدید کرونا در آلمان جان 1074 نفر را گرفته است. 84264 نفر نیز در این کشور اروپایی به این ویروس مبتلا شده اند. شمار قربانیان در فرانسه به 4503 نفر رسیده است. این در حالی است که 59105 نفر نیز در این کشور به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند. بنا به آمار رسمی در ایران تا به امروز 3160 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. 50468 نفر نیز در ایران به این ویروس مبتلا شده اند. تعداد جان باختگان در بریتانیا 2921 نفر اعلام شده است. شمار مبتلایان در این کشور نیز به 33718 نفر رسیده است.

در حالیکه حدود چهار ماه از اعلام رسمی شیوع ویروس جدید کرونا می گذرد، شمار افراد مبتلا به این ویروس در سراسر جهان از یک میلیون نفر فراتر رفت.

چین نخستین مورد ابتلا را در دسامبر گذشته گزارش کرد. گرچه شیوع ویروس کرونا هم اکنون در چین و استان هوبئی فروکش کرده است اما کانون جدید شیوع این ویروس به اروپا و آمریکا منتقل شده است.

قوانین منع آمد و شد در مدینه و مکه به طور نامحدود اجرا می شود

وزارت کشور عربستان در بیانیه ای گفت که این کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، قوانین منع تردد را به طور نامحدود و 24 ساعته در دو شهر مذهبی مکه و مدینه اجرایی می کند.

طبق آمار رسمی روز سه شنبه در شهرهای مکه و مدینه در مجموع 133 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا ثبت شده است.

تا به امروز در مجموع هزار و 885 مورد ابتلا به ویروس کرونا در عربستان گزارش شده است که 21 نفر از آن ها نیز جان خود را از دست داده اند.

در حال حاضر پروازهای بین المللی در عربستان لغو شده است و مراسم حج عمره نیز به حالت تعلیق درآمده است.

ورود و خروج به ریاض، مکه، مدینه و جده محدود است. پیش از این برخی از شهرهای اطراف مکه و مدینه نیز به طور کامل قرنطینه شده بودند.

-

استفاده از ماسک در اتریش اجباری می شود

دولت اتریش همزمان با شیوع ویروس جدید کرونا استفاده از ماسک را در فروشگاه ها و اماکن عمومی اجباری می کند. شهروندان اتریش از روز دوشنبه آینده موظف هستند در اماکن عمومی و فروشگاه ها دهان و بینی خود را بپوشانند. سباستین کورتس، صدراعظم اتریش در این مورد گفت: هر چند این در رسم و رسوم ما نیست اما برای محافظت از دیگران باید این کار را انجام دهیم.

استفاده از ماسک تا چند هفته پیش در کشورهای اروپایی مرسوم نبود اما این روزها با اجرای قرنطینه در بسیاری از کشورهای این قاره استفاده از ماسک هم برای جلوگیری از شیوع بیماری همه گیر کووید 19 رایج شده است.

کره شمالی: مورد ابتلا به کرونا نداریم

کره شمالی روز پنجشنبه تاکید کرد که موردی از ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور به ثبت نرسیده است. هر چند کره شمالی یکی از منزوی ترین کشورهای جهان محسوب می شود اما بسیاری از کشورها به ادعای عدم شیوع بیماری کووید 19 در این کشور مشکوک هستند. کره شمالی در همسایگی دو کشور چین و کره جنوبی واقع شده است که شاهد شیوع گسترده نوع جدید ویروس کرونا بودند.

کارشناسان هشدار می دهند که شیوع بیماری کووید 19 در کره شمالی به دلیل ضعف نظام درمانی این کشور می تواند تبعات زیادی داشته باشد.، یورونیوز

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور لحظه آخری گرجستان

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 42735

به "شمار مبتلایان به کرونا از یک میلیون نفر فراتر رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار مبتلایان به کرونا از یک میلیون نفر فراتر رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید