صادرات خاویار ایرانی به آمریکا مجددا از سر گرفته شد

به گزارش مهسان بلاگ، مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت:بعد از 25 سال توانسته ایم صادرات خاویار ایرانی را به آمریکا فعال کنیم.

صادرات خاویار ایرانی به آمریکا مجددا از سر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سال گذشته پیروز شدیم 10 کیلوگرم خاویار پرورشی به آمریکا به ارزش 60 میلیون تومان صادر کنیم پرداخت و اضافه نمود:انحصار خاویار وحشی نیز در اختیار شرکت خدمات کشاورزی و صادرات آن نیز ممنوع است.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی توضیح داد:فراوریکنندگان خاویار پرورشی می توانند با هماهنگی شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی اقدام به صادرات خاویار به آمریکا کنند.

به گفته این مسوول صادرات خاویار ایران به آمریکا و کانادا حدود 25 سال ممنوع بوده است.

پیگیر ثبت بین المللی خاویار هستیم

رجایی با بیان اینکه ثبت ملی خاویار ایران را توانسته ایم انجام دهیم گفت:بعضی کشورها از نام خاویار ایران سوء استفاده می کردند و ما از نظر حقوقی نمی توانستیم پیگیری کنیم، ثبت ملی برند ایران را در نظر گرفتیم و در حال پیگیری ثبت بین المللی خاویار هستیم، به طوری که گواهی سازمان خواروبار آمریکا (FDA) را هم گرفته ایم.

وی اظهار کرد:همچنین توانسته ایم برای مقابله با قاچاق خاویار ستادی ایجاد کردیم و از همین رو هزینه قاچاق بسیار بالا رفته است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد:ماهیان خاویاری به عنوان یکی از گونه های جانوری در حال انقراض تحت حمایت قرار گرفته است و صید این گونه ماهیان به عنوان صادرات و تجارت ممنوع است.

قیمت هر کیلو گرم خاویار ایرانی

وی در خصوص قیمت خاویار گفت: هر کیلوگرم خاویار پرورشی بین 3.5 تا 6.5 میلیون تومان و خاویار وحشی بین 9 تا 12 میلیون تومان است.

به گفته مدیرعامل شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی پرورش ماهیان خاویاری در 20 استان کشور شروع شده است و تا به امروز 5 صیدگاه دراختیار سرمایه گذاران قرار گرفته و ما حدود 40 صیدگاه داریم که می توانیم در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.

رجایی عنوان کرد:چین بزرگترین فراوری کننده خاویار پرورشی است و در سال 2015 این کشور 150 تن خاویار پرورشی صادر کرد در حالی که ما 3 تن صادر نموده ایم، اما در برنامه ششم بنا است این رقم را به 20 تن برسانیم که کار بسیار سختی است.

منبع: خبرگزاری موج
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 18 خرداد 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 44648

به "صادرات خاویار ایرانی به آمریکا مجددا از سر گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات خاویار ایرانی به آمریکا مجددا از سر گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید