صادرات 468 هزار دلار ماشین آلات کشاورزی

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرعامل کمباین سازی ایران (اراک) گفت: 468 هزار دلار ماشین آلات کشاورزی شامل 13 کمباین و 24 دستگاه بیلر سال جاری از این شرکت به چند کشور خارجی صادر شده است.

صادرات 468 هزار دلار ماشین آلات کشاورزی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، علی اصغر حمیدی فر روز دوشنبه با بیان این مطلب اضافه کرد: پاسخ به احتیاج داخلی و صدور محصولات از برنامه های مهم این شرکت است که با پیشرفت مناسبی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه 230 دستگاه کمباین برداشت غلات از ابتدای امسال تاکنون در این شرکت فراوری و روانه بازارهای داخلی و خارجی شده است، گفت: قیمت هر دستگاه از این کمباین ها بیش از سه میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: 113 دستگاه بیلر مدل 349 و 86 دستگاه بیلر 351 نیز امسال در شرکت کمباین سازی اراک فراوری شده است که قیمت هر دستگاه از این محصولات 390 و 410 میلیون ریال برآورد می گردد.

مدیرعامل کمباین سازی ایران (اراک) بیان اینکه بیش از هفت هزار دستگاه کمباین فرسوده در کشور وجود دارد، اظهار کرد: جایگزینی این تجهیزات فرسوده برای جلوگیری از هدررفت محصول از مباحت مورد تاکید دولت یازدهم و از بندهای برنامه پنجم توسعه است.

حمیدی فر اعلام کرد: کمباین های فرسوده سالانه بیش از 880 هزار تن ریزش و هدر رفت جو و گندم دارند که این مهم ضرورت نوسازی آن ها را دوچندان نموده است.

وی تاکید نمود: جایگزینی کمباین های فرسوده احتیاجمند اعطای تسهیلات با بهره پایین به کشاورزان است و این مهم علاوه بر جلوگیری از هدررفت محصولات برای این شرکت نیز کارسازی نموده و تثبیت اشتغال را در پی دارد.

مدیرعامل کمباین سازی ایران (اراک) اعلام کرد: شرایط خطوط فراوری این شرکت مطلوب است و پرداختی های کارگران نیز به روز و بدون معوقه صورت می گیرد.

شرکت کمباین سازی ایران سال 1348 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی شهرستان تهران به نام شرکت جانساز (سهامی خاص) به ثبت رسید و در سال های 1349 و 1361 به ترتیب با عناوین ایران جان دیر و کمباین سازی ایران تغییر نام داشته است.

در سال 1384 بر اساس اجرای قانون خصوصی سازی 53 درصد از سهام این شرکت به آستان قدس رضوی واگذار شد و در سال 1392 نیز این آستان مقدس با پرداخت 400 میلیارد ریال سهام خود را به 75 درصد افزایش داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 27314

به "صادرات 468 هزار دلار ماشین آلات کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 468 هزار دلار ماشین آلات کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید