ضرورت استفاده از نخبگان و بخش خصوصی در بازارهای حوزه یوروآسیا

به گزارش مهسان بلاگ، سفیر کشورمان در ایروان با تاکید بر استفاده از نخبگان و بخش خصوصی در بازارهای حوزه یوروآسیا گفت: تجار و تولیدنمایندگان ایرانی در صورت ساخت کریدور شمال-جنوب می توانند کالاها و تولیدات خود را به سهولت و با هزینه کمتر به بازارهای هدف صادر نمایند.

ضرورت استفاده از نخبگان و بخش خصوصی در بازارهای حوزه یوروآسیا

به گزارش خبرنگاران، سید کاظم سجادی سفیر کشورمان که به عنوان مهمان ویژه در این همایش شرکت داشت، حضور نخبگان و جوانان تحصیل نموده و متخصص ایرانی را فرصت مغتنمی برای آینده کشور دانست و گفت: در صورت داشتن مجال و فرصتی برای ظهور و بروز توانایی های متخصصین در مدیریت کشور و بهره گیری از تجارب مدیران لایق خواهند توانست آینده درخشانی را برای کشورمان در زمینه های مختلف به وجود آورند.

سفیر کشورمان در ارمنستان بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرصت ها و ظرفیت های حوزه اورآسیا، ارمنستان را دروازه ورود به این منطقه دانست و گفت: با داشتن مزایای عمده ای نظیر روابط حسنه سیاسی و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران، لغو روادید میان دو کشور، وجود منطقه آزاد تجاری مغری و ... می تواند عواید زیادی نصیب تجار و فراوری نمایندگان ایرانی قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه در عصر کنونی کشورها به دنبال متنوع کردن مسیرهای ارتباطی خود با دنیا هستند، اظهار کرد: همکاری و سرمایه گذاری ایران و ارمنستان جهت ساخت کریدور شمال-جنوب و راه آهن دو کشور و جذب سرمایه گذاری خارجی در این زمینه باعث عملیاتی کردن و اتصال مسیر ارتباطی خلیج فارس و دریای سیاه خواهد شد.

سجادی توضیح داد: تجار و فراوری نمایندگان ایرانی در صورت ساخت این کریدور ارتباطی خواهند توانست کالاها و فراوریات خود را به سهولت و با هزینه کمتر به بازارهای اتحادیه اورآسیا و همچنین اتحادیه اروپا منتقل نمایند.

سفیر کشورمان در ایروان در ادامه با تاکید بر زمینه های مختلف همکاری با کشور ارمنستان در بخش های انرژی، ساخت نیروگاه های برق آبی، خورشیدی و بادی، کشاورزی و دامپروری و ... آمادگی سفارت کشورمان در ایروان را برای هر نوع همکاری جهت تسهیل تجارت و سرمایه گذاری و توسعه ارتباطات اقتصادی و تجاری بین دو کشور بیان کرد.

اولین همایش تخصصی فرصت ها در حوزه یوروآسیا به منظور بحث و آنالیز نحوه فعالیت در حوزه های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری حوزه یوروآسیا و تحلیل نحوه فعالیت و آنالیز تجارب و نتایج حضور بخش های خصوصی و دولتی کشورمان طی دو دهه گذشته با حضور تجار، بازرگانان، فعالان اقتصادی و مسئولین اتاق بازرگانی صنایع و معادن و مقام های وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سید کاظم سجادی سفیر کشورمان در ایروان در سالن همایش های صدا و سیما برگزار گردید. دومین همایش فرصت ها در حوزه یورآسیا قرار است با مشارکت فعالان اقتصادی و تجاری دو کشور در مهرماه امسال در ایروان برگزار گردد.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1259

به "ضرورت استفاده از نخبگان و بخش خصوصی در بازارهای حوزه یوروآسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت استفاده از نخبگان و بخش خصوصی در بازارهای حوزه یوروآسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید