ضرورت ترک همزمان دخانیات و درمان دیابت

به گزارش مهسان بلاگ، چهاردهمین نشست فصلی پزشکان کنترل کننده دیابت با عنوان راهکارهای ترک دخانیات در بیماران دیابتی با همکاری مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات بیمارستان دکتر مسیح دانشوری برگزار شد.

ضرورت ترک همزمان دخانیات و درمان دیابت

به گزارش خبرنگاران، دکتر غلامرضا حیدری، رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات در این خصوص گفت: طرح مذکور توسط بنیاد امور بیماری های خاص و با همکاری این مرکز تحقیقات به منظور کاهش بار بیماری دیابت در کشور در حال اجرا است.

به گفته وی تاکنون 100 مطب فعال در زمینه کنترل دیابت، آموزش های لازم را کسب کرده اند و به ارایه خدمت به مراجعان می پردازند.

حیدری تاکید کرد: براساس دستورالعمل جدید معتبر علمی برای درمان دیابت در افراد سیگاری؛ باید ترک مصرف دخانیات همزمان با درمان دیابت آغاز شود.

وی از عوارض دیابت به مسائل شبکیه چشم، بیماری های کلیوی و بیماری های عصبی عضلانی اشاره کرد و یادآور شد: درصورت درمان دیابت در افراد سیگاری جلوگیری از بروز این عوارض با درصد بیشتری صورت می گیرد.

حیدری با اشاره به نتایج مطالعات صورت گرفته، گفت: براساس این تحقیقات قطع مصرف دخانیات در افراد دیابتی به کنترل و درمان پیروز تر دیابت کمک می کند. بنابراین باید در بیماران دیابتی سیگاری این امر جدی تلقی شود.

به گفته وی مطالعات نشان داده است در افراد سیگاری 30 تا 40 درصد احتمال بروز دیابت بالاتر است و درمان این افراد نیز طولانی تر و با پیروزیت کمتر انجام می شود.

حیدری در پایان به برخی از روش های درمانی ترک دخانیات نظیر شیوه برخورد با فرد سیگاری، نحوه تست فاگرشتروم، درمان های دارویی، رفتار درمانی، داروهای نیکوتینی و غیر نیکوتینی اشاره کرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در پایان این نشست ضمن مروری بر آموزش های ارایه شده از حضار آزمون گرفته شد و پاسخ های لازم به پرسش های حاضران ارایه شد.

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 24443

به "ضرورت ترک همزمان دخانیات و درمان دیابت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت ترک همزمان دخانیات و درمان دیابت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید