ضرورت توجه به راهکارهای علمی و عملی در برگزاری همایش های علمی

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/اردبیل یک پژوهشگر اردبیلی به ضرورت توجه به راهکارهای علمی و عملی در برگزاری همایش های علمی تاکید نمود.

ضرورت توجه به راهکارهای علمی و عملی در برگزاری همایش های علمی

داور یوسف پور در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به نگارش کتاب مدیریت و برنامه ریزی همایش های علمی، گفت: هدف از نگارش این کتاب ارائه تجربیات و اندوخته های علمی و اجرایی سال های متمادی حاصل از برگزاری همایش های علمی متعدد، نیازهای فرهیختگان، پژوهشگران، دانشجویان، مدیران و برنامه ریزان برای استفاده از یافته های علمی و پژوهشی تازه و پیشگیری از انجام هرگونه هزینه های زائد مادی و معنوی، اتلاف وقت و انرژی شرکت کنندگان در همایش ها با استفاده از مدیریت و برنامه ریزی های منسجم، دقیق و سازماندهی مناسب توام با مشارکت و کوشش همه جانبه گروه ها و افراد توانمند، کاردان، متفکر و مجرب بوده است.

وی با اشاره به ارائه راهکارهای پیشنهادی علمی و عملی به منظور برطرف مسائل و معضلات جامعه و کشور در ابعاد گوناگون و رسیدن به هدف اصلی موضوع برگزاری همایش علمی در این کتاب، اضافه کرد: این کتاب مخاطب خاص خودش را دارد، از جمله در راس آنها استاتید، پژوهشگران دانشجویان، مدیران و برنامه ریزان کلان کشور.

یوسف پور توضیح داد: کثرت همایش ها و سمینارهای برگزار شده در کشور نمی تواند موجب مباهات باشد، اما فقدان آنها نیز باعث افتخار نیست، بلکه باید به طور دقیق آنالیز کرد که همایش های برگزار شده با آن همه هزینه های سنگین چه نتایجی در برداشته است و کدام مشکل و معضل جامعه را عملاً مرتفع کرده است.

کارمند دانشگاه محقق اردبیلی اعلام کرد: مطالب این کتاب می تواند نکات ارزشمند و بسیار کلیدی را در مدیریت و برنامه ریزی همایش های علمی برای استفاده وزارت خانه ها و مراکز علمی و پژوهشی به ویژه مدیران کارآمد و توانمند مثمر ثمر باشد، البته در گستره و ابعاد مختلف ملی، کشوری یا منطقه ای و بین المللی مجریان و برنامه ریزان همایش های علمی در حد امکان با مطالعه آن و نصب العین قرار دادن نکات لازم و موارد ریز امور اجرایی با حوصله و دقت و جدی دریافت امور گوناگون همایش ها در هر چه بهتر برگزار شدن همایش کوشش و جدیت کنند.

یوسف پور با اشاره جزئی به مباحث اشاره شده در این کتاب، گفت: در فصل اول کتاب به کلیات و مفاهیم پرداخته شده و در فصل دوم به انواع همایش ها در گستره جغرافیایی و ابعاد مختلف آن اشاره شده و در فصل سوم آئین نامه ها و دستورالعمل ها مورد آنالیز قرار گرفته است. تشکیل کمیته های علمی و اجرایی و توضیح وظایف هر یک از آنها با جزئیات لازم در فصل چهارم مورد آنالیز قرار گرفته که هسته اصلی مطالب کتاب را شامل می گردد.

این پژوهشگر اردبیلی ادامه داد: در فصل پنجم و ششم کتاب به فرآیندهای مدیریت و برنامه ریزی همایش ها با استفاده از فناوری های نوین اشاره شده است بطوریکه مزایای حضور پژوهشگران، دانشجویان در همایش های علمی و استفاده موثر از فن بیان، اصول و فنون تشریفات و راهبردهای علمی و عملی و نکات کلیدی برای برگزاری همایش های پیروز در فصل های هفتم تا نهم مورد بحث و آنالیز قرار گرفته است.

وی توضیح داد: این کتاب به عنوان مرجع علمی و کاربردی علاوه بر یاری به جامعه علمی و دانشگاهی، پژوهشگران و دانشجویان در مقاطع و رشته های تحصیلی مختلف به ویژه علوم ارتباطات، علوم سیاسی، علوم اجتماعی، روابط بین الملل، مدیریت، حقوق بین الملل، هتل داری، روابط عمومی، جهانگردی، کارآفرینی و سایر رشته های مرتبط برای طراحی همایش های علمی پیروز یاری می کند و مطالب آن ضمن به روز بودن، به شیوه ای تنظیم و نگارش شده که استفاده از آن آسان تر و شفاف تر باشد.

لازم به ذکر است کتاب مدیریت و برنامه ریزی همایش های علمی توسط انتشارات دانشگاه محقق اردبیلی منتشر شده است که شامل 9 فصل بوده و در آن به چگونگی و نحوه مدیریت و برنامه ریزی همایش های علمی بطور مشروح و با ذکر جزئیات برگزاری و تشکیل کمیته های علمی و اجرایی پرداخته شده است.

همچنین این کتاب همزمان با هفته پژوهش و فناوری در بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان اردبیل رونمایی شد.

anti6.ir: آخرین خبر | اخبار و مقالات روز دنیا را اینجا بخوانید

aradbld.ir: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 30538

به "ضرورت توجه به راهکارهای علمی و عملی در برگزاری همایش های علمی" امتیاز دهید

1 کاربر به "ضرورت توجه به راهکارهای علمی و عملی در برگزاری همایش های علمی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت توجه به راهکارهای علمی و عملی در برگزاری همایش های علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید