طرح بازسازی بقعه امامزاده حمزه علی بلداجی تصویب شد

به گزارش مهسان بلاگ، مسئول حرائم بناهای تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح بازسازی بقعه متبرکه امامزاده حمزه علی (ع) بلداجی به تصویب رسید.

طرح بازسازی بقعه امامزاده حمزه علی بلداجی تصویب شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، واحد جولایی امروز یکشنبه 6 بهمن 1398 به خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: این طرح در دفتر حفظ و احیای وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تصویب رسیده است.

او اضافه نمود: طرح بازسازی بقعه متبرکه امامزاده حمزه علی (ع) بلداجی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری و با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهیه شده است.

جولایی توضیح داد: پس از آنالیز این طرح در شورای فنی چهارمحال و بختیاری و تصویب در دفتر حفظ و احیای وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وارد مرحله 2 (فاز اجرایی) خواهد شد.

او افزود: بر این اساس بایستی طرح بازسازی بقعه متبرکه امامزاده حمزه علی (ع) بلداجی عین به عین ساخته گردد.

بقعه تاریخی امامزاده حمزه بن علی (ع) بلداجی 24 فروردین سال 1382 با شماره 8225 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده بود، در 19 اردیبهشت 1394 با یک دستگاه لودر تخریب شد. این بقعه ایوان قدیمی و حسینیه های جدیدی را شامل می شده که اوایل بهمن 1393 حسینیه های آن تخریب شد و خسارت زیادی را به ساختمان خشت گلی و تاریخی آن وارد کرد.

بنای اولیه بقعه مربوط به دوره تیموریان تا قاجاریه است.

بقعه تاریخی امامزاده حمزه بن علی (ع) بلداجی بر روی کوهی به نام حمزه علی در 5 کیلومتری شهر بلداجی و 65 کیلومتری شهرکرد واقع شده و به دلیل موقعیت طبیعی، آب و هوای مطبوع و نزدیکی به تالاب بین المللی چغاخور یکی از مهمترین جاذبه های مذهبی و گردشگری منطقه است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 29327

به "طرح بازسازی بقعه امامزاده حمزه علی بلداجی تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح بازسازی بقعه امامزاده حمزه علی بلداجی تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید