عادات و رفتارهای جالب و عجیب چینی ها

به گزارش مهسان بلاگ، عادات چینی ها

اگر قصد سفر به چین را دارید با الی گشت همراه شوید تا شما را با برخی از عادات و رسوم جالب چینی ها آشنا کنیم عاداتی که اگر با آنها آشنا باشید سفر لذت بخش تری را تجربه خواهید کرد:

عادات و رفتارهای جالب و عجیب چینی ها

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

صف ایستادن

اگر در چین دیدید جمعیت زیادی در گوشه ای تجمع کردند بدانید آن ها در صف هستند. اگر در چنین صف هایی گیر کردید چند تکنیک تعیین برای کنار آمدن با این وضعیت وجود دارد.در میان جمعیت بایستید تا زمانی که احساس کنید از شدت فشار وهل در حال له شدن هستید و نفس کشیدن برایتان مشکل شده در این هنگام یک پای خود را از روی زمین بلند کنید و کمی تکان بخورید، این روش مخصوصا در هنگانم خروج از قطار متروخیلی جواب می دهد.تکنیک دیگر این است که به شخص جلویی خود بچسبید.

بیرون غذا خوردن

بسیاری از چینی ها ترجیح می دهند به جای ماندن در خانه در بیرون غذا بخورند. نمایندغذا محله به محله متفاوت است اما همه جا معمولا غذا در وسط میز گذاشته میگردد. برخی از خارجی ها از اندازه کوچک ظرف های چینی ها تعجب زده می گردد، نگران نباشید خود چینی ها هم بخاطر اندازه ظرف ها ناراحت هستند و بخاطر همین در حین غذا پشت سر هم سیگار می کشند.

بازار میوه و تره بار

بیشتر محله های چین بازار میوه وتره بار دارد که می توان در آنجا میوه وو سبزی گرفت . واژه تر اغراق شده نیست چون همه چیز در این بازار با شلنگ آبپاشی می گردد، حتی خود شما. بازارهای میوه تره بار در ساختمان های غیر کلیدی برقرار می شوند .

هایپرمارکت

ممکن است به خوراکی هایی احتیاج داشته باشید که در بازار میوه و تره بار پیدا نمی شوند در این هنگام به سوپرمارکت ها می روید. اگر با چرخ دستی خود به کسی زدید تماس چشمی برقرار نکنید. اگر دیدید زنی خم شده تا داخل چرخ دستی شما را ببیند تعجب نکنید او فقط کنجکاو است ببیند خارجی ها چه چیزهایی میخرند.

اتوبوس

چراغ قرمز اختیاری است و علامت راستا یک طرفه به معنی راستا یک طرفه است مگراینکه اتومبیل من از اتومبیل تو بزرگتر باشد . در خصوص عبور مرور اتوبوس ها پادشاه جاده هستند.

اگر یک خارجی غیر آسیایی باشید مسافران دیگر، تا زمانی که جای دیگری برای نشستن وجود نداشته باشد از نشستن کنار شما اجتناب می نمایند. اتوبوس ها زود پر می شونند و دقیقا زمانی که می خواهید جای خود را به پیرزنی بدهید 90 درجه چرخش می نمایند.

تاکسی

وقتی در چین سوار بر تاکسی هستید همواره یک کارت به همراه آدرس خود داشته باشید تا راننده شما وقتی سرعتش کم می گردد یک چیزی برای نگاه کردن داشته باشد. اگر کارت نداشته باشی راننده خودش را با سیگار کشیدن، حرف زدن با تلفن، دنده عوض کردن و همزمان خوردن چای داغ مشغول می نماید. در هنگام بستن کمربند ایمنی متوجه می شوید کمربندی در کار نیست

خیلی از شرکت های تاکسیرانی از سیستم درجه بندی ستاره ای برای تاکسی ها استفاده می نمایند اگر راننده شما 5 ستاره است یعنی مهارت حرفه ای برای چند کار را با هم انجام دادن دارد. اگر راننده شما صفر یا یک ستاره است باید بدانید که ممکن است تصادف سختی انتظار شما را بکشد.

تصادف

در چین معمول است که اگر تصادفی صورت بگیرد مساله را در همان صحنه تصادف حل می نمایند، به این صورت که شخص مقصر به قربانی پول می دهد. اما هیچ کدام از طرفین قبول نمی نمایند که مقصرند. در این هنگام دو طرف آغاز به نمایش بازی کردن می نمایند، یکی به خسارت های ماشین خود اشاره می نماید انگار که می خواهند برای یک قوری ترک خورده تخفیف بگیرد و سپس تقاضای خسارت اقتصادی خواهند کرد.نهایتا یک نفر کوتاه می آید و تخفیف می دهد تا اینکه سر قیمت توافق حاصل می گردد.اگر شخص خیلی پولدار باشد بخاطر حفظ وجهه خود خسارت طرف مقابل را می دهد حتی اگر مقصر نباشد.

اهمیت وجهه اجتماعی

به نظر می آید که وجهه اجتماعی مهمترین مفهوم فرهنگ چینی و اعتبار شخص است. خیلی از چینی ها با یادگرفتن زبان انگلیسی یا دوست شدن با خارجی ها وجهه اجتماعی پیدا می نمایند و ایناین کارها باعث بالا رفتن وضعیت اجتماعی شخص در چشم همتایانش می گردد. بر عکس برخی از خارجی ها کوشش می نمایند که با تجربیات معتبر مثل شرکت در مهمانی های شاهانه و تعریف آن برای دیگران وجهه کسب می نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16615

به "عادات و رفتارهای جالب و عجیب چینی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادات و رفتارهای جالب و عجیب چینی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید