عادات و علایق وسواس گونه و عجیب مردم در کشور های مختلف
به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران: چیز هایی که مردم علاقه وسواس گونه به آن ها دارند معمولاً قابل پیش بینی هستند؛ از کشش شدید به مواد مخدر گرفته تا رابطه جنسی. ممکن است مردم نسبت به وزن خود یا اینکه چقدر پول دربیاورند و اینکه چطور آن را بیشتر کنند نیز رفتاری وسواس گونه و غیرطبیعی داشته باشند. در بسیاری از کشور ها مردم به دنبال راه هایی برای حل این مسائل هستند. با این وجود برخی کشور ها کشش وسواسی نسبت به برخی چیز ها را به مرحله ای تازه برده و وسواس ها و تمایلات همگانی متفاوتی را ایجاد کرده اند که به هیچ عنوان طبیعی و معمول نیستند. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با کشور هایی آشنا کنیم که به یک چیز خاص عادت وسواس گونه دارند.
10- روس ها به لبخند نزدن علاقه شدیدی دارند
روس ها در لبخند زدن زیاد خوب نیستند. یک روانشناس به نام کیوبا کیرس در آکادمی علوم لهستان آزمایشی در این مورد انجام داد. او در مطالعه خود از هزاران نفر از 44 کشور مختلف خواست که به 8 تصویر از چهره های در حال لبخند زدن و بدون لبخند نگاه نمایند و سپس نظر خود در مورد هوش و صداقت آن ها بیان نمایند. وقتی که نتایج مورد بررسی قرار گرفت، مشخص شد که روس های شرکت نماینده در تحقیق، ادعا کرده بودند که افرادی که در تصاویر لبخند می زدند از لحاظ هوش و صداقت در کمترین جایگاه قرار دارند.
همچنین مطالعه او نشان داد که هرچه جامعه ای فاسدتر باشد احتمال این که لبخند کمتر ارزشمند انگاشته گردد و شخص لبخند زننده غیرقابل اعتماد دانسته گردد بیشتر است؛ و نکته جالب این است که روسیه یکی از کشور های دارای بیشترین مقدار فساد در دنیا است. در رده بندی کشور های دارای بیشترین فساد در بخش عمومی در سال 2017، روسیه در رتبه 135 در میان 180 کشور دنیا قرار گرفت.
9- مردم پاراگوئه به رییس جمهور فراموش شده ایالات متحده علاقه وسواس گونه دارند
بسکمک از روسای جمهور ایالات متحده اگر چه سال ها از مرگشان می گذرد، اما همچنان مشهور هستند؛ اشخاصی مانند آبراهام لینکلن، فرانکلین روزولت و جان کندی. اما مردم پاراگوئه یکی از روسای جمهور ایالات متحده که سال ها پیش از دنیا رفته و در هیچ کجای دنیا و حتی خود ایالات متحده نیز چندان شناخته شده نیست، را به خوبی می شناسند. نام او روثرفورد بی هیز است که از سال 1877 تا 1881 رییس جمهور ایالات متحده بود.
این علاقه وسواس گونه گیج نماینده است مگر اینکه بدانید که در دهه 1860، پاراگوئه در مقابل اتحادی از سه کشور آرژانتین، برزیل و اروگوئه جنگید. همانطور که انتظار می رفت این جنگ برای پاراگوئه خوب پیش نرفت و این کشور بخش های زیادی از خاک خود را به برزیل و آرژانتین واگذار کرد. بعد از جنگ دولت آرژانتین ادعای مالکیت بخش وسیعی از مناطق غیرمسکونی و وحشی شمال پاراگوئه که چاکو نام داشت را کرد. در روزگاری که نه سازمان مللی بود و نه دادگاه بین المللی، دو کشور از ایالات متحده خواستند که این معضل را حل نماید و رییس جمهور هیز به نفع پاراگوئه حکم داد. بدین ترتیب پاراگوئه یک شهر و یک تیم فوتبال را به نام این رییس جمهور نامگذاری کرد. آن ها تصویر صورت هیز را روی تمبر های خود چاپ کرده و مجسمه ای از او در حیاط یک مدرسه ابتدایی در شهر ویلا هیز نصب شد. در حالی که در خود ایالات متحده فردی فراموش شده است، اما هیز به عنوان یک قهرمان در قلب و ذهن مردم پاراگوئه جای دارد.
8- عابرین پیاده در چین به عبور از مناطق ممنوعه علاقه دارند
عبور از عرض خیابان در چین کمی پیچیده است. برای مثال، اگر از راستا ممنوعه ای از عرض خیابان عبور کنید و نه از راستا خط کشی شده مخصوص عابرین پیاده، مقامات عکس شما را روی صفحات نمایش بزرگ سطح شهر به عنوان افراد متخلف منتشر خواهند کرد. اگر بخواهید این عکس برداشته گردد دو انتخاب دارید: یا به مدت 20 دقیقه به یک افسر پلیس کمک کنید یا مقداری جریمه بپردازید.
در شهر دای، ایستگاه های زرد روشنی نصب شده که پای افراد متخلف را با اسپری رنگ می نمایند. این سیستم با سنسور های لیزری کار می کند. اگر زودتر از موعد مقرر از روی خط عابر پیاده عبور کنید پای شما رنگ خواهد شد. علاوه بر این، ایستگاه های مذکور به تکنولوژی تشخیص چهره مجهز است و خیلی زود تصویر شما را روی صفحه نمایش بزرگی که در کنار تقاطع قرار گرفته است به نمایش عموم می گذارد. در سال 2013 این سیستم در بیش از 260هزار مرکز کنترل ترافیک در سطح چین نسب شد.
7- ایرانیان به جراحی زیبایی بینی علاقه ای وسواس گونه دارند
همه ما از این موضوع آگاهیم، اما آمار نشان می دهد که بین سال 2011 تا 2013 بیش از 240هزار جراحی رینوپلاستی قانونی در ایران اجرا شده است. نود درصد کل جراحی های زیبایی در ایران مربوط به زیبایی بینی است به طوری که ایران بالاترین میزان جراحی رینوپلاستی را در دنیا به خود اختصاص داده است. یکی از دلایل رونق جراحی زیبایی بینی در میان زنان ایرانی 20 تا 30 سال این است که به دلیل پوشش سر زنانه، صورت در کانون توجه قرار می گیرد و به همین دلیل زنان بیش از هر قسمت دیگری از بدن خود سعی در بی نقص کردن صورتشان دارند.
6- ایسلندی ها شیفته شیرین بیان هستند
ایسلند با جمعیتی حدود 340هزار نفر با عنوان سرزمین شیرین بیان شناخته می گردد. مردم این کشور علاقه ای دیوانه وار به شیرین بیان دارند به طوری که در تمام پمپ بنزین ها و سوپرمارکت ها انواع آب نبات با مزه شیرین بیان سیاه یافت می گردد. بستنی فروشی ها نیز بستنی شیرین بیان نرم سرو می نمایند که می تواند با یک لایه سخت از همین گیاه پوشانده گردد. همچنین به طور عام، مردم ایسلند علاقه دارند شکلات را در ترکیب با شیرین بیان بخورند. آن ها مقدار بسیار زیادی پودر شیرین بیان، کشمش با لایه ای از شیرین بیان و آدامس و شکلات با پوشش این گیاه دارند.
اما دلیل این همه علاقه وسواس گونه به شیرین بیان در ایسلند چیست؟ در دورانی که اولین مردمان در ایسلند اقامت کردند پرورش گیاه در زمین خشک و آب و هوای سرد این منطقه تقریباً غیرممکن بود. همچنین به دلیل آب های یخ زده ای که در اطراف وجود داشت وارد کردن مواد نیز بسیار سخت و خطرناک بود. اما در این میان گیاه شیرین بیان به راحتی در این شرایط رشد می کرد و خیلی زود جای همه چیز را برای ایسلندی ها گرفت.
5- همه آلمانی ها یک فیلم کوتاه بریتانیایی کمتر شناخته شده را می شناسند
هر ساله در روز قبل از کریسمس، بیش از 17میلیون آلمانی (21درصد از جمعیت کشور) دور تلویزیون های خود جمع می شوند تا یک کمدی 18دقیقه ای مربوط به دهه 1960 تلویزیون بریتانیا به نام شام برای یک نفر (Dinner For One) را تماشا نمایند. داستان این کمدی در یک مهمانی شب رخ می دهد. یک پیرزن دوستانش را برای جشن تولد 90 سالگی اش به شام دعوت می کند. مشکل این است که این دوستان سال هاست مرده اند. از این رو پیشخدمت او مجبور است نه تنها غذا آماده کند بلکه نقش هر یک از دوستان او را نیز بازی نماید که باعث وقوع اتفاقاتی خنده دار می گردد. این سنت تلویزیونی عجیب که دهه هاست در آلمان رواج دارد باعث شده که عبارت آلمانی خاص و بازی هایی با ارتباط با این کمدی در آلمان شکل گیرند.
4- مردم تایوان علاقه خاصی به ماشین های برداشتن اسباب بازی دارند
در تایوان ماشین های برداشت اسباب بازی بر کشور حکومت می نمایند به طوری که تنها در سال گذشته بازی های این چنینی در تایوان سه برابر شده اند. به ادعای وزیر تجارت تایوان، در هر دو سوپرمارکت این کشور یکی از این دستگاه ها وجود دارد به طوری که در سال های اخیر به بزرگترین منبع درآمد اقتصادیاتی تایوان در صنعت سرگرمی تبدیل شده اند. افزایش تعداد این دستگاه های بازی به نحوی بوده که بانک مرکزی این کشور را نیز وادار به عکس العمل کرده تا با تولید سکه های بیشتر به تقاضای بالا برای سکه مورد استفاده در این دستگاه ها پاسخ دهد.
جوایز موجود در این دستگاه ها تنها به عروسک های حیوانات خلاصه نمی گردد، زیرا اخیراً از اقلامی مانند سشوار، لباس زیر زنانه و حتی سبزیجات نیز به عنوان جایزه شانسی استفاده می گردد. بخش از این علاقه به دلایل اقتصادی باز می گردد، زیرا درآمد ها در تایوان نسبتاً ثابت بوده و قیمت این دستگاه های بازی نیز بسیار پایین است. بدین ترتیب مردم برای افزایش درآمد های خود به این دستگاه ها به چشم یک سرمایه گذاری خوب نگاه می نمایند، در حالی که کسانی که از این دستگاه ها استفاده می نمایند آن ها یک وسیله سرگرمی ارزان قیمت می بینند. بدین ترتیب این یک بازی برنده-برنده یا بدون برنده است.
3- آرژانتینی ها به روانکاوی وسواس دارند
آرژانتینی ها کاناپه را دوست دارند، و به طور خاص دراز کشیدن روی آن را. در آرژانتین به ازای هر 194 نفر یک روانکاو وجود دارد که آن ها را با اختلاف در این زمینه در صدر کشور های دنیا قرار داده است. فنلاند با 57 روانکاو برای هر 100هزار نفر در رتبه دوم قرار گرفته است. روانکاوی برای هر شخص معمولی در آرژانتین چنان مهم است که رییس جمهور کنونی کشور نیز مردم را به رفتن نزد روانکاو تشویق می کند. دولت این کشور بر این باور است که روانکاوی و مراجعه به روانپزشک برای باز کردن در ثبات اقتصادی کشور و کاستن از تورم بالا در آرژانتین حیاتی است.
کارشناسان بر این باورند که احساس نیاز آرژانتینی ها به رفتن نزد روانکاو و سردرآوردن از عمق روان خود از این موضوع نشأت می گیرد که اغلب آن ها از خانواده هایی هستند که از اسپانیا و ایتالیا به این کشور مهاجرت کرده اند. در واقع آن ها با مسائل هویتی مواجهند. در دهه 1990، یک عبارت مشهور در مورد مردم این کشور بدین مضمون وجود داشت: آرژانتینی ها ایتالیایی هایی هستند که اسپانیایی صحبت کرده، مانند فرانسوی ها رفتار کرده و فکر می نمایند بریتانیایی هستند.
2- مردم استرالیا شیفته القاب هستند
همه ما از دادن القاب به افراد و فعالیت ها لذت می بریم. برای مثال هر یک از مواد مخدر ده ها اسم در میان افراد متخصص دارد، اما در این میان بهترین القاب متعلق به استرالیایی هاست که علاقه خاصی به نسبت دادن القاب به چیز ها دارند. بر اساس دیکشنری های آکسفورد، مشهورترین واژه ابداع شده در قرن بیست و یکم توسط استرالیایی ها به ما عرضه شده است: سلفی. استرالیایی ها آمبولانس را آمبو و گوشی های همراه را موبو می نامند. در واقع آن ها هر واژه جمعی را به شکل کوتاه شده ادا می نمایند. برخی بر این باورند که علاقه استرالیایی ها به القاب به ارزش های ملی مردمان این کشور مانند دوستی، نزدیکی، غیررسمی بودن و همبستگی آن ها با دیگر مردم کشور بازمی گردد.
1- دانمارکی ها همیشه می خواهند راحت باشند
هنر دانمارکی hygge یک وسواس ملی در این کشور است که از واژه hugga متعلق به قرن شانزدهم این کشور نشأت می گیرد. مردم دانمارک علاقه زیادی به راحت بودن و لذت بردن دارند. در فصل زمستان این هنر دانمارکی در بالاترین حد خود قرار گرفته است. هوا سرد و ناخوشایند بوده و شرایط بیرون مانع از حس hygge می گردد، اما در داخل خانه کنار شومینه، با جوراب های پشمی و هات چاکلت و لیوانی شیر در دست، شرایط بسیار آرام بخش و راحت است. این علاقه به آرامش و راحتی باعث شده که در رده بندی شادی در مقیاس دنیای، مردم دانمارک پس از فنلاندی ها در رتبه دوم شادترین مردم دنیا قرار داشته باشند.
منبع: listverse
منبع: برترین هاbanima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی