علت دریافت 12 درصد سود از وام یک میلیونی چیست؟ ، این وام از اردیبهشت پرداخت می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش تجارت نیوز، علی ربیعی در نشست خبری با تاکید بر اینکه هرگونه سیاست در بازگشایی ها مبتنی بر دیدگاه کارشناسی است، اضافه نمود:کارشناسان ما در حوزه سلامت، بهداشت محیط کار امروز با همکاری اتاق های ذی ربط و تشکل های صنفی انبوهی از پروتکل ها را فراهم کردند.

علت دریافت 12 درصد سود از وام یک میلیونی چیست؟ ، این وام از اردیبهشت پرداخت می گردد

وی ادامه داد : از این پس کار در صنوف و ادارات مبتنی بر پروتکل ها خواهد بود که البته نیازمند آموزش و نظارت هم هست.

ربیعی تاکید نمود: حفظ سلامت و جان مردم توامان در برابر کرونا و عوارض و تبعات ناشی از آن است، ما از جان مردم دربرابر کرونا و تبعات ناشی از آن بر اقتصاد باید محافظت کنیم.

اطلاعات دنیای درباره کرونا ضعیف است

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه دولت مدام در حال رصد شرایط است، گفت: با توجه به شرایط پویای بیماری به اقداماتی که در سطح دنیا صورت می گیرد اشراف داریم. باید در نظر داشته باشیم که اطلاعات دنیای هم در این بیماری ضعیف است.

وی یادآورشد: هدف از اعمال این محدودیت ها ریشه کن کردن بیماری است. دستیابی به چنین هدفی ممکن نیست، مگر با متوازن کردن شرایط بهداشتی کشور و حفظ این توازن در آینده است و فاصله گذاری اجتماعی هم همین هدف را دنبال می نماید.

ربیعی همچنین گفت: ما از روزهای اول شیوع کرونا در دانشگاه ها و موسسات مطالعاتی بهداشتی کارهای گسترده ای برای استفاده از فناوری اطلاعات را دنبال کردیم و این مطالعات در روزهای آینده با تصمیم گیری ها و با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند به بهره می رسد.

وی توضیح داد : در حال حاضر دولت پس از آنالیز پنج سناریویی که پیش رو دارد و با عنایت به تجربه دنیای انتخابی صورت می دهد و آن را به جامعه عرضه می نماید که آموزش های لازم در این زمینه ارائه خواهد شد.

ربیعی افزود: اپلیکیشن ماسک برای حرکت ایمن در جامعه به مردم یاری می نماید و توصیه می کنیم کسانی که موبایل هوشمند دارند از این اپلیکیشن استفاده نمایند تا در امر فاصله گذاری اجتماعی تاثیر گذار باشد.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه ما نیازمند این هستیم که در کنار راه اندازی معیشت مردم، نوعی از زندگی اجتماعی را سامان دهیم که کمترین میزان از شیوع را تجربه کنیم، ادامه داد: باید در محیط کار و ادارات و استفاده از حمل و نقل عمومی به سمت نوعی حرکت سلامت محور حرکت کنیم تا از پیک های احتمالی بیماری عبور کنیم.

وی یادآورشد: رهبری اخیراً بیان کردند که کشور نیازمند پویش اجتماعی در یاری به اقشار آسیب پذیر است. دولت از این مواضع حمایت می نماید و درخواست می کنیم که امروز در جامعه ای که نیازمند به اعتماد به هم و استفاده از سرمایه اجتماعی هستیم، به سمتی برویم که علاوه بر غلبه بر کرونا بر تحریم هم غلبه کنیم.

وی همچنین از برگزاری جلسه ای با مدیریت معاون اول رئیس جمهور و با حضور مدیران نهادهایی مثل ستاد اجرایی فرمان امام، نیروهای مسلح و سایر دستگاه های اجرایی درگیر در مبارزه با کرونا خبرداد.

بخشی از منابع مالی آزاد شده صرف دارو می گردد

سخنگوی دولت در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اقدام آمریکا برای جلوگیری از پرداخت وام به ایران از سوی صندوق بین المللی پول اظهار کرد: آمریکا حق ندارد اقدامات صندوق بین المللی پول را وتو کند، سایر اعضای صندوق هم از اقدام ضد انسانی آمریکا جلوگیری خواهند، ما همواره حق عضویت خود را به صندوق پرداخت نموده ایم و در همه این سال ها هیچ درخواستی هم از صندوق نداشتیم، اما حالا با توجه به شرایط کرونا این درخواست اجرا شده است که اقدام صندوق هم قطعاً در این زمینه انسانی خواهد بود.

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره آزادسازی پول بلوکه شدن ایران در لوکزامبورگ هم ابراز کرد: آمریکا به وسیله دادگاه های خود براساس ادعاهای واهی مبتنی بر کشته شدن شماری در حادثه 11 سپتامبر، منابع بانک مرکزی نزد لوکزامبورگ را توقیف نموده و کوشش نموده بود آن را با حکم دیگری به آمریکا منتقل و آن را متصرف گردد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه با اقدام جدی و حقوقی بانک مرکزی در 11 و 15 فروردین هر دو حکم نقض شد، مطرح نمود: حقوق دانان ما در کنار بانک مرکزی کوشش بسیار زیادی را کردند. به نظرم همین ادعای آمریکا یک نوع شاخص برای قضاوت است. همه ماجرای 11 سپتامبر را می دانیم و تعیین است چه گروهی حمله نموده و برای هیچ کس پوشیده نیست که این حملات مورد پسند ما نبوده و آن را در همان دوره محکوم کردیم.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری اضافه نمود: آزاد شدن منابع و امکان عمل کردن بر بعضی از منابع که تا به امروز آمریکا با فشار بر آنها، اجازه عمل کردن به آنها را نمی داد، امیدواریم بتوانیم از آن منابع برای دارو و زندگی مردم به ویژه غذا، خوراک و نهاده های کشاورزی استفاده کنیم.

ربیعی درباره طرح یک ادعای از سوی یک رسانه فارسی زبان خارج نشین مبنی بر اظهارات رئیس جمهوری در جلسه شورای عالی امنیت ملی پاسخ داد: منبع این خبر رسانه ای است که آنرا واقعا رسانه نمی دانم بلکه یک موسسه خبری عملیات روانی است که با پول تعیین یک کشور ایجاد شده و با پول و سیاست سازمان های اطلاعاتی اداره می گردد.

علت دریافت 12 درصد سود از وام یک میلیونی یارانه بگیران

وی درباره علت دریافت 12 درصد سود از وام یک میلیونی به یارانه بگیران گفت: یک اقدام در یک کشور صورت می گیرد که بعد در اینجا بسیار تکرار و پخش می گردد مثلاً می گویند فلان کشور آنقدر یاری نموده و آنقدر وفور برای مردم ایجاد نموده است در حالی که من با دوستی که در آن کشور زندگی می کرد صحبت کردم و گفت چنین خبری نیست.

سخنگوی دولت یادآورشد: ما در اقتصاد تحریم زده قرار گرفتیم و با کاهش رشد مالی بعد از کرونا هم روبرو خواهیم بود همان طور که حتی کشورهای قدرتمند مالی هم در این زمینه رشد منفی یا کاهش رشد را تجربه کردند و ما هم اگر بعد از کرونا وارد عمل نشویم ممکن است با بیکاری 4 میلیون نفری روبرو شویم.

وی ادامه داد: ما ابتدا در نظر گرفتیم که به 4 میلیون خانوار با درآمد پایین یک میلیون تا دو میلیون به صورت قرض الحسنه پرداخت کنیم که این اتفاق خواهد افتاد و در کنارش به همه یارانه بگیران که آن 4 میلیون خانواده هم شاملش می شوند، گفتیم که وام یک میلیونی با نرخ 12 درصد پرداخت می کنیم.

ربیعی گفت : در هر حال دولت به دلیل تحریم، کاهش قیمت نفت و هزینه مبارزه با کرونا این میزان از وام را با یاری بانک مرکزی که نرخ سود را از 18 به 12درصد کاهش داد که این پول هم برای دولت نبوده است بلکه در اختیار بانک مرکزی بوده است.

وی ادامه داد: ای کاش پول زیاد داشتیم، تحریم نبودیم و می توانستیم نفت بیشتر بفروشیم که با حمایت بیشتر در کنار مردم قرار می گرفتیم و این شرایط را طی می کردیم. اما در حال حاضر از اردیبهشت تسهیلات مربوط به یاری به خانواده ها برای مبارزه با کرونا پرداخت خواهد شد.

خبر تکمیل می گردد…

گروه آبان: گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

مجله کامسا: مجله کامسا | آخرین اخبار و مقالات طراحی لباس

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 44459

به "علت دریافت 12 درصد سود از وام یک میلیونی چیست؟ ، این وام از اردیبهشت پرداخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت دریافت 12 درصد سود از وام یک میلیونی چیست؟ ، این وام از اردیبهشت پرداخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید