علی حسینی در اردبیل دست به وزنه شد

به گزارش مهسان بلاگ، سعید علی حسینی ملی پوش فوق سنگین کشورمان بعد از مدتی غیبت و دوری از تمرینات چند روزی است که در زادگاهش اردبیل دوباره دست به وزنه شده است.

علی حسینی در اردبیل دست به وزنه شد

رضا عباسپور:غیبت سوال برانگیز و عجیب سعید علی حسینی فوق سنگین عنواندار و ارزشمند وزنه برداری ایران بعد از کسب مدال نقره در بازی های آسیایی 2018 اندونزی به واقع تا به امروز که بیش از یکسال از آن موقع می گذرد، تقریبا به اتفاقی غیر قابل پیش بینی و حاشیه ساز برای تیم ملی وزنه برداری و این وزنه بردار تبدیل شده بود. غیبتی غیر قابل توجیه که البته هیچ یک از اعضاء کادرفنی و مسئولین فدراسیون نیز از چندو چون آن خبری نداشتند. اما اینطور که معین است گویا علی حسینی به زادگاهش بازگشته و با شرایطی جدید در اردبیل تمریناتش را مجددا شروع نموده است.

البته داستان غیبت های عجیب و غریب سعید علی حسینی خیلی هم موضوع غیر قابل فهم و دست نیافتنی برای فدراسیون نشین ها و کادرفنی تیم ملی وزنه بردار بزرگسالان نبود که آنها با مصاحبه های چالشی خود اینگونه فضای رسانه ای را نسبت به حضور نداشتن سعید علی حسینی و غیبتش در اردوهای تیم ملی را به وجود آوردند. زیرا بعد از بازی های آسیایی 2018 اندونزی کاملا از حواشی اردوی آماده سازی تیم ملی، صحبت های چالشی و نسبتا تند سرمربی تیم ملی وزنه برداری و نیز بعضی موارد حاشیه ای پشت پرده معین و واضح بود که بعد از خداحافظی بهداد سلیمی، شاید بعضی دوست نداشتند که سعید علی حسینی تبدیل شود به مرد شماره یک دسته فوق سنگین وزنه برداری ایران. زیرا با توجه به خداحافظی بهداد از دنیای قهرمانی و شرایط بسیار خوب رکوردی سعید علی حسینی در دسته وزنی جدید (109+ کیلوگرم) خیلی دور از انتظار نبود که سعید علی حسینی را در این دسته وزنی ملی پوش شماره یک تیم ملی وزنه برداری ایران برای حضور در رقابت های گزینشی المپیک، رقابت های جهانی 2019 و در نهایت یکی از دو نماینده وزنه برداری ایران در بازی های المپیک 2020 توکیو دانست. با این حساب اما گویا بودند افرادی که خیلی تمایلی به وقوع این اتفاق و تعبیر آن با کسب مدال هایی خوش رنگ در رقابت های جهانی 2019 تایلند و بازی های المپیک 2020 توکیو نداشتند. به همین دلیل نیز با توجه به موانعی که پیش پای ملی پوش عنواندار و فوق سنگین کشورمان در اردوی تیم ملی گذاشته می شد، سعید گویا تصمیم گرفت فکری اساسی برای آینده ورزشی خود با این شرایط سخت و موانع موجود کند. احتمالا نیز همین موضوع باعث شد تا علی حسینی حتی با توجه به وضعیت حاکم بر اردوهای تیم ملی تصمیم بگیرد حتی به رغم دعوت رسمی به اردوهای آماده سازی تیم ملی وزنه برداری خودش را به هر شکلی شده از چشم مخاطبانش دور نگه داشته و در جهت وزنه برداری تا زمانیکه با خودش سر یکسری دغدغه های شخصی کنار نیامده آفتابی نشود.

سعید علی حسینی سوای مصدومیت های جدی که بعد از بازگشت مجدد به دنیای وزنه برداری بر بدن او وارد شده است، در خصوص مسائلی که بعد از بازگشت مجددش به اردوی آماده سازی تیم ملی تجربه نموده است خیلی تو دار بود و خیلی در این گونه موارد سر به گلایه برنداشت و با کسی به گلایه سخن نگفت. اما از نوع رفتار و واکنش های سعید معین و واضح بود که این وزنه بردار عنواندار قطعا بخاطر اعتراض به یکسری مسائل تصمیم گرفته روزه تحریم و نیامدن به تمرینات تیم ملی را به عنوان یک روش ایدئولوژی برای جهت پیش روی خود انتخاب کند! همین هم موجب شد تا برآورد ها و مباحث کارشناسی متفاوتی در خصوص این وزنه بردار گفته و شنیده شود.

به هر حال اما سعید علی حسینی سرمایه ناب وزنه برداری ایران به شمار می رود. وزنه برداری توانمند و پرانرژی که همین یکی دوسال گذشته در دوره محرومیت او، حسرت داشتنش را در دل داشتیم. اما حالا که این وزنه بردار را صحیح ، سلامت و روپا برای کسب مدال های خوش رنگ در دنیای وزنه برداری داریم چرا باید با دست خودمان و تنها بخاطر بعضی مسائل پشت پرده با این وزنه بردار توانمند و خوش تکنیک رفتاری تلخ داشته باشیم؟ در نهایت نیز بدون اینکه به دردلش گوش بدهیم در خصوص او یکطرفه قضاوت کنیم؟

مجموع علی حسینی در اندونزی بیشتر از نقره المپیک ریو

حقیقت مطلب این است که سعید علی حسینی خودش هم خوب می داند که حتی با وجود حضور وزنه بردار گردن کلفت و قدرتمندی مثل تالاخادزه گرجستانی در دسته فوق سنگین و خیز او برای کسب دومین مدال طلایی رنگش در دسته فوق سنگین بازی های المپیک 2020 توکیو، او برای رسیدن به مدال طلای المپیک جهتی سخت و پر پیچ و خم پیش رو دارد و کسب مدال طلا در المپیک آینده کار بسیار سختی برای او و همتایانش در این وزن به شمار می رود. البته آمار بازی های المپیک دوره قبل یعنی بازی های 2016 ریو این راه برای سعید علی حسینی نسبت به بقیه هم قطارانش در دسته وزنی 109+ کیلوگرم سهل تر به نظر می رسد. زیرا با نیم نگاهی به آخرین رکوردهای ثبت شده توسط سعید در بازی های آسیایی 2018 اندونزی (208 یک ضرب، 248 دوضرب و مجموع 456کیلوگرم) و مقایسه آن با رکوردهای یکضرب، دوضرب و مجموع ثبت شده در بازی های المپیک 2016 ریو(یکضرب 210، دوضرب 241 و مجموع 451 کیلوگرم) توسط نایب قهرمان المپیک، معین می شود که سعید علی حسینی حتی با همین رکورد مجموعی که برای خود در بازی های آسیایی 2018 اندونزی ثبت کرد، می تواند حداقل اگر شرایط طلایی شدن را با توجه به حضور (لاشا تالاخادزه) وزنه بردار قدرتمند گرجستانی ها ندارد، صاحب مدال نقره یا برنز بازی های المپیک 2020 توکیو شود.

نام علی حسینی جزو فهرست 20 نفره آسیایی

به نظر می رسد مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا آخرین فرصت علی حسینی برای بازگشت به کورس رقابت و شروع رقابتش برای کسب سهمیه حضور در المپیک 2020 توکیو باشد.غیبت سعید علی حسینی در دور جدید تمرینات تیم ملی، تقریبا شائبه خداحافظی او از دنیای قهرمانی را پررنگ تر از قبل نموده بود.

علی حسینی پس از عدم حضور در رقابت های جهانی عشق آباد و در پی آن غیبت در قطر کاپ و کاپ پادشاهی تایلند، بخاطر بی تمرینی و غیبت در اردوهای آماده سازی تیم ملی قرار نیست در جام فجر هم وزنه بزند و با این حساب تا امروز او که یکی از امید های اصلی وزنه برداری برای کسب مدال در بازی های المپیک 2020 توکیو به شمار می رود، برخلاف دیگر مدعیان تیم ملی در هیچ یک از رقابت های گزینشی حضور پیدا ننموده است. طبق قوانین جدید فدراسیون جهانی (IWF) هر وزنه برداری که سهمیه المپیک را می خواهد باید در 6 میدان گزینشی حاضر شود.اما بازهم به رغم اینکه سعید در دو مرحله قبلی اردوها حاضر نشده است، اینطور شنیده می شود که کادرفنی تیم ملی نام او را در لیست اولیه و 20 نفره مسابقات آسیایی 2019 چین قرار دادند.

سعید به اردوی تیم ملی برمی شود

در شرایطی که براساس مصاحبه های منتشر شده از سوی مسئولان و دست اندرکاران فنی تیم ملی وزنه برداری اینطور به نظر می رسد که آنها تا به امروز خبری از شرایط فعلی سعید علی حسینی فوق سنگین عنواندار کشورمان ندارند، بعضی شنیده ها حاکی از آن است که سعید علی حسینی بعد از دور نسبتا طولانی با تمرینات وزنه و اردوی آماده سازی تیم ملی، مجددا در زادگاهش اردبیل دست به وزنه شده و تمریناتش را با شرایط جدید و فضایی متفاوت با آنچه قبل و بعد از بازی های آسیایی 2018 اندونزی داشت مجددا برای بازگشت به شرایط ایده ال و حضور در اردوی آماده سازی تیم ملی شروع نموده است. سعید گویا در اردبیل با راهنمایی پدرش عزیز علی حسینی برنامه های تمرینی خود را دوباره از سر گرفته و برای بازگشت به شرایط استاندارد قبلی با انگیزه بیشتر کوشش می نماید. حالا جالب است که چطور می شود او در اردبیل تمریناتش را شروع نموده است اما هنوز نه کادرفنی از دست به وزنه شدن او اطلاع دارد و نه مسئولان فدراسیون!

5- 1

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5857

به "علی حسینی در اردبیل دست به وزنه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی حسینی در اردبیل دست به وزنه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید