سرپرست کاروان ایران: ورزشکاران المپیکی تا آخر فروردین باید واکسینه شوند

به گزارش مهسان بلاگ، تعداد واکسن محدود به کاروان نیست بلکه حریف های تمرینی ورزشکاران، مربیان و هر فردی که در اردو بسر می برد را شامل می گردد و باید تا سه ماه قبل از اعزام ورزشکاران را واکسینه کرد .

سرپرست کاروان ایران: ورزشکاران المپیکی تا آخر فروردین باید واکسینه شوند

سرپرست کاروان ایران به المپیک 2020 توکیو می گوید که ورزشکاران اعزامی را تا سه ماه قبل از اعزام باید واکسینه کرد و ازاین منظر تا آخر فروردین ماه باید انجام گردد.

به گزارش ایرنا؛ سید نصرالله سجادی نخستین سرپرست کاروان ایران در بازی های المپیک پس از انقلاب است که پس از سرپرستی بازی های المپیک 1988 سئول ، 1996آتلانتا، 2004 آتن و 2008 پکن، اکنون برای پنجمین بار سرپرست کاروان ایران در المپیک 2020 توکیو را برعهده دارد.

سجادی که 7 مهر 1392، در حکمی از سوی سید رضا صالحی امیری، سرپرست وزارت ورزش و جوانان به عنوان معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای در این وزارتخانه منصوب شده بود و در دوران مدیریت محمود گودرزی وزیر وقت ورزش و جوانان نیز در این سمت فعالیت داشت با استعفای گودرزی در 26 آبان ماه 1392 برای مدت کوتاهی سرپرستی این وزارت خانه را برعهده گرفت.

وی اکنون عضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران است و از سال 1370 تا 1395 هم عضو شورای المپیک آسیا بوده و از سال 1373 تا امروز به عنوان مدرس المپیک سولیداریتی کمیته بین المللی المپیک فعالیت دارد.

معاون پیشین وزیر ورزش که کمتر در محافل رسانه ای مصاحبه می نماید، اما به پای گفت و گو با ایرنا نشست و درباره آخرین شرایط بازی های المپیک و کسب سهمیه و حضور ورزشکاران ایران در این رویداد دنیای سخن گفت که متن آن را در زیر بخوانید:

با وجود اطمینان کمیته بین المللی المپیک از برگزاری بازی های 2020 توکیو اما احتمال تعویق دوباره وجود دارد؟

در تاریخ بازی های المپیک تنها سه دوره بود که برگزار نشد، المپیک تابستانی1916 برلین به دلیل جنگ دنیای اول و المپیک زمستانی 1940 هلسینکی به دلیل جنگ دنیای دوم و 1944 لندن. اکنون به دلیل پاندومی کرونا که دنیا درگیر آن است و تا برگزاری این رویداد دنیای کمتر از پنج ماه فرصت نمانده، سخنی از برگزار نشدن این رویداد مطرح نشده است. از طرفی فاصله برگزاری بین المپیک توکیو تا المپیک زمستانی 2022 پکن حدود هفت ماه است که با توجه به این موضوع توماس باخ رییس آی .او.سی گفته ما بزودی در اوایل بهار تصمیم گیری قطعی برای برگزاری یا برگزار نشدن این 2 المپیک می گیریم.

هرچند در سه نشستی که کمیته برگزاری بازی ها با سرپرستان کاروان ها داشته، از اعلام آمادگی میزبان در پرپایی این رویداد تاکید نموده است.

با وجود بلاتکلیفی شرایط ناپایدار کرونا و نگرانی مردم توکیو یعنی احتمال لغو یا برگزار نشدن المپیک وجود دارد؟

صحبتی از تعویق دوباره بازی ها نیست زیرا به فاصله چندماه فصل عوض می گردد و به المپیک زمستانی هم نزدیک خواهد شد اما در صورت برگزار نشدن می رود تا المپیک پاریس.

چه زمانی این تصمیم تعیین می گردد؟

در اوایل بهار تصمیم نهایی در این باره اعلام می گردد. البته از شهریورماه سال گذشته کمیته ای ویژه با حضور نمایندگان کمیته بین المللی المپیک، دولت ژاپن و سازمان بهداشت دنیای برای همین موضوع تشکیل شده که به طور دایم شرایط کرونایی در کشور میزبان به بخصوص توکیو را رصد می نماید و این کمیته کارشناسی و تصمیم ساز است که اطلاعات درباره کشور میزبان را مطرح می نماید.

اکنون موجی در ژاپن از سوی مردم توکیو ایجاد شده که المپیک برگزار نگردد و اگر این فراگیر گردد کار برای برگزارنمایندگان سخت می گردد.

با وجود فراوری انبوه واکسن آیا پروتکل میزبان مبنی بر تست کرونا تا 72 ساعت قبل از اعزام به قوت خود باقی است؟

با رعایت همه پروتکل کاروان های اعزامی تا 72 ساعت قبل از اعزام باید تست بدهند و در فرودگاه توکیو هم تست می گیرند که اگر تست ورزشکاری مثبت باشد 15 روز در مکانی قرنطینه است حال به مسابقه می رسد یا نه.

همچنین سه ماه قبل از شروع بازی ها ورزشکاران باید واکسن زده باشند. البته میزبان اعلام آمادگی کرد در صورتی که از طرف دولت ها مشکل و منعی نباشد هرکسی تقاضای واکسن کند ارسال می کنیم زیرا دولت ها هستند که مجوز ورود واکسن به کشور خارجی را می دهند.

حال درخواست واکسن برای ورزشکاران داده شده است؟

بله. درخواست به کشور میزبان هم دادیم حتی آن زمان که قرار بود بازی های ساحلی ساینا برگزار گردد به چین کشور میزبان درخواست دادیم و وزارت ورزش هم درخواست تهیه واکسن برای ورزشکاران را به وزارت بهداشت داده است.

با توجه به ورود واکسن کرونا به کشور ورزشکاران واکسینه می شوند؟

صد درصد به دنبال واکسینه شدن آن ها هستیم که این بستگی به ستاد مقابله با کرونا در کشور دارد زیرا آنها اولویت بندی و بر اساس آن توزیع می نمایند و امیدواریم انجام گردد.

یعنی تا فروردین ماه واکسینه می شوند؟

تصمیم با ستاد کرونا است

این واکسن تنها برای ورزشکاران اعزامی است؟

تعداد آن محدود به کاروان نیست بلکه حریف های تمرینی ورزشکاران، مربیان و هر فردی که در اردو بسر می برد را شامل می گردد و باید تا سه ماه قبل از اعزام ورزشکاران را واکسینه کرد . باید تا آخر فروردین ماه انجام گردد زیرا واکسینه شدن در دستور کار آنهاست.

تاخیر در زمان برگزاری این رویداد چه تهدید و چه فرصتی برای ورزشکاران فراهم کرد؟

کرونا وقفه ایجاد کرد که در نتیجه زمان رویداد و حتی رقابت های کسب سهمیه را به تعویق انداخت. این اتفاق برای بعضی فرصت ایجاد کرد از این منظر که برای ورزشکاران آسیب دیده مانند حسن یزدانی سهراب مردادی و حمیده عباسعلی باعث شد تا خود را بازسازی نمایند.

پس ورزشکاران با این تاخیر در برگزاری کاملا آماده هستند؟

از نظر حضوردر رویداد المپیک آماده هستند و برای آمادگی جسمانی هشت هفته کافی است البته به تشخصیص مربیان بستگی دارد اما در اوج آمادگی هستند. امیدواریم در سالی که هستیم فراگیری کرونا کاهش یابد تا ادامه رقابت ها برای کسب سهمیه ها برگزار گردد. تا به امروز 43 درصد ورزشکاران اعزامی دنیا به توکیو سهمیه کسب کردند.

تا به امروز چند سهمیه کسب شده و شانس کسب سهمیه در چند رشته را داریم؟

تا به امروز 52 سهمیه در 11 رشته کسب شده است که شانس کسب سهمیه در چهار رشته دیگر وجود دارد.

پیش بینی ستادعالی بازی ها برای کسب سهمیه ها چقدر بوده است؟

براساس رشته است نه تعداد. در وزنه برداری ، دوومیدانی و کُشتی همه پیش بینی ها براساس نظرات فدرسیون ها بیان می گردد و اطلاعات ما هم براساس تحلیل های فدراسیون هاست.

در این دوره از رویداد المپیک به غیر از رشته های همواره مدال آور، رشته ایی هست که مدال خوشرنگ کسب کند؟

امیداری براساس تحلیل خود فدراسیون هاست که از رشته ها دارند به عنوان نمونه شمشیربازی امیدوار است که روی سکو برود. از طرفی نیمی کسب سهمیه نکردند و انتخاب نشدن. که اگر انتخاب می شدند تا حدودی قابل پیش بینی بود. کمیته بین المللی المپیک در راهبرد جدید خود به رشته دیگر که مورد علاقه جوانان است فرصت می دهد.

در المپیک توکیو پنج رشته بیشتر اضافه شد مانند موج سواری، اسکیت برد، صخره نوردی، بسکتبال سه در سه و کاراته که یکبار به این المپیک راه یافت. باخ تاکید دارد که المپیک را به سمت ارزان شدن راهنمایی کند.

پایان لباس کاروان چه شد؟

پنج طرح انتخاب شد که از بین آن طرح نهایی برگزیده می گردد.

نصرالله سجادی تا کی در عرصه ورزش به فعالیت خود ادامه خواهد داد؟

تا موقعی که نیاز داشته باشند به کشور خدمت می کنم. کار و حرفه ام ورزشی است و تا زمانی که در سلامت باشم به فعالیت خود ادامه می دهم چه در سازمان رسمی یا غیر رسمی. من با ورزش عظیم شدم و برای من هزینه شده است و به این عرصه هم خدمت می کنم.

1400 را برای ورزش ایران چگونه تصور می کنید؟

در کشور ما با تغییر دولت خیلی مسایل عوض می گردد باید دید چه دولتی روی کار می آید و تفکر آن نسبت به ورزش چگونه است. هر فردی در این مسند قرار بگیرید بیشتر از ورزش حمایت کند زیرا مورد علاقه عموم است و به این علاقه مندی هم پاسخ لازم داده گردد.

سید نصرالله سجادی سابقه طولانی در مدیریت بخش های مختلف ورزشی را در کارنامه خود دارد که در شروع فعالیت دولت یازدهم از سوی رئیس جمهوری برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به مجلس نهم معرفی گردید.

دبیرکلی کمیته ملی المپیک در سال های 71 تا 75، معاون و مدیرکل تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، ریاست فدراسیون فوتبال، قائم مقام سازمان تربیت بدنی، معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تربیت بدنی، عضو هیات رئیسه و خزانه دار کمیته ملی المپیک به مدت هشت سال، عضو کمیته اقتصادی در شورای المپیک آسیا به مدت بیش از 20 سال، عضو کمیته هماهنگی بازی های آسیایی ماکائو 2007 در شورای المپیک آسیا به مدت 2 سال، سرپرست کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی 1986 سئول، 1990پکن، 1994هیروشیما، 1998بانکوک،2006دوحه و 2018 اندونزی به مدت 6دوره، سرپرست کاروان ورزشی ایران در بازی های المپیک زمستانی 2002، سرپرست کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی زمستانی آموری 2003 و سرپرست کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی داخل سالن بانکوک در سال 2005از جمله سوابق مدیریتی ورزشی سجادی است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: عصر ایران
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 80813

به "سرپرست کاروان ایران: ورزشکاران المپیکی تا آخر فروردین باید واکسینه شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرپرست کاروان ایران: ورزشکاران المپیکی تا آخر فروردین باید واکسینه شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید