عکس های کاخ تازه رئیس جمهور ترکیه؛ همسر اردوغان: کم بخورید!

به گزارش مهسان بلاگ، عکس هایی از کاخ تابستانی نو رئیس جمهور ترکیه در مارماریس به طور اشتباهی در اینترنت منتشر شده است. این عکس ها خشم مردمی را که از بحران اقتصادی کشورشان رنج می برند برانگیخته است.

عکس های کاخ تازه رئیس جمهور ترکیه؛ همسر اردوغان: کم بخورید!

اردوغان و کاخ هایش؛ موضوعی که در سال های اخیر هر از گاهی خبرساز شده و سپس به دست فراموشی سپرده شده است.

روز جمعه نشریه آلمانی تاگس اشپیگل درگزارشی به این موضوع پرداخته است. بر اساس این گزارش، سفیک بیرکیه، معمار معروف ترک که پیش تر کاخ ریاست جمهوری آنکارا را طراحی کرده، ده عکس از طرح های خود برای کاخ تازه رجب طیب اردوغان در ساحل مارماریس را در وبسایت شخصی خود منتشر کرده است.

به گزارش دویچه وله، روزنامه سوزجو (Sözcü) که به نیروهای اپوزیسیون نزدیک است، این عکس ها را بازنشر داده و به بحث پیرامون تجمل گرایی رئیس جمهوری ترکیه دامن زده است.

به گزارش تاگس اشپیگل، بیرکیه این عکس ها را اشتباهی در وبسایتش گذاشته و اکنون آنها را برداشته است.

تقلید از سلطان های عثمانی

رسانه های ترکیه نوشته اند که کاخ تازه اردوغان در مارماریس دو سال پیش ساخته شده و جزییات آن تا به امروز مانند یک عملیات سری دولتی فاش نشده است.

تصاویر منتشرشده یک ساختمان دو طبقه در حومه شهر را نشان می دهند که به سبک نئوعثمانی ساخته شده و حدود 300 اتاق، یک استخر بزرگ و یک ساحل اختصاصی دارد.

بر اساس گزارش ها، برای این کاخ تابستانی 62 میلیون یورو هزینه شده است - به احتمال زیاد از خزانه دولت.

اردوغان در سال 2014 به کاخ ریاست جمهوری در خارج از مرکز آنکارا نقل مکان کرد. ایجاد کاخی با هزار اتاق انتقادهای زیادی را برانگخیت، بیش از هر چیز به این دلیل که در منطقه ای جنگلی و با عدم رعایت مقررات حفاظت از محیط زیست ساخته شده و بیش از 615 میلیون دلار هزینه برداشته است.

کاخ سفید آنکارا

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، به مقر تازه خود کاخ سفید در آنکارا نقل مکان کرده است. کاخ سفید ترکیه هزار اتاق دارد. این کاخ دارای اتاق هایی است که امکان شنود در آن ها نیست و مقر فرماندهی آن در برابر بمب اتمی هم مقاومت می کند. این بنا به رغم مخالفت های وسیع در ترکیه ساخته شده است.

سپتامبر سال گذشته میلادی هم رسانه های ترکیه گزارش دادند که اردوغان سودای ساخت یک کاخ چندمیلیونی دیگر در شمال دریاچه وان را در سر می پروراند که قرار است یادآور کاخ قبادآباد متعلق به سلطان علاالدین کی قباد، یکی از پادشاهان سلجوقی در قرن 13 میلادی باشد.

به گفته مقامات دولتی ترکیه، محوطه این کاخ همان جایی است که در آن سلطان آلپ ارسلان پس از پیروزی بر امپراتوری بیزانس در نبرد ملازگرد در سال 1071 چادر خود را برافراشت.

توصیه همسر اردوغان: کم بخورید!

تقریبا هم زمان با انتشار عکس های قصر تابستانی اردوغان در مارماریس، همسر او امینه، از مردم کشورش خواست، از حجم وعده های غذایی خود بکاهند و کمتر خرید کنند.

فراخوان همسر رئیس جمهور با واکنش شدید مردم روبرو شد، زیرا ترکیه در بحران اقتصادی شدیدی به سر می برد، بسیاری از شهروندان با حقوق عادی خود توان گذران زندگی را ندارند، به دلیل نرخ بالای تورم قیمت مواد غذایی به شدت افزایش یافته و پاندمی کرونا هم فشار مضاعفی بر اقتصاد این کشور وارد کرده است.

بر اساس آمار رسمی از هر پنج شهروند این کشور، دست کم یک نفر زیر خط فقر زندگی می کند.

، ایسنا

مجله ابوذریون: نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

عکسفا: مجله عکسفا، عکسها و رویدادهای اخیر دنیا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 90784

به "عکس های کاخ تازه رئیس جمهور ترکیه؛ همسر اردوغان: کم بخورید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس های کاخ تازه رئیس جمهور ترکیه؛ همسر اردوغان: کم بخورید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید