غذاهایی که باید در مالزی امتحان کنید

به گزارش مهسان بلاگ، مالزی یک کشور چند جمعیتی است و شاید تنوع دستور های پخت،نشاءت گرفته از همین امر باشد. آنچه که در همه غذاهای مالزیایی به چشم می خورد، ترکیب جالب موادی است که در تهیه این غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه 10 غذای برتر این کشور را به شما معرفی می کنیم که حتماً باید در سفر خود امتحان کنید.

غذاهایی که باید در مالزی امتحان کنید

1. برگ موز

چتینادی، سبک آشپزی هندی است که از جنوب هند به مالزی آمده است و شما می توانید این سبک غذایی را در مالزی امتحان کنید. اگر به غذاهای برنجی علاقه مند باشید بدون شک از چلو برگ موز (Banana Leaf) لذت خواهید برد. در این غذا برنج سفید به همراه برگ موز، مجموعه ای از سبزیجات، گوشت یا ماهی زردچوبه زده شده، ترشی و پاپادوم سرو می شود. این غذا گاهی هم به همراه آبگوشت زردچوبه و بدون گوشت برای گیاهخواران پخته می شود زیرا در اصل به گیاهخواران هندی تعلق دارد.

2. ناسی داگانگ

ناسی داگانگ (Nasi Dagang) یکی دیگر از غذاهای خوشمزه مالزیایی است که از برنج بخار پز شده در شیر نارگیل، زردچوبه و چند ترکیب دیگر نظیر ذرات سرخ شده نارگیل، جو، تخم مرغ آب پز و ترشی سبزیجات درست می شود. ناسی داگانگ یک صبحانه مشهور در مناطقی مانند ترنگانو (Terengganu) و کلانتان (Kelantan) است. مشهورترین نوع این غذا در منطقه ترنگانو از ناحیه ای به نام کامپونگ لدانگ (Kampung Ladang) تهیه می شود.

3. باکوته

باکوته (Bakuteh) معادل چینی عبارت چای گوشت استخوان است که به بیان ساده با پختن گوشت دنده در آبگوشت سبزیجات و برخی از ادویه ها (مانند بادیان ختایى، دارچین، میخک، گیاهان عطری، دانه رازیانه و سیر) برای مدتی طولانی تهیه می شود؛ اگرچه که برخی از افراد آن را با ترکیباتی از قارچ و سبزیجات هم می پزند.

4. هوکین می

هوکین می (Hokkien Mee - یا همان رشته زرد سرخ شده چینی) طرفداران زیادی در شهر کوالالامپور دارد. این غذا درواقع ترکیبی از رشته های ضخیم زرد رنگ است که به همراه گوشت، نان شیرینی، کلم، سرپاور و ادویه بر روی آتش ملایم پخته می شود. این غذا معمولاً قبل و بعد از شب گردی های طولانی به عنوان شام و البته گاهی هم در طول روز میل می شود.

5. رشته سانگ هار

نودل سانگ هار (Sang Har) ترکیبی از میگوهای تازه رودخانه ای است که به روش آشپزی کانتونى (Cantonese cuisine) در آبگوشت غلیظ تخم مرغ پخته می شود. ترکیب میگو با سس مایع تخم مرغ باعث می شود که این غذا طعمی واقعا شگفت انگیز را به خود بگیرد.

6. ساتای

ساتای (Satay) به غذای یاکیتوری در ژاپن ، شیش کباب در ترکیه، چوان در چین و سوساتی در آفریقای جنوبی شباهت دارد. گوشت کباب شده بر روی سیخ همیشه یک غذای ساده ولی بسیار خوشمزه بوده که خاطرات بسیاری را برای شما زنده می کند. رنگ این غذا به خاطره زردچوبه آن است. ساتای در کنار سس و یا آبگوشت بادام زمینی، پیاز و کیک برنجی می تواند یک وعده غذایی فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان بیاورد. این غذا همه مواد غذایی مفید را در یک نسبت مناسب به شما می دهد.

7. ناسی کندر

اگر که به غذاهای برنجی علاقمند هستید ناسی کندر (Nasi Kandar) غذای دیگری است که حتماً باید آن را امتحان کنید. ناسی کندر در شمال مالزی طرفداران زیادی دارد و در اصل از ایالت پیانگ (Penang) گرفته شده است. این غذا درواقع برنج بخارپز است که می توان آن را به صورت ساده یا با کمی ادویه مانند زردچوبه به صورت تنهایی و یا به همراه گوشت مرغ، گوسفند، گوساله، ماهی، میگو و یا سرپاور و یا گیاهانی مانند کدو، بادمجان و یا بامیه سرو کرد.

8. چارسیو رایس

چارسیو رایس (Charsiew Rice) یکی دیگر از غذاهای خوشمزه مالزی است که به صورت تکه های گوشت بدون استخوان به سیخ زده می شود و در ترکیب با محلولی از عسل، پودر پنج ادویه، سس سویا و سس هویزین پخته می شود؛ گاهی هم برای قهوه ای کردن سطح روی این غذا از ترکیب ادویه و آب شکر استفاده می شود.

9. تانجانگ توالانگ

تانجانگ توالانگ (Tanjung Tualang) غذایی محبوب از ناحیه پراک (Perak) مالزی است که با میگوهای تازه رودخانه ای پخته می شود. این غذا در واقع بهترین خوراکی قابل تهیه با جانوران سخت پوست دریایی است و تا حدی شهرت دارد که ساکنین کوالالامپور برای خوردن آن زحمت یک سفر 2 ساعته تا پراک را به جان می خرند. برای پختن این غذا، میگوی تازه را بعد از 5 دقیقه نگهداری در یخ با ادویه های مختلف سرخ می کنند و سپس در آب شیرین می گذارند تا مزه ای شیرین به خود بگیرد.

10. ناسی لماک

ناسی لماک (Nasi Lemak) برنجی سفید است که در شیر نارگیل بخارپز و سپس در برگ موز پیچیده و سرو می شود. گاهی برای معطر کردن این غذا آن را در ترکیب با برگ پاندانوس و زنجبیل می پزند. ناسی لماک را با معمولاً با سس تند، تخم مرغ آب پز شده، تکه های خیار، بادام زمینی سرخ شده، گوشت مرغ، ترشی سبزیجات و گوشت گاو سرو می کنند.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: گردشبان
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 70730

به "غذاهایی که باید در مالزی امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهایی که باید در مالزی امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید