فارس من، آمریکا در بازداشت استاد ایرانی قوانین خود را هم نقض نموده است

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: طبق قانون آمریکا امکان بازداشت بلندمدت متهم بدون برگزاری دادگاه وجود ندارد که به دلیل نبود کیفرخواست قابل دفاع، دادستان و پلیس فدرال بیش از 10 ماه است دادگاه استاد ایرانی بازداشت شده را به تعویق انداخته اند.

فارس من، آمریکا در بازداشت استاد ایرانی قوانین خود را هم نقض نموده است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، مدتی است که یک استاد ایرانی در بازداشت غیرقانونی دولت آمریکا به سر می برد.

فارس مرتب وضعیت این استاد را پیگیری می نماید و کاربران هم در فارس من خواهان پیگیری این موضوع شده اند و نسبت به سکوت جوامع حقوق بشری و رسانه ها برای آزادی دکتر مسعود سلیمانی اعتراض دارند.

محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در پاسخ به خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران در باره آخرین وضعیت استاد ایرانی این دانشگاه که در آمریکا بازداشت شده، گفت: چند نفر از اساتید مهم ایرانی در آمریکا گرفتار شده اند و استاد سلیمانی رئیس انجمن خون شناسی کشور از جمله این افراد است.

وی گفت: این فرد که با ویزای معتبر برای فرصت مطالعاتی در یک موسسه معروف و تخصصی راهی آمریکا شده بود، در فرودگاه دستگیر شد و با رفتار توهین آمیز به زندان آتلانتا منتقل شده و در بند عمومی در مجاورت خلافکاران عادی آمریکا نگهداری می گردد.

وی گفت: در این مدت دادستان و پلیس فدرال آمریکا به دنبال تهیه پرونده و دادخواست برای وی بوده اند و این اتهام را وارد کردند که فلان داروی هورمون رشد را سفارش داده که البته این دارو حتی جزو قوانین تحریم نبوده و به دست استاد ایرانی هم نرسیده است.

به گفته احمدی، این استاد احتیاجمند مصرف داروی خاصی برای ناراحتی گوارشی است که از این دارو محروم است و از این رو از نظر جسمی ضعیف شده است. با این حال روحیه قوی ای دارد، به طوری که حتی آدم محبوبی در زندان شده و روی دیگران هم اثرگذار بوده است.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: دفتر حافظ منافع ایران در آمریکا به دلیل محدودیت هایی که دارد نتوانسته داروهای مورد احتیاج را برای این استاد تامین کند و از این رو بابت نبود پوشش کامل پزشکی برای سلامت وی نگران هستیم.

به گفته احمدی، پلیس و دادستان آمریکا به دلیل اینکه نتوانسته کیفرخواست قابل دفاعی را تهیه کند، به دفعات برگزاری دادگاه را به تعویق انداخته و قوانین آمریکا می گوید که امکان بازداشت بلندمدت بدون برگزاری دادگاه امکان پذیر نیست و با وجود این قانون، استاد ایرانی نزدیک 10 ماه بازداشت بوده است و از این رو آمریکا در این بازداشت قوانین خود را هم نقض نموده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم دادگاه در ماه های آینده بی گناهی این استاد را تایید کند و قوه قضائیه آمریکا مستقل از بحث سیاسی تصمیمی بگیرد که به این دانشمند هم لطمه وارد نگردد.

به گفته وی وزارت امور خارجه برای اخذ وکیل و اقدامات حقوقی و مشاوره یاری هایی را به خانواده این استاد و وزارت علوم داشته است و امیدواریم از مسیرهایی که دیپلماسی ایجاد می نماید قبل از اینکه نبود رسیدگی پزشکی صدمه جبران ناپذیری بزند، شاهد آزادی استاد ایرانی باشیم.

احمدی اعلام کرد: بیش از این اطلاع جدیدی ندارم.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14440

به "فارس من، آمریکا در بازداشت استاد ایرانی قوانین خود را هم نقض نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، آمریکا در بازداشت استاد ایرانی قوانین خود را هم نقض نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید