قیمت تویوتا پریوس کارکرده در بازار
به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران: تویوتا پریوس یکی از مهم ترین و معروف ترین خودروهای هیبریدی دنیا است و درواقع نماد صنعت خودروسازی در جهت مبارزه با آلودگی محیط زیست به تعداد می رود.

به گزارش خبرنگاران پریوس توانست بالاترین رکورد فروش خودروهای هیبریدی را از آن خود کند. آنچه در ایران به فروش می رسد، نسل چهارم این خودرو است که در سال 2015 به فراوری رسیده و در سال 1395 به وسیله ایرتویا وارد بازار ایران شده است. پریوس در بازار دنیا در پنج تیپ A، B، C، 2 و 3 به فروش می رسد. این پنج تیپ از نظر مشخصات فنی تفاوتی ندارند و نفاوت آنها در آپشن ها و امکانات است. تنها سه تیپ C ،2 و 3 به بازار ایران راه یافته اند.
خیلی ها هنوز با مفهوم هیبرید آشنا نیستند و نمی دانند این گونه خودرو ها چه مزیتی نسبت به سایرین دارند.
خودروهای هیبریدی خودروهایی هستند که برای حرکت کردن از ترکیب دو یا چند منبع متفاوت قدرتی استفاده می نمایند. به طور کل می توان خودروهای هیبریدی را به اسم خودرویی دوگانه با قدرت ترکیبی بین یک موتور درون سوز و یک موتور الکتریکی معرفی کرد که تنها با سوخت گیری موتور بنزینی ، موتور الکتریکی هم به وسیله انرژی حرکتی موتور شارژ شده و با حرکت هر دو با هم یا تنها موتور الکتریکی ، باعث افزایش چشم گیر راندمان خودرو ، مصرف بهینه ، پیمودن مسافت طولانی تر و کاهش گازهای آلاینده محیط زیست می شوند.
تویوتا پریوس 2017 هیبرید از دو موتور ؛ یکی بنزینی و دیگری الکتریکی بهره می برد. موتور بنزینی پریوس نو یک موتور 1.8 لیتری 4 سیلندره 16 سوپاپه است که 95 اسب بخار قدرت را در 5200 دور و 105 پوند فوت گشتاور را در 3600 دور فراوری می نماید. پیشرانه بنزینی در پریوس علاوه بر حرکت خودرو ، وظیفه شارژ کردن باتری ها را به عهده دارد.
موتور الکتریکی پریوس هم یک موتور 53 کیلو واتی (معادل 71 اسب بخار) است که می تواند حاکثر 120 پوند فوت گشتاور را فراوری کنید. ولتاژ کاری این موتور در حالت ماکزیمم توانش 600 ولت است.
تویوتا پریوس با این دو موتور در حالت هیبرید حداکثر می تواند به قدرت 121 اسب بخار دست یابد. در پریوس برای تامین انرژی موتور الکتریکی و هم ذخیره نیرو فراوری شده به وسیله موتور بنزینی از دو نوع باتری متفاوت استفاده شده است که اول از نوع Nickel-Metal Hydride (Ni-MH) می باشد و 201 ولت برق را فراوری می نماید و دومی از نوع Lithium-ion (Li-ion) است که این هم 207 ولت برق را می تواند فراوری کند.
حداکثر سرعت ثبت شده پریوس 180 کیلومتر در ساعت و شتاب 0 تا 100 کیلومتر آن 10.7 ثانیه است.
پریوس دیفرانسیل جلو است و سیستم انتقال قدرت آن از نوع سیستم کنترل الکترونیکی انتقال قدرت به صورت دائماً متغیر (ECVT) است.
مصرف سوخت ترکیبی پریوس تنها 52mpg معادل 4.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است که کاملاً ایده آل می باشد. ظرفیت باک پریوس 43 لیتر در نظر گرفته شده که با توجه به مصرف بنزین خیلی کم آن کاملاً مناسب خواهد بود.
این خودرو از سیستم معروف ستاره ایمنی تویوتا بهره می برد که بعضی از این امکانات شاملکنترل پایداری خودرو (VSC)، کنترل کشش (TRAC)، سیستم ضد قفل ترمز (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، یاری ترمز (BA) و توقف هوشمند (Technology® SST) می گردد.
خبرنگاران در گزارشی به برآوردهای قیمتی این خودرو پرداخته است. مدل های معرفی شده دارای سند دست اول نیستند یا با آسیب دیدگی های در بدنه همراه شده اند. البته تاکید می گردد قیمت گذاری خودروهای کارکرده بسیار سلیقه ای و براساس نظرفروشنده و خریدار صورت می گیرد، اما بعضی مراجع بر مبنای سال فراوری، کارکرد ماشین و نوع رنگ و سطح آسیب دیدگی اقدام به قیمت گذاری این خودروها می نمایند. این گزارش بازتاب دهنده دیدگاه این مراجع است.
منبع: اقتصادنیوزberlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر
namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک